פרטים קטנים מעכבים את חתימתו של בן שהר על חוזה חדש בהפועל ב"ש

בן שהר
בן שהר | מאור אלקסלסי

החלוץ עשוי לסגור כבר בקרוב על חוזה ארוך ומשודרג בשורות האלופה. בכר לאחר ה-1:3 על בני סכנין: "כולם יודעים מי זה וואקמה". בן ביטון הצהיר: "המטרה שלנו ידועה אבל את הכסף סופרים במאי". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

האם הפועל באר שבע מתחילה ב"תהליך הגמילה" מטוני וואקמה? בצל החשש מפני עזיבתו של הגנרל בחלון ההעברות של ינואר, הוכיחו אמש (ראשון) חבריו שלפעמים אפשר להסתדר בלעדיו. המשימה אפשרית בהחלט במיוחד מול קבוצות נאיביות מסוגה של בני סכנין (1:3).

הכוכב הניגרי היה מחוץ לסגל בגלל תלונות על כאבים בקרסול, ואולי מתוך כוונה לשמור על רגלי הזהב שלו לקראת גמר גביע הטוטו ביום חמישי מול מכבי תל-אביב. כמו באחד הפרקים של "שנות ה-80", רק וואקמה קובע. ברצותו יישאר, וברצותו יעזוב, הכול בהתאם לגובה ההצעה שתוגש לו ובכפוף להסכמתה של באר שבע לשחרר אותו, כאשר תג המחיר שהוצמד לנעליו מוערך בכמה מיליוני יורו.

ראשי המועדון ניהלו עם וואקמה מספר שיחות בנוגע לעתידו, והגיעו למסקנה שבעיתוי הנוכחי רצוי שלא "לחפור" לו יותר מדי, בתקווה שבסופו של דבר יחליט ביוזמתו להישאר בבירת הנגב. "טוני שחקן חשוב, כולם יודעים מי זה וואקמה, אבל כבר הוכחנו שאנחנו יכולים להתגבר על חסרון של כל שחקן, ואפילו על יותר משחקן אחד", אמר המאמן ברק בכר לאחר הניצחון על סכנין. "יש הרבה שחקנים מוכשרים שהקבוצה מתבססת עליהם, ועומד לרשותנו סגל מספיק טוב לסיים את העונה".

לפני שהעביר את זכות הדיבור למגן בן ביטון נשאל בכר אם הוא רואה את עצמו מתישהו מועמד לאימון הנבחרת. "אני מדבר רק על דברים רלוונטיים, כרגע אני בהפועל באר שבע ואני רואה את עצמי שם", ענה מאמן אלופת הסיבוב הראשון לאכזבתם של אוהדי הנבחרת.

ברק בכר. לא חושב על הנבחרת (מאור אלקסלסי)
ברק בכר. לא חושב על הנבחרת (מאור אלקסלסי)

בן ביטון הוא מגן תוקף, שלא שומר במסיבות העיתונאים על הקוד הקלישאתי שמאפיין כמה מחבריו הטובים. להלן כמה פנינים שפיו הפיק אמש: "מה זה אלופת הסיבוב? מה זה ייתן לי? יש לנו מטרה אחת וכולם יודעים מהי. את הכסף סופרים בחודש מאי, ברור שכיף להיות במקום הראשון, מניסיון יותר קשה לשמור עליו מלהגיע אליו. עכשיו מתחילה העבודה הקשה. מאיפה אנחנו שואבים כוח? מה שעברנו בסיבוב הזה קבוצות לא עברו בחמש, שש ושבע שנים. יש לנו מועדון חזק מנטאלי, ומבחינתי שחקן שמגיע עם רעב למגרש לא צריך לקבל צל"ש. זו העבודה שלנו. אנחנו מקבלים הרבה כסף בשביל לעשות את זה".

ביטון ירד לגליץ' כאשר שאלו אותו לאן נעלמו האנרגיות הבאר שבעיות במחצית הראשונה. הנה זה בא: "כשאנחנו לא מספיק טובים ישר דוחפים את זה לכיוון של האנרגיות והגישה. וזה מרגיז אותי כי אנחנו אנושיים. תגידו, ברצלונה וריאל מדריד נותנות הצגות בכל משחק? לשתיהן היו שבועות זוועתיים, ואף אחד לא טוען שיש להן בעיה בגישה. אלמלא רצינו, לא היינו הופכים את התוצאה בתוך חמש דקות ומנצחים קבוצת חוץ קשה".

הצפיפות היחסית בצמרת, והימצאותן של הפועל חיפה ובית"ר ירושלים בקרבת מקום, לא מטרידות את המגן המזוקן: "עם כל הכבוד לכולן, אם נמשיך ביכולת הזאת ובאותה גישה נעשה את זה ויהיה בסדר".

בן שהר. קרוב לחתימה (מאור אלקסלסי)
בן שהר. קרוב לחתימה (מאור אלקסלסי)

החלוץ בן שהר, כובש השער השני, סיים עוד ערב מוצלח: "עשינו סוויץ' במחצית, והשגנו נצחון של ווינרים. יש דברים שצריך לתקן, וברק יעבוד איתנו עליהם. אנחנו שמחים להיות למעלה, אבל יש עוד עונה ארוכה לפנינו".

תיאורטית, חוזהו של שהר יסתיים בסוף העונה, ומשמעות הדבר היא שמחלון ההעברות הקרוב הוא יהיה רשאי לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות. מעשית, מלך השערים בעונה שעברה מסומן כ"מטרה חמה", ולדברי גורמים בקבוצה רק פרטים קטנים מעכבים את החתמתו על חוזה חדש ומשדורג לטווח ארוך.

ובמעבר חד ומעט כואב: המשחק נגד סכנין הסתיים באקורד צורם, כשחאלד חלאילה לפת את מבושיו של דן איינבינדר. שיאן הצהובים של הליגה חמק מהרחקה, בדומה לתומאש פקהארט שתקיעת המרפק בצווארו של אברהם פאס נעלמה מעיני השופט אלון יפת. ועדיין בענייני שיפוט: מנשה משיח ינהל את גמר גביע הטוטו ביום חמישי, במה שאמור להיות משחק הפרישה שלו כשופט פעיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי