מדויקת, עמוקה ותכליתית יותר: השינוי שעברה הפועל באר שבע

חנן ממן
חנן ממן | מאיר אבן חיים

האלופה לא הבריקה גם ב-0:3 על מכבי פתח תקווה, אבל נזקקה לפחות מצבים מהרגיל כדי למצוא את הרשת ולשבור את המלאבסים. שרון ניסים על התרומה של איינבינדר וממן והפוטו פיניש שעשוי להשאיר את חיימוב

(גודל טקסט)

החזרה של הפועל באר שבע למקום הראשון היא חשובה וסימלית, אבל כרגע זה לא העניין ולבטח לא הדבר שיכריע את האליפות. הערכתי בטור הקודם שלמכבי ת"א יהיה קשה מאוד מול רעננה וכך אכן היה. גם במקרה של פ"ת היה ברור שהיא תסבול מסף שבירה נמוך אחרי שאיבדה את הסיכוי להגיע לפליאוף העליון, וכעת נותר לדעת כיצד בית"ר ירושלים תתמודד מול אבוקסיס ואיצטדיון טדי ריק.

באר שבע לא הבריקה גם אמש, היא בעיקר הייתה יותר תכליתית משלבים מוקדמים יותר של העונה. אם במחזור הקודם ב"ש הגיעה להרבה מצבים לשער במחצית הראשונה, אמש, עד לשער הראשון על סף תוספת הזמן, האלופה כמעט ולא סיכנה את השער של פתח תקווה. ההבדל המשמעותי היה שב"ש צריכה במשחקים האחרונים פחות מצבים כדי לכבוש.

אני חייב לציין את דן איינבינדר ש"זכה" להרבה ביקורת בשבועות האחרונים, אבל הצליח לגלות בגרות נפשית ולחזור ליכולת טובה. איינבינדר הוא לא השחקן הכי טכני שיש לבאר שבע, אבל יש לו שתי תכונות מאוד משמעותיות – הוא מחויב למשחק הלחץ של ב"ש בצורה יוצאת דופן ובעיקר מצטרף מקו שני ומאיים על השער היריבה. במשחקים רבים דווקא הוא זה שמגיע למצבים בשל היכולת הנהדרת להצטרף מקו שני, ואם הוא יצליח לדייק יותר אז הוא גם יכבוש יותר ויכול להיות האקס פקטור במאבק האליפות.


איינבינדר חוגג עם ממן. יכול להיות האקס פטור (מאיר אבן חיים)

בנוסף לכך, אחד הפרמטרים שעליהם נבנית אליפות היא כמות ספיגת השערים. תזכרו, שערים מביאים ניצחונות, אבל הגנה מביאה תארים. שימו לב שבעשרת משחקי הליגה האחרונים ב"ש ספגה ארבעה שערים בלבד, מאזן מרשים. כשבאר שבע תספוג פחות היא גם תכבוש יותר וזה קורה משתי סיבות – קודם כל מאמץ קבוצתי גדול יותר של שחקנים שמחוייבים למשחק ההגנה, אבל גם יכולת אישית הולכת ומשתפרת של גיא חיימוב שנותן הרבה חומר למחשבה למאמן שלו. אם אחרי חודשים ארוכים בהם היה ברור שב"ש תתחזק בשוער זר בעונה הבאה ואולי לשם כך היא גם כנראה תחתים את שמואל שיימן, דבר שיפנה משבצת של זר (קורהוט) לטובת הבאת שוער, חיימוב גורם ביכולת הגבוהה שלו למחשבות נוספות בעניין. אין ספק שהפיניש של העונה יכריע את גורל עתידו במועדון.

מי שמרשים עד מאוד לעת עתה הוא חנן ממן. אי אפשר שלא להתפעל מהחיבור המהיר של הקשר שהגיע מהפועל חיפה. קשה מאוד לפגוע בשחקן התקפה במהלך עונה, והוא עם אחד שמצליח להשתלב בצורה כה טובה. קריית שמונה צירפה את סולארי שהביא אליפות, מכבי ת"א את זהבי ופריצה. ממן הוא בעיקר שחקן עומק ולהפועל ב"ש של החודשים האחרונים היה חסר שחקן שרץ לעומק ומפר את האיזון בהגנת היריב – ממן הוא בדיוק כזה.


מסוג השחקנים שהיו חסרים להפועל ב"ש. ממן (דני מרון)

ועכשיו למפגש הגדול בשבוע הבא. ב"ש תפגוש בטרנר את בית"ר ירושלים למשחק שבעייני יכול להשפיע רבות על הפלייאוף. בית"ר היא קבוצת התקפה מצויינת, כזו ששווה גול בכל מגרש, גם בטרנר, וב"ש תצטרך להיזהר מכמות הכישרון הגדולה שיש לקבוצה מירושלים, אבל לבית"ר יש אין ספור בעיות בהגנה והיא סופגת בסיטונות – ומול קהל דוחף בטרנר היא תעמוד למבחן אמיתי.

ניצחון מקומי עשוי להוציא הרבה אוויר מהמפרשיים של בית"ר ירושלים בקרב על התואר, ובהתחשב בעובדה שלבית"ר יש הרבה מאוד מהירות באגפים ובכלל, אני מאמין שבכר עשוי להפתיע עם מערך של שלושה בלמים. חוץ מזה, לבכר יש עוד בעיה קטנה. בן שהר ומאור מליקסון צפויים להיות כשירים במחזור הבא, ומיגל ויטור צפוי לעמוד לרשות בכר יחד עם אוגו בעוד כשבועיים. את מי אתם הייתם מוציאים מההרכב?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי