בבית"ר ירושלים המומים: "השופטים קברו אותנו, כאילו לעשות דווקא"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

בבירה מפנים את ההאשמות בכיוון אחד לאחר ה-3:1 להפועל באר שבע, שחקנים: "השריקות היו מביכות". גורם במועדון: "זה גומר את הקבוצה, אין טעם לחכות לניסים". בוזגלו יועמד לדין משמעתי לאחר שקרא ליפת "אפס"

(גודל טקסט)
ההפסד אמש (שני) 1:3 להפועל באר שבע חרץ ככל הנראה את גורלה של בית"ר ירושלים, ושם קץ לחלום ההשתלבות בפלייאוף העליון. בית"ר, שרשמה את הפסדה התשיעי העונה, מרוחקת כעת שש נקודות מהמקום השישי כשנותרו עוד שלושה מחזורים בלבד ותשע נקודות בקופה עד סיום הליגה הסדירה. הבעלים משה חוגג, שהשקיע העונה כסף רב והעמיד את אחד התקציבים הגבוהים בליגה, נראה מתוסכל מאוד בסיום לאחר שהבין כי קבוצתו נכשלה במשימתה להתברג בשישייה הראשונה.


העובדה שבית"ר תסיים ככל הנראה את העונה בפלייאוף התחתון תביא את חוגג לעשות חישוב מסלול מחדש בכל הנוגע לעונה הבאה, הן מבחינת גובה התקציב, הן מבחינת בניית הסגל והחלפת השחקנים בקיץ הקרוב ואולי גם בנוגע להישארותו של המאמן ניר קלינגר, שמחזיק אמנם בחוזה גם לעונה הבאה אך עדיין לא ברור אם שני הצדדים ירצו בהמשך הרומן הזה לעונה נוספת.


הירושלמים סיימו את המשחק בתחושות קשות של אכזבה, אבל בעיקר בתחושות של כעס וזעם כלפי צוות השיפוט בראשותו של אלון יפת, ששגה לפחות פעמיים בהחלטות קריטיות ביותר שהשפיעו בדיעבד על תוצאת המשחק. יפת התעלם מפנדל ברור שהיה צריך להיפסק לזכותה של בית"ר במחצית הראשונה, לאחר נגיעת יד ברורה של בלם באר שבע לואי טאהא בתוך הרחבה. אחר כך שגה יפת פעם נוספת, כשפסק בתחילת המחצית השנייה פנדל לזכות המארחים, למרות שמצלמות הטלוויזיה הראו בבירור שהעבירה שביצע מאור בוזגלו על ניב זריהן התחילה והסתיימה מחוץ לרחבה. שופט הרחבה יגאל פריד, שעמד מרחק מטרים בודדים מהעבירה, לא ראה שהיא בוצעה מחוץ לרחבה וסימן עם ידו לעבר נקודת הפנדל, כאשר השופט הראשי יפת קיבל את גירסתו וכאמור פסק פנדל שלא היה לזכות האלופה היוצאת.


בוזגלו.
בוזגלו. "הוא כל כך השתדל, אבל הכל הלך הפוך" (דני מרון)


בית"ר, כידוע, אף תקפה אתמול בצורה חריגה את החלטת צוות השיפוט ובין השאר כתבה ש"כנראה לא רוצים אותנו בפלייאוף העליון", והבוקר הגיעה תגובת איגוד השופטים: "אנו מצרים על ההודעה הרשמית שבחרה בית"ר ירושלים להוציא מיד עם סיום המשחק אמש מול הפועל באר שבע. ייאמר מיד, ניהול המשחק על ידי צוות השיפוט היה רחוק מלהשביע רצון, ועם זאת אין בכך כדי להצדיק רמיזה מכוערת ושקרית על יד עלומה ומכוונת נגד הקבוצה ומיקומה בפלייאוף כזה או אחר מצד האיגוד בכלל או שופט כלשהו בפרט. 


"בדיוק כפי שאיגוד השופטים ייבחן את עצמו באופן המחמיר ביותר, יסיק את המסקנות הנדרשות ויבצע בהקדם האפשרי פעולות שיבטיחו צמצום עד כמה שניתן בטעויות שיפוט, מוטב לכל מי שמנסה להדביק חוסר הצלחה מקצועי לשופטים ולהם בלבד, לבחון את עצמו ואת מעשיו ולהסיק מסקנות ענייניות ולא כאלה הגובלות בהתלהמות מיותרת ובמציאת אליבי שאינו מחזיק קש. כמו כן, בכוונת האיגוד לפנות לתובע ההתאחדות בבקשה להעמיד לדין כל בעל תפקיד שבעת האחרונה הרשה לעצמו להטיח ביקורת והאשמות שחורגות מגבול הטעם הטוב", נכתב בנוסף.



קלינגר בטענות על צוות השיפוט בסיום (דני מרון)


מי שהפך לגיבור הטראגי של בית"ר אמש, הוא הקשר מאור בוזגלו, שהורחק בסיום המשחק בגין מילים שפלט לעבר השופט אלון יפת וכעת הוא יועמד לדין משמעתי. בוזגלו, שבנוסף להחמצות הרבות שלו גם איבד כדור קריטי וביצע את העבירה על ניב זריהן עליה פסק השופט יפת פנדל לזכות באר שבע, נראה נסער מאוד בסיום המשחק וסירב להירגע. לדברי השופט, כפי שכתב בדו"ח, אמר לו בוזגלו: "אתה אפס", ועל כן הורחק.


"כאב לנו מאוד לראות את מאור אתמול", אמר שחקן בקבוצה. "הוא כל כך השתדל, ניסה שוב ושוב אבל לא הפסיק להחמיץ ובסוף עוד שרקו נגדו לפנדל, הכל הלך לו הפוך, וחבל שככה זה נגמר". הבוקר פרסם בוזגלו פוסט מתנצל בחשבון האינסטגרם שלו וגם יפת הודה כי הקשר ניגש אליו והתנצל על הדברים. גם בית"ר ירושלים תיענש על הדלקת שתי אבוקות על ידי אוהדיה.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בדופק גבוה, במאה אחוז מאמץ ונתינה לעיתים יוצאות מהפה מילים שהכוונה שלהן מביעות תסכול, אכזבה ואפילו עצב. מצד אחד אני בנאדם, בבית יש משפחה דרוכה מאחורי, תומכת ואוהבת וכשאני נפגע יש מעגל שלם של פגיעה, אבל יש גם צד שני- אם פגעתי אני בהחלט מתנצל על הדרך והאופן, ראשית בפני השופט ובפני חברי ואוהדי הקבוצה. מגיעים אלפים לכל מגרש, מוותרים על לימודים, עבודה, משאירים משפחות בבית ואז מגיעות החלטות שאינן קשורות ליכולת על המגרש וחורצות גורל של עונה שלמה. מתסכל, מאכזב ועצוב. #מחכה ל- VAR

A post shared by MAOR BUZAGLO (@buzaglomaor_11_official) on




"השופטים קברו אותנו ולא בפעם הראשונה העונה", אמר שחקן בקבוצה לספורט1. "אנחנו הקבוצה היחידה בליגה שלא קיבלה פנדל העונה, ואתמול בנוסף לזה גם שרקו נגדנו לפנדל שלא היה ולא נברא. השריקות של השופט היו באמת מביכות, כאילו לעשות דווקא לבית"ר", הוסיף השחקן.


"עם כל התסכול שיש מהשיפוט ומתוצאת המשחק הזה, חשוב שכולם ישימו לב שאנחנו פתאום נמצאים חמש נקודות בלבד מהקו האדום", ציין גורם נוסף במועדון שהוסיף: "נכון שהחמצנו בלי הפסקה והיו לנו מספיק הזדמנויות להבקיע, אבל כשלא שורקים לפנדל לזכותך ומצד שני שורקים לפנדל שלא היה, זה גומר את הקבוצה. אבל עכשיו זה מה יש ונצטרך להמשיך הלאה בידיעה שאנחנו בפלייאוף התחתון. זו מכה יוקרתית לא פשוטה לבית"ר ירושלים, מעבר למכה הכלכלית. זו עונה קשה מאוד, עונה כזו שהכל הולך עקום. כשאתה מגיע לטרנר נגד הפועל באר שבע, מקבל גול מצחיק בדקות הראשונות, לא מקבל פנדל שהגיע לך וכן סופג מפנדל שלא הגיע לך, זה כבר לוקסוס גדול מדי עבורנו, ואם אנחנו לא מנצחים אין טעם לחכות לניסים ולתוצאות של הקבוצות האחרות", הוסיף הגורם.


בוזגלו ויפת בסיום. עשוי לקבל הרחקה ממספר משחקים (דני מרון)
בוזגלו ויפת בסיום. עשוי לקבל הרחקה ממספר משחקים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי