לואיס בואה מורטה: "גרנט הציע לי להצטרף למכבי חיפה"

ירדן שועה
ירדן שועה | דני מרון

לאחר ה-0:0 נגד מכבי נתניה, במועדון הביעו שביעות רצון ממשחק ההגנה ואכזבה מהחלק הקדמי. בלבול יקבל החלטה לגבי דילול הסגל, התלבטות בנוגע לצירוף זר נוסף. בואה מורטה אישר: "אברהם גרנט הציע לי להצטרף"

(גודל טקסט)

"יכולנו והיינו צריכים לנצח את המשחק הזה", אלו התחושות איתם יצאו אנשי מכבי חיפה בסיום התיקו המאופס נגד מכבי נתניה אתמול (ראשון). במועדון הירוק הביעו אכזבה דווקא ממשחק ההתקפה, אליו צורפו לאחרונה גם הקשר מקסים פלקושצנקו ששיחק לראשונה במדים הירוקים וגם ירדן שועה ששיחק לראשונה משחק ליגה עם הקבוצה. השניים נכנסו במהלך המחצית השנייה ולא הצליחו להביא לכיבוש שער. "דווקא ההתקפה שלנו לא פוגעת, ונצטרך לתת את הדעת על כך", אמרו במועדון והוסיפו: "צריכים לקבל החלטה מי השחקנים שהולכים איתם. חלוץ צריך ביטחון ואי אפשר לשנות חלוץ כל משחק".

בנוסף, בחיפה מבינים כי הקבוצה חייבת לבצע דילול לסגל לאחר הצטרפותם של מספר שחקנים, ונראה כי כבר בימים הקרובים גם עמית זנטי וגם אופיר מזרחי יעזבו את הקבוצה. גם עתידו של הקפטן שלומי אזולאי לא ברור, לאחר שהאחרון כלל לא היה אתמול בסגל מסיבה מקצועית ובמידה ויקבל הצעה אטרקטיבית הוא עשוי לבקש לעזוב את הקבוצה. הקושי האמיתי של הירוקים הוא בעמדות הזרים, כאשר בשלב זה יש לחיפה חמישה זרים והיא תתקשה להיפרד מרובם. הקשר סיידובה סומא אינו יכול לעבור לשום קבוצה עד סיום העונה, ובמידה ויוחלט להקפיא אותו חיפה תצטרך לשלם את מלוא שכרו.

גם הבלם אליסון דוס סנטוס אינו בתוכניות, ואף לא היה בסגל נגד נתניה, אבל כרגע אין אף קבוצה שתסכים לשלם את שכרו. בלבול עצמו מעוניין להתחזק בשני זרים בעמדות הקשר והמגן השמאלי אבל בשלב זה יש לחיפה מקום לזר אחד בלבד וראשי המועדון יצטרכו לקבל החלטה באיזה עמדה חשוב יותר להביא את הזר השישי. "זאת תהיה החלטה משותפת של מרקו בלבול והצוות הניהולי", אמרו במועדון הירוק.


פלקושצ'נקו ושועה. במשחק הבא הם כבר יפתחו? (דני מרון)

במקביל, באנגליה פורסם ראיון עם עוזר המאמן החדש של מכבי חיפה, לואיס בואה מורטה: "זה היה שבוע מאתגר עבורי. עבדנו על לא מעט אספקטים – מאימון ועד ניתוח ומעקב אחר שחקנים. תמיד ניסיתי למצוא הזדמנויות חדשות ולמצוא את הדרך שלי להשתלב וקיבלתי כאן הזדמנות. מקווה לנצל אותה עד תום, ללמוד ולהשתפר כמאמן".


כשנשאל כיצד הגיע למכבי חיפה, אישר הפורטוגלי:
"אברהם גרנט התקשר אליי וסיפר לי שהמאמן מחפש עוזר. הוא שאל אותי בעצמו אם אהיה מוכן להצטרף, להגיע לישראל ולדבר עם המאמן. הסכמתי כי לא היה לי מה להפסיד. אני עובד כפי שמרקו בלבול רוצה והוא מבקש ממני ליצור תרגילים שיתאימו לסגנון שמכבי חיפה צריכה לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי