קרויף: לא נזכה בשום תואר בדיבורים. אנחנו לא יודעים להרוג משחקים

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | ערן לוף

למרות ה-0:3 על מכבי נתניה, מאמן מכבי תל אביב יודע שעוד יש על מה לעבוד, והתייחס לתקרית עם ערן לוי: "לא הייתי מתחיל קרב איתו, מעריך את המנהיגות". קיארטנסון: "החמצת הפנדל פגעה לי בביטחון"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר מביטה לעבר יום שני למשחק החוץ באצטדיון "סמי עופר" נגד מכבי חיפה, אחרי שאתמול התעלת ברבע השעה האחרונה והביסה 0:3 את מכבי נתניה וצימקה את הפער בטבלה מהפועל באר שבע לשתי נקודות בלבד. מי זוכר עכשיו שרק לפני כחודש הפער מהאלופה עמד על 10 נקודות?

בסיום המשחק היו שחקנים שטענו כי הברכה שקיבלו באימון המסכם מסטיב מקלארן פעלה וגם חולצות המשבצות בהם שיחקו בעונת הדאבל של 1995/6 שורה אובארוב, איציק זוהר, ניר קלינגר, גדי ברומר אמיר שלח, אבי נמני, אלי דריקס מאיר מליקה וחבריהם תחת המאמן דרור קשטן נתנו ועזרו לניצחון החשוב. זאת לא הפעם הראשונה שמכבי תל אביב מתקשה מול 10 שחקנים, כך היה כבר נגד הפועל באר שבע ומכבי חיפה.

למרות שהם לא מציגים גיוון בהתקפה, אין להם מוסרים טובים כשהיחיד שמנסה זה דור מיכה, וחוסה רודריגס נכנס לשתי דקות בלבד למרות שנאמר שהמאמן ג'ורדי קרויף בונה עליו, הצהובים מצליחים לקחת נקודות בשבועות האחרונים גם כשהקבוצה לא מרשימה. במועדון ציינו את הקשר דור פרץ ששכב חולה בביתו בשישי שבת ורק בתחילת השבוע שב לאימונים וביקש מהצוות המקצועי לשחק.


הצהובים חוגגים. העיקר הנקודות (אריאל שלום)

הבעלים מיץ' גולדהאר אישר החתמתם של שני שחקנים חדשים, בהם זר אחד. לאחר השחרור של איגור פיליפנקה לאשדוד, אמור ג'ורדי לשחרר את טינו-סוון סושיץ' כדי לפנות עמדה לזר, במהלך של החתמות ושחרורים שצפויים להתבצע במהלך הימים הקרובים. אגב, אתמול עלו בהרכב 11 שחקנים שונים מההרכב שפתח בגביע המדינה נגד בני ממב"ע. בסביבת המועדון טוענים כי התחושה היא שקיימת עכשיו מכבי תל אביב א' ומכבי תל אביב ב'.

ג'ורדי קרויף אמר בסיום: "אמרתי לשחקנים בהפסקה להיות סבלניים ,לשחק מרווח, ליצור מצבים וגם להבקיע מהם. אני לא חושב על צמצום הפער מב"ש היום. אנחנו לא צריכים להסתכל לטווח הארוך כרגע ולחשוב על תארים. צריכים להתכונן למשחק הבא כי מצפה לנו אחד קשה במחזור הבא".

על וידאר קיארטנסון: "וידאר הוא המסיים הטוב ביותר שלנו. הוא יודע להבקיע גם כשאין הרבה מרווח ולכן החלטתי להשאיר אותו על המגרש גם אחרי המחצית הראשונה. עוד נראה אם קיארטנסון ימשיך לבעוט פנדלים. באימונים הוא מבקיע".

היכולת: "לא נזכה בשום תואר בדיבורים. אנחנו צריכים לשחק חזק, להתאמן טוב ולהתכונן לכול אימון ולכול משחק כמו שצריך. אנחנו עדיין נאבקים ולא יודעים להרוג משחקים. כך היה בגביע נגד ממב"ע וגם היום ".


קיארטנסון. ימשיך לבעוט פנדלים? (ערן לוף)

על ערן לוי: "לא הייתי מתחיל קרב עם ערן לוי. מה שקרה בסיום היה חלק מדברים שקורים במהלך משחק ואני מאוד מעריך את המנהיגות שלו ואת הדברים שהוא עשה במגרש של השהיית המשחק למען קבוצתו. אני אוהב את צורת המשחק של מכבי נתניה. הם לוחצים ומעבירים את הכדור קדימה גם בעשרה שחקנים".

הרכבים ההמשתנים והעונה הבאה: "לא היה קשר בין ההרכב של הליגה למשחק הגביע. אלו משחקים חשובים שבהם יש הרבה תשוקה. אני לא חושב על העונה הבאה. בכדורגל דברים משתנים במהירות כל הזמן ואני רוצה לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר".

הבלם טל בן חיים: "כשהייתי צריך את טל בן חיים בשנה שעברה הוא היה שם ואני לא שוכח לו את זה. בן חיים עוד יקבל את הצ'אנס שלו".


"לא הייתי מתחיל קרב עם ערן לוי, מעריך את המנהיגות שלו" (ערן לוף)

החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון אמר בסיום: "ההחמצה של הפנדל הורידה לי קצת את הביטחון. לאחר מכן החמצתי עוד שניים-שלושה מצבים, אבל כנראה שהמאמן האמין שאוכל עוד להבקיע ושמח שזה מה שקרה. היה מאוד אינטנסיבי על המגרש. לא רמה גבוהה, אבל מאבקים קשים והגול הכי חשוב במשחק היה של ברק יצחקי. אנחנו מייצרים יותר הזדמנויות בשבועות האחרונים. החמצת הפנדל הייתה קשה לי וחשבתי עליה כול המחצית הראשונה. ההגנה שלנו טובה ועבורי גם השיטה הקודמת וגם שיטת שלושת הבלמים טובות, אבל בשיטה החדשה אנחנו יותר טובים הגנתית. יש בקבוצה יותר אמונה כשמשיגים תוצאות וגם היכולת האישית עולה ועדיין אנחנו צריכים להשתפר".

על הצעה ממועדון גדול: "אני מרוצה במכבי תל אביב ואם תגיע הצעה טובה ממועדון גדול נשב ונדון בה, אבל טוב לי במכבי תל אביב".

בסיום המשחק בסמוך לחדר ההלבשה אירוע חריג בין ערן לוי לז'אן-סילבן באבין. אירוע של קללות שרק התערבות ג'ורדי קרויף הרגיע את הקפטן של נתניה. ערן לוי סיפר כי בדרך לחדר ההלבשה הוא אינו אמור לשמוע קללות ואם שחקן יריב ידבר אליו הוא "יענה לו ולא ישתוק". באבין אגב, ספג כרטיס צהוב חמישי ולא ישחק נגד הפועל אשקלון. 

חלוץ הקבוצה דור ג'אן, ששיחק העונה כמושאל בבית"ר תל אביב/רמלה, חתם על חוזה חדש לשלוש שנים והושאל עד תום העונה למועדון ספורט אשדוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי