תחת מבחן: שחקני מכבי חיפה מתכוננים לעוד מהפכה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | אתר רשמי

אם לא יתחולל שינוי דרמטי, גם הקיץ תעבור הקבוצה מהכרמל מהפכה בסגל ועל הפרק: החלפת 3-5 זרים ופרידה מחלק לא מבוטל מהישראלים הבכירים. לכולם ברור: 4 החודשים שנותרו עד סיום העונה יכריעו את עתידם. תמונת מצב

(גודל טקסט)

24 במאי 2016. רק לפני 20 חודשים. הירוקים חגגו על חשבון מכבי תל אביב זכייה בגביע המדינה, ומבט אל הסגל למשחק מגלה נתון מדהים: שחקן אחד מההרכב – נטע לביא – עדיין נמצא במועדון. שניים נוספים – אוהד לויטה וגילי ורמוט – ישבו על הספסל ועוד שניים – סאן מנחם ועאיד חבשי – נותרו שייכים למועדון ויצאו לשנת השאלה. 13 נוספים נמכרו או שוחררו.

בקיץ האחרון עזבו עוד 11 שחקנים בכירים, לא כולל צעירים שהושאלו, ו-12 חדשים הצטרפו במקומם. במילים אחרות, מכבי חיפה ממשיכה לעבור מהפכה אחרי מהפכה, להחליף סגל מדי עונה – ושום דבר לא משתנה. אחרי כל תוצאה שלילית, גוברים הקולות לעוד מהפכה. הצעקות הללו עוברות ליד האוזן של המנהל הטכני מו אלאך, שכרגע נראה כי הוא מחפש מינימום שינויים. השאלה היא כיצד ייראה הסגל הנוכחי בסוף חלון ההעברות בעונה הבאה, ומתי – אם בכלל – תגיע המהפכה.

נתחיל בבטוחים. עומרי גלזר צפוי לחתום בקרוב על חוזה חדש ולהמשיך לעמוד בין הקורות של הקבוצה. רמי גרשון, שחתם לחמש שנים וקיבל בעל כורחו את סרט הקפטן, יהיה חלק מהסגל, למרות הביקורות על יכולתו. הדברים נכונים גם לגבי הבלם הנוסף, אליסון דוס סנטוס, שבקבוצה רואים בו כזר הכי טוב שהגיע הקיץ וכמנהיג ההגנה. בצד החיובי נמצא גם סינטיהו סלליך, שרק ביקש לשמור על כושר, הרשים ואחראי על 47% משערי הקבוצה. סלליך צפוי לקבל בקרוב חוזה ארוך טווח בשכר משודרג.

המניות של ניקיטה רוקאביצה נמצאות בעלייה, בעיקר משום שהוא נחשב לישראלי. גם הקשר שלומי אזולאי זוכה להערכה, והכוונה היא להפוך אותו לשחקן משמעותי. מקומו של מאור בוזגלו מובטח וממתין לו כשיחלים, והשאיפה היא להפוך אותו למנהיג ולבנות את הקבוצה סביבו. הסגל העתידי, כהפקת לקחים, יכלול יותר שחקני בית, ובראשם נטע לביא, יונתן לוי ומוחמד עוואד, כמו גם מספר מושאלים שזוכים למעקב ויחזרו לסגל.

שחקני מכבי חיפה. תחת מבחן (מכבי חיפה, האתר הרשמי)
שחקני מכבי חיפה. תחת מבחן (מכבי חיפה, האתר הרשמי)

בגזרת המתנדנדים אפשר למצוא את גל אלברמן ורועי קהת. הראשון מוערך על ידי הצוות המקצועי, אבל הציפיות ממנו היו גבוהות יותר וכרגע הוא לא מספק את היציבות המצופה ממנו. לאלברמן חוזה לשנה הבאה, והמשך דרכו תלוי ביכולת שיציג עד תום העונה. לגבי קהת, השיקול היא בעיקר כלכלי. הקשר הגיע תמורת סכום גבוה מאוסטריה וינה, לא הצליח לשמור על יציבות ולא ישוחרר ללא תמורה. מצד שני, הירוקים ייכנסו למו"מ אם תגיע הצעה מאחת המעוניינות, ובראשן הפועל ב"ש.

גם גיאורגי קוסטדינוב, שהרשים במשחקיו הראשונים, אך אז נפצע ודעך, בספק לעונה הבאה. הבולגרי מחזיק בחוזה, וגם כאן ייתכן שישוחרר אם תגיע עליו הצעה. זר נוסף שהמניות שלו נמצאות בירידה הוא ארנסט מאבוקה. אלאך והצוות שלו מטילים ספק ביכולת של הקמרוני, במיוחד בצד ההגנתי, וחושבים מחדש על אופציית המגן הימני לעונה הבאה. לא בכדי ימשיך הערב רז מאיר לזכות במשבצת של מאבוקה באגף ימין של ההגנה. סימן שאלה גדול מרחף גם סביב עתידו של אופיר מזרחי, שלמרות האיכויות שלו, בעיני רבים בחיפה הוא לא הוכיח שמדובר בשחקן שיכול להוות פקטור משמעותי במועדון גדול.

רועי קהת. הפועל באר שבע רוצה (ערן לוף)
רועי קהת. הפועל באר שבע רוצה (ערן לוף)

כשמדברים על זרים שלא הצליחו לממש את הציפיות מהם, בחיפה – וזה לא חדש – מאוכזבים מאוד מהיכולת של קאיו וקלאוס. לגבי הברזילאי, הירוקים עדיין מקווים שתגיע קבוצה בינואר שתיקח את החוזה הכבד של השחקן שהצטיין בגראסהופרס. היווני לא יכול לעבור העונה בתוך אירופה, כי כבר שיחק במדי פאוק. אולי כחלק מלקחי העבר השניים לא "נשרפו" או "נודו" והם מקבלים צ'אנס ממשי ברוטציה להוכיח את יכולתם, אך לכולם ברור שרק פיניש יוצא דופן לעונה יגרום לשינוי במעמדם.

ורמוט, שחתם לפני חודש על חוזה חדש, זוכה להצעות וישוחרר אם יבקש לעזוב – אולי אפילו כבר בחלון ההעברות הנוכחי. החלוץ עומר דמארי, עוד שחקן שלא תרם רבות ומאוכזב ממעמדו, יישאר כנראה עד תום העונה, בעיקר בשל הקשיים שמערימה רד בול לייפציג. עם סיום ההשאלה בקיץ דמארי יעזוב וידון עם הגרמנים על עתידו.

מו אלאך. הפעם המהפכה תהיה בקיץ (ערן לוף)
מו אלאך. הפעם המהפכה תהיה בקיץ (ערן לוף)

המגן השמאלי עומרי בן הרוש מוגדר כרכש הכי מאכזב של המועדון, ודי ברור שלא ימשיך, כמו גם שוער המשנה אוהד לויטה, שצפוי לעזוב. הצעירים שי בן דוד ורז מאיר עשויים לעבור בהשאלה לקבוצות אחרות כדי לצבור דקות משחק, בעוד עתידו של עמית זנטי תלוי במו"מ להארכת חוזהו.

משמעות הדברים היא אחת: מכבי חיפה תעבור בקיץ עוד מהפכה, שתכלול החלפת שלושה עד חמישה זרים, ואת מרבית הישראלים הבכירים. ההבדל המשמעותי הוא שאת המהפכה היא תעבור בזמן הנכון, ועד אז – כולם על תקן נבחנים. צפו להפתעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי