איביץ': "קלאב ברוז'? בעבודה שלי אי אפשר לעשות תחזית לעתיד"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א התייחס לשמועות על ההתעניינות מקבוצות באירופה: "אני אעבוד עם מכבי עד היום האחרון". המשחקים האחרונים: "ברור שאנחנו צריכים להשתפר". פיבן: "אם כמה משחקים לא ננצח כולם יחפשו את חוסר היכולת"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר קיוותה לעשות היסטוריה ולהבטיח את האליפות אפילו עוד לפני תחילת הפלייאוף, אבל כעת נראה שהמשימה בלתי אפשרית לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות נגד הפועל חיפה ובני סכנין. ועדיין, לא נראה שקבוצה כלשהי מתקרב לאיים על התואר שיגיע לקריית שלום בסוף העונה. בשבת (20:15, שידור ישיר בספורט4) תפגוש המוליכה את עירוני קריית שמונה, שבעצמה עוד מקווה להשתחל איכשהו לפלייאוף העליון, במטרה לחזור לנצח ולהגדיל את הפער בפסגה.

המאמן ולדימיר איביץ' ערך הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק החשוב באצטדיון בנתניה. "במשחקים האחרונים לא הצלחנו לנצח, וכמובן שאנחנו מאוכזבים שלקחנו רק שתי נקודות", הוא התייחס לתוצאות במחזורים האחרונים, "יש משחקים כמו נגד סכנין שאנחנו משחקים מחצית טובה ויוצרים הרבה מצבים אבל לא מבקיעים, אבל בתקופה האחרונה היו לנו גם הרבה משחקים כמו נגד נתניה שלא שיחקנו טוב והבקענו שני שערים במחצית".

"ברור שאנחנו צריכים לשפר חלק מהמשחק, ואנחנו מנסים להשתפר מדי יום, אבל אם מדברים על המשחק האחרון היתה לנו מחצית ראשונה טובה ובמחצית השניה הם התגוננו. שיחקנו עד השנייה האחרונה אבל התוצאה היתה 0:0, בכדורגל לפעמים זה קורה. אנחנו צריכים למצוא איך לקחת שלוש נקודות מהמשחק הבא".

איביץ'.
איביץ'. "השחקנים מתבדחים, זה מה שקורה בחדר ההלבשה" (צילום: מכבי תל אביב, רשמי)

על אורוש ניקוליץ': "הוא עובד איתנו מתחילת השנה, יש לו בעיות והוא עובד עליהן, הוא חזר להתאמן ועכשיו אנחנו מחכים לראות איך הוא יתמודד והאם אנחנו יכולים להשתמש בו. אי אפשר לדעת לגבי המשחק הקרוב".

התקרית עם התמונה של צ'יקו אפואדו שדלפה: "בחדר ההלבשה השחקנים מחליפים בגדים, זה נורמלי. הם מתבדחים בינם לבין עצמם ואם הם מצטלמים זה חלק ממה שקורה בחדר ההלבשה. אני בטוח שמה שקרה קרה בטעות. אף אחד לא התכוון לפרסם תמונה כזאת בחדר ההלבשה. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה בכדורגל ולא הפעם האחרונה, אני מקווה שהכל בסדר ביניהם".

הדיווחים כי בקבוצות בכירות כבר מתעניינים בו לעונה הבאה: "אני לא יודע לספר לך על קלאב ברוז, שמעתי על זה אתמול. אני כאן, המאמן של מכבי תל אביב, אני שמח כאן. אני אעבוד עם מכבי עד היום האחרון, ואני מבקש משחקנים שלי לעשות אותו דבר. כמה זמן זה יהיה אי אפשר לדעת, אמרתי הרבה פעמים שבעבודה הזאת זה לא ריאליסטי לעשות תחזית גדולה לעתיד. אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד ארבעה חמישה חודשים".

שחר פיבן.
שחר פיבן. "התוצאה לא היתה רעה" (עדי אבישי)

"יש לנו הרבה עבודה עד שנזכה באליפות או בגביע". הוסיף איביץ', "אלה שתי המטרות שלנו. אנחנו רוצים להיות ראויים לזה. אני לא יכול לדבר על מה יקרה אחר כך, אי אפשר לדעת".

הבלם שחר פיבן דיבר גם הוא: "אני חושב שבשני המשחקים האחרונים התוצאה לא היתה רעה, במשחק הראשון נגד הפועל חיפה הובלנו וספגנו שער ב-20 הדקות שהגיע להם להבקיע. התוצא לא היתה רעה. המשחק בגביע היה מאוד חשוב עבורנו והוצאנו תוצאה טובה לקראת הגומלין, אחר כך נפגשנו טוב נגד אותה קבוצה שזה תמיד קשה, ובמשחק ללא קהל זה עוד יותר. עדיין, שיחקנו טוב ולא ספגנו".

"אנחנו צריכים לדעת להתמודד גם נגד קבוצות שבאות להסתגר, זה מובן. אנחנו מכבדים כל קבוצה, אבל הצוות מכין אותנו מצוין ואנחנו באים לנצח את קריית שמונה".

שחקני מכבי תל אביב.
שחקני מכבי תל אביב. "כולם יחפשו את חוסר היכולת" (מאור אלקסלסי)

התוצאות בתקופה האחרונה: "לא מסתכלים על רצף הניצחונות, רוצים לממש את מלוא הפוטנציאל של הסגל ולהשתפר ממשחק למשחק. רוצים לנצח כל משחק, ליגה או גביע או ידידות, אנחנו ווינרים באופי שלנו. כל משחק הוא כרגע מה שאנחנו צריכים לעבור. אנחנו עושים עבודה טובה ומה שצריך לקרות יקרה".

"אנחנו נראים טוב מתחילת השנה", הוסיף פיבן, "כמובן שאם כמה משחקים ללא ננצח כולם יחפשו את חוסר היכולת וזה בסדר גמור. אנחנו רוצים להשתפר בכל קבוצה ולנצח ממשחק למשחק. לוקחים הכל בפרופורציות, אני לא חושב שאנחנו נראים פחות טוב. שתי הקבוצות ששיחקנו נגדן היו טובות, זה פשוט מומנטום שלילי ונצא ממנו".

האם הפער בפסגה גרם לירידת מתח: "אולי יש ירידת מתח, באימונים וגם במשחקים הרצון והאגרסיביות שלנו מראים שאנחנו לא משחקים על תיקו. אנחנו רוצים לנצח כל משחק. המשחקים האחרונים זה דברים שקורים, אנחנו לא נבהלים וממשיכים קדימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי