ברדה: תודה על התמיכה, מליקסון: הכול בסדר עם ראש העיר

אליניב ברדה, מאור מליקסון
אליניב ברדה, מאור מליקסון | אלבום פרטי

קפטן הפועל ב"ש סיפק התייחסות ראשונה למצבו. פרופסור דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה, שפך אור: "ניצל בזכות פעולה מהירה של הצוות שביצע בו החייאה. יכול לחזור לפעילות". מליקסון שלח מסר מרגיע

(גודל טקסט)
אליניב ברדה ספג הבוקר (שלישי) מכה חזקה בחזהו מכדור שנבעט לעברו, התמוטט, איבד הכרה וקיבל טיפול מציל חיים בין היתר בעזרת מכות חשמל. הוא הובהל לבית החולים "סורוקה" כשהוא בהכרה, שם עבר צנתור אבחנתי שקבע כי לא נגרם כל נזק. קפטן הפועל באר שבע יישאר מספר ימים להשגחה לפני שישוחרר. בשלב זה, ברדה אמור לחזור לפעילות מלאה בתוך מספר ימים.


אחרי יום סוער, אליניב ברדה פרסם פוסט נרגש בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה. תודה לכולם על התמיכה. תודה לצוות הנפלא של בית החולים. תודה לגיא ממגן דוד אדום. אהבה גדולה לדימה (חובש ומעסה הקבוצה) הגדול מכולם – אוהב אותך. תודה לאל".



הפועל באר שבע החמיאה לחובש המועדון, דימה טרשצ'נקו, שעזר להציל את חייו של הקפטן: "ברדה איבד את הכרתו וטרשצ'נקו החל בפעולות החייאה מלוות בדפיברילטור האוטומטי של הקבוצה". גם הבעלים אלונה ברקת: "אחרי יום קשה וסיום טוב שלו, מגיעה הרבה תודה לאנשי מד"א, בית החולים סורוקה, לצוות שלנו ומעל לכל חיבוק גדול מלא הערכה ואהבה לדימה שלנו!". 


 

הכל בסדר עם ראש העיר אפשר להרגע ❤

A post shared by Maor Melikson (@melikson24) on


אחרי יום קשה וסיום טוב שלו, מגיעה הרבה תודה לאנשי מד"א, בית החולים סורוקה, לצוות שלנו ומעל לכל חיבוק גדול מלא הערכה ואהבה לדימה שלנו!

— Alona Barkat (@AlonaBarkat) November 7, 2017


פרופסור דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים סורוקה, אמר היום בנושא: "הפגיעה גרמה להפרעות קצב קשות של הלב. זאת פגיעת ספורט מוכרת ונדירה מאוד שבה כדור שפוגע בחזה במהירות גבוהה מאוד ברגע קריטי במחזור הלב יכול לגרום להפרעות קצב מסכנות חיים. הפרעות הקצב שנגרמו באותו רגע בהחלט היוו סכנת חיים מיידית".



עוד הוסיף: "הוא ניצל בזכות פעולה מהירה, יעילה ונכונה של צוות שהיה במקום – החובש של הקבוצה, ובהמשך צוות מד"א, שביצעו בו החייאה מהירה גם בעזרת מכות חשמל והגיע לבית החולים בהכרה מלאה. הוא עבר צנתור דחוף על מנת לשלול שהייתה פגיעה בכלי הדם של הלב. הצנתור היה תקין. הוא כרגע ביחידה לטיפול נמרץ להשגחה. הוא עירני, מרגיש טוב ומצבו יציב. מקווה שהוא יוכל להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים".


שמח על הבשורות הטובות.
נלחמת כמו גבר אמיתי!
מחכים לך קפטן

— barak bachar (@barak_bachar) November 7, 2017


פרופסור זגר טען: "לולא היה מקבל עזרה מיידית במקום כולל מכות חשמל זה בהחלט היה יכול להיות אירוע קטלני. אנחנו מכירים מקרים כאלה מבייסבול. מכה כזאת ברגע מתאים יכולה לגרום לפרפור חדרים. כי המכה גורמת להפעלה של הלב ברגע הלא נכון, זו הפרעת קצב קטלנית שיכולה להסתיים במוות. למזלו, היו כמה דקות ראשונות בהן הייתה לו סחרחורת קשה, אבל הוא לא ממש התמוטט. היה זמן שאיפשר לצוות לגשת אליו ולקרוא לעזרה ראשונה".


לטענת פרופסור זגר, ברדה ביקש ממנו אישור להתאמן כבר מחר בבוקר, אך הוא כמובן אסר עליו לעשות כן. יחד עם זאת, טען זגר כי השחקן יוכל לחזור לפעילות מלאה בקרוב. מאוחר יותר, מאור מליקסון הגיע לבקר את הקפטן והעלה איתו תמונה. 




ניצל בזכות פעולה מהירה, יעילה ונכונה של צוות שהיה במקום. ברדה (מור שבת)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי