לוזון: "הזמנתי מונית לבניון הביתה, חשוב שיידע את מקומו"

יוסי בניון
יוסי בניון | עדי אבישי

מסתמן: מכבי פתח תקווה לא תעמוד בדרכו של יוסי בניון המושעה, אם יבקש לעזוב. גורם בקבוצה: "יוסי ואלישע לוי לא יכולים להיות יחד באותו חדר"

(גודל טקסט)

למי שהיה מעורה מעט בפרטים במכבי פ"ת, האירוע אתמול במשחק באשדוד, בו יוסי בניון עזב את המגרש לאחר שגילה שלא יפתח בהרכב לא הפתיע אף אחד. כבר מתחילת העונה מספרים בקבוצה כי העניינים בין הקשר הוותיק לבין אלישע לוי לא היו חלקים.

כבר במחנה האימונים, כשהצטרף גידי קאניוק למכבי פ"ת, הבין בניון שצפוי עומס על עמדת הקשר ההתקפי ושוחח עם המאמן אלישע לוי. בניון רצה לשחק באמצע ואילו לוי הבהיר כי ישחק בכנף. אתמול היה זה אולי רגע המפנה, זה שעשוי לגרום לפרידה.

שעתיים לפני המשחק לקח לוי את בניון לשיחה והבהיר לו שהוא לא יפתח בהרכב, אך הוא מתוכנן להיכנס במחצית, ואילו בניון לא קיבל זאת וביקש לצאת מהסגל, כשגם ניסיונות השכנוע של המאמן אלישע לוי לא עזרו. גם התערבותו של אבי לוזון, יו"ר המועדון, שאמר לבניון שלטובתו עדיף שיתלבש כדי לא ליצור בעיות, לא עזרה ובניון עלה על מונית הביתה.


עלה על מונית ונסע הביתה. יוסי בניון בדרך החוצה מפתח תקווה? (דני מרון)

הכוכב נכנס לחדר ההלבשה, לקח את התיק שלו ולא שוחח עם השחקנים שהופתעו. "לא הבנו מה קרה. ראינו רק שהוא לוקח את התיק והולך. במצב העניינים הזה, עדיף ליוסי לא להמשיך ככה וללכת", סיפרו חבריו לקבוצה. בפ"ת נתנו לבניון העצבני להתקרר ולא שוחחו איתו לאחר המשחק, כשבמהלך השבוע צפויה לשחקן ועדת משמעת, בה ישמעו מה יש לו לומר, והאם הוא מעוניין לעזוב.

אם בקיץ בפ"ת עמדו על הרגליים האחוריות במטרה להשאיר את בניון, נראה שהפעם האצבע תהיה יותר קלה על ההדק. אבי לוזון יהיה זה שיקבל את ההחלטה האחרונה, אך ההחלטה העקרונית היא שאם בית"ר ירושלים (או כל קבוצה אחרת) תפנה לפ"ת, היא לא תעמוד בדרכו תמורת הסכום הנכון. זה לא סוד שפ"ת התעניינה בקיץ כבר במספר שחקני בית"ר (קלטינס, וארן, בריהון ואינברום) ואם גם הפעם בית"ר תחליט לצרף את בניון והוא אכן יצהיר כי ברצונו לעזוב, עסקה בין המועדונים או פיצוי כספי יאפשרו זאת.

"יכול להיות שההתנהגות של יוסי היא במטרה לעזוב, אבל בכל מקרה, במצב העניינים הנוכחי, יוסי ואלישע לא יכולים להיות באותו חדר הלבשה", העריכו במועדון. "אחרי מה שקרה אתמול, מה יחשבו שאר השחקנים".

לוזון: "ראיתי בבניון מודל לחיקוי לילדים, ציפיתי ממנו להתנהגות אחרות"

יו"ר מכבי פתח תקוה, אבי לוזון, התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית "נכון להבוקר" בהגשת ישי שנרב בגל"צ ודיבר על האירועים האחרונים. "אני לא יודע איזה תסריט היה לבניון בבית"ר, אבל הוא שחקן מספיק גדול כדי לדעת להתנהג", אמר לוזון. "כשהבאתי אותו לפני שנה למכבי פ"ת, ראיתי בו מודל לחיקוי עבור כל הילדים במחלקת הנוער. זו בטח לא התנהגות שאני מצפה ממנו, ברגע שהמאמן מודיע לו שהוא לא פותח בהרכב והוא מחליט על דעת עצמו שהוא לא מתלבש. מתוך 13 משחקים ב-10 משחקים הוא פתח, אז על מה הוא מלין, אני לא כל כך מבין".

על האירועים לפני המשחק אמר לוזון: "כאשר הקבוצה הגיעה לאשדוד, ישר בירידה מהאוטובוס, המאמן הודיע ליוסי שהוא לא פותח בהרכב, שהוא יישב על הספסל וישתלב במחצית השנייה. אלישע ידע מי פותח רק ביום שישי, אחרי שנעשה מבחן כשירות למנור סולומון וללידור כהן. יוסי צריך להבין שהמאמן קובע. לשמחתי, יש לנו ארבעה קשרים קדמיים מצויינים כולל אותו והמאמן צריך להחליט מי השלושה מתוך הארבעה שפותחים בהרכב".

לוזון גילה כי הוא זה ששלח את בניון הביתה במונית. "כשהגעתי למגרש והבנתי את הרעש סביבו, ביקשתי ממנו לנסוע הביתה והזמנתי לו מונית. לא התאים לי שכולם יתעסקו בזה במקום במשחק. התנצלות? אני אדבר איתו בהמשך היום ותהיה לו ועדת משמעת. הוא יתנצל ואם לא, בכל מקרה חשוב לי יותר שהוא יבין את מקומו מאשר התנצלות כזאת או אחרת".


לא יכולים להיות באותו חדר? בניון ולוי (האתר הרשמי)

והיה גם משחק. בפ"ת יצאו מאוד מאוכזבים מתוצאת התיקו 1:1, כשבקבוצה לא זוכרים כמות החמצות שכזאת: "הקבוצה השתפרה בשבוע האחרון", אמרו במועדון. "אנחנו כבר מגיעים למצב, מניעים יותר טוב את הכדור אבל לא ברור איך המשחק הזה לא הסתיים ב-1:9. זה היה משחק מאוד דומה למשחק של הפועל ת"א מול אשדוד במושבה".

"נקודה חשובה, אני חושב ששיחקנו טוב למרות תנאי מזג האוויר", אמר מנור סולומון לאחר המשחק. "המגרש היה בוצי והיה קשה לשחק. אני שמח שהבקעתי ועזרתי לקבוצה, אבל אנחנו מאוכזבים שלא ניצחנו. ג'ראפי לקח כמה הצלות של 100% שער ומגיע לו שאפו. אני חושב שלא היינו מספיק מרוכזים מול השער. קורה שמחמיצים וננסה לשפר את זה. הציפיות ממני? זה לא קל ויכול להכניס לחץ אבל למדתי איך לשחק עם הלחץ הזה".

הבשורה הרעה מגיעה מכיוונו של הקשר לידור כהן, שהרגיש דקירה בשריר האחורי והוחלף במחצית, כאשר במהלך היום הוא צפוי לעבור בדיקת אולטרסאונד שתעריך את מצבו, כשההערכה הראשונית היא קרע בשריר שעלול להשביתו לפחות לחודש. במלאבס מקווים שתוצאות הבדיקה יראו מתיחה בלבד.


"לא ברור איך המשחק הזה לא הסתיים ב-1:9" (לירון מולדובן)

במהלך המחצית הראשונה, התעמתו המגן השמאלי גל שיש ומאמן מ.ס אשדוד יובל נעים, שנעים ניסה לעצור התקפה של המלאבסים. לאחר חילופי דברים בין השניים, הנוכחים במקום הפרידו.

היום, תצא הקבוצה ליום טיפולים במכון הכושר הולמס פלייס במודיעין, בו גם יערכו אימוני ספינינג. לאחריו, ייצאו שחקני הקבוצה ליומיים של חופש ויחזרו לאימונים ברביעי, כאשר אז גם צפויה להיערך ועדת המשמעת של בניון.


יובל נעים וגל שיש (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי