יוסי בניון ורוג'ר פדרר מוכיחים שאפשר גם אחרת

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

קשר בית"ר ירושלים מככב בגיל 37, הטניסאי השוויצרי עשוי לסיים את השנה במקום הראשון בעולם כשהוא בן 36. דני דבורין על כך שהגיל בספורט אינו משחק תפקיד

(גודל טקסט)

 האחד הוא בן 37 והוא כדורגלן, השני בן 36 והוא טניסאי. שניהם עדיין פעילים – שניהם גם בכושר. ואם לא ניחשתם, מדובר ביוסי בניון (המבוגר יתר) וברוג'ר פדרר.

פדרר ובניון היו השבוע בכותרות הספורט, ולא בכדי. פדרר זכה בטורניר שנגחאי לאחר שניצח בגמר 4:6 3:6 את רפאל נדאל, ואילו בניון, שנכנס כמחליף להרכבה של בית"ר ירושלים, סייע לה לבצע את המהפך ולנצח 1:4 את מכבי נתניה במסגרת ליגת העל.

ליוסי "הציעו" מזמן לתלות את הנעליים, וזאת למרות שמדובר במשחק שהינו קבוצתי! בשום מקום לא קראתי שמישהו חושב שעל פדרר לפרוש מהמשחק האהוב עליו. להיפך. כולם מרבים, ובצדק רב, להתפעל מיכולתו לנצח את גדולי הטניסאים בתבל. הוא כמובן יודע לבצע את החישובים שלו, באיזה טורנירים להשתתף, אבל בכל טורניר ובכל משחק, המאמץ האישי הוא מפרך ואפילו מתיש.


בניון. מזמן הציעו לו לתלות את הנעליים (דני מרון)

והנה בדיוק כפי שהטניסאי השוויצרי, הנחשב בעיני רבים לטוב בהיסטוריה, יכול לנצח את "הנמר" הספרדי רפאל נדאל, לבניון אין בעיה לשחק כדורגל, ובהצלחה, בליגה שלנו. הוא אפילו מנצח במשחק שבו הוא משותף כאמור רק כמחליף, ללמדנו שישנם בעולם הספורט כאלה היכולים להצליח גם בגיל מתקדם.

לכן המסקנה היא שאל לנו לשפוט ספורטאי על פי גילו. פלה היה בן פחות מ- 18, בעת שכיכב במדי נבחרת ברזיל בזכייתה הראשונה, ב-1958, בגביע העולם בכדורגל. אגב, ביום שני הקרוב הוא יחגוג 77 שנים, והוא עדיין בעיני גדול השחקנים מאז ומעולם.

מנגד, כדוגמא הפוכה, יכול פדרר בן ה-36 לנצח את רפאל נדאל בגמר טורניר שנגחאי. לפיכך נכון לקבוע שבספורט אין "צעיר מידי", וגם אין "זקו מידי". כל אחד נשפט אך ורק על פי יכולתו במגרשים, והדברים נכונים גם בענפי ספורט אחרים. בוודאי דבר אחד בולט בעשורים האחרונים: ספורטאים ממשיכים לתפקד נפלא גם לאחר שחצו את גיל ה-30. וזו עובדה!


פדרר ונדאל. אפשר להצליח גם אחרי גיל 30

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי