מהומה בדוחא: אלונה הותקפה, שחקנים התעמתו וביטון ירק על אוהד

אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין | מאור אלקסלסי

הקהל של סכנין השתולל לאחר ה-0:0 והאשים את שחקני באר שבע: "למה התאמצתם? נתנו לכם את התואר נגד מכבי", הבעלים ספגה קללות והוברחה לחדר צדדי, בשורות האלופה טוענים: "התנפלו עלינו ביריקות ובאיומים"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)
רצף הניצחונות של הפועל באר שבע נעצר הערב (ראשון) על שלושה לאחר שהאלופה היוצאת הייתה פחות טובה וחילצה 0:0 בדוחא נגד בני סכנין הלחוצה, שתתחיל את הפלייאוף התחתון כשהיא רחוקה לא פחות משבע נקודות מהמקום שמוביל בסיום העונה להישארות. הקבוצה של ברק בכר, שנותרה ב-10 שחקנים בדקה ה-47 בעקבות הרחקתו של אורן ביטון, תגמור את העונה הסדירה במקום הרביעי בטבלה, אלא אם בני יהודה תדהים מחר (שני ב-20:10, ספורט1) את מכבי תל אביב ותעקוף אותה.


בסיום המשחק אוהדי בני סכנין איבדו את העשתונות והביעו את זעמם על שחקני הפועל באר שבע, שלטענתם התאמצו יותר מידי. "עזרנו לכם לקחת את האליפות, למה התאמצתם כל כך והורדתם אותנו ליגה?". גם אלונה ברקת ספגה קללות וגידופים מהקהל המקומי ואנשי האבטחה פינו אותה לחדר צדדי. בחדר ההלבשה פרץ עימות בין מרואן קבהא ולואי טאהא לסארי פלאח, כאשר אנשים שהיו במקום הצליחו להפריד ותפסו את ג'ון אוגו שהיה עצבני מהרגיל והשתולל. אם לא די בכך, בן ביטון נראה יורק לעבר אוהד מקומי.


כאמור, הבעלים אלונה ברקת הייתה חשופה לאלימות מילולית מצד אוהדים מקומיים ונאלצה בסיום לעזוב את יציע הכבוד בליווי מאבטחים יחד עם המנכ"ל אסי רחמים. כעבור שעה ארוכה חולצה ברקת מהאצטדיון במכוניתה וגם הקבוצה עזבה את האצטדיון כשהאוטובוס זוכה לליווי משטרתי. קודם לכן אוהדים פרצו לכר הדשא וניסו לתקוף שחקנים שעשו דרכם לחדרי ההלבשה. "אנשים עם בגדים של מאבטחים תקפו אותנו", טוענים בבאר שבע. "ספגנו יריקות. התנפלו עלינו בקללות. שחקנים שלנו ספגו איומים".


השרה מירי רגב הגיבה לאירועים האלימים מצד אוהדי סכנין: "אני קוראת למשטרת ישראל לנהוג ביד קשה כלפי העשבים השוטים שמבקשים להרוס את חווית הצפייה במגרשי הכדורגל. הגיע הזמן שבתי המשפט יענישו בחומרה את הפורעים והאלימים וימנע מהם את הכניסה למגרשים. אני מחזקת את אלונה ברקת".


בכר התייחס למהומה שפרצה בסיום: "אני לא רוצה לדבר על זה, היה משחק מאוד אמוציונלי כי יש פה קבוצה שנלחמת על חייה. יש עצבים ולחץ ואני מעדיף לדבר על המשחק. היה בלאגן בחצי השני, סכנין הייתה ביתרון מספרי ויצאה קדימה. אוהד הציל אותנו המון פעמים, אבל הגענו לשניים או שלושה מצבים ואם היינו חכמים יותר, היינו יכולים לנצח 0:1. קשה מאוד לשחק כדורגל במגרש הזה. בחצי הראשון היינו מאוד אנמיים ופחות נלחמנו, בחצי השני הגישה כבר הייתה טובה יותר. היה חסר לנו ריכוז, אבל איך שהתפתח המשחק אז התוצאה הזו טובה לנו".



מהומה גדולה בדוחא ולא בפעם הראשונה (מאור אלקסלסי)


היכולת של אוהד לויטה: "הוא עשה משחק גדול עם הצלות גדולות והוא מעניק הרבה שקט להגנה. הוא לקח את ההזדמנות וניצל אותה בשתי ידיים".


כרטיס לאירופה: "כבר התרגלנו למצב שאנחנו לא רצים לאליפות והעונה פחות טובה, עכשיו אנחנו צריכים לעשות את הכל כדי להגיע לאירופה וזו המטרה. הכרטיס לאירופה תמיד חשוב. חוסר ודאות? אלונה פה איתנו, היא נשארת ותומכת ואנחנו צריכים לעשות את העבודה על המגרש".


אוהד לויטה, איש המשחק ,הצטנע: "כולם נתנו עבודה והשיגו את הנקודה הזו שהיא לא כזו רעה בסיטואציה שנוצרה. עבדתי קשה כל השנה ואני שמח שההזדמנות הגיעה ואני מנצל כל רגע על המגרש. אני מקווה להמשיך ולהיות טוב עבור הקבוצה שלי".


זימון לסגל נבחרת ישראל: "לא מתפקידי להגיד דבר כזה. אני מתרכז בהפועל באר שבע ומנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול. אני לא מתעסק בזה, אלא רק במה שאני צריך לשפר ביכולת שלי ובקבוצה שלי. אנחנו יכולים להגיע יותר רחוק ונקווה להמשיך כך".


חואן קרלוס, המאמן הזמני של בני סכנין, ניתח: "היינו ראויים לנצח לפי איך שהמשחק התפתח ואנחנו עצובים. המחצית הראשונה הייתה פנטסטית, סגרנו את באר שבע ועבדנו קשה מאוד. במחצית השנייה קיבלנו הזדמנות ללכת קדימה לאחר ששחקן שלהם הורחק. שיחקנו עם הלב והיו לנו המון מצבים, אבל אני לא יכול לשים את האצבע ולהסביר מדוע לא ניצחנו. גם הם הגיעו להתקפות מעבר מסוכנות וזה היה לא טוב עבורנו. כולם רוצים להתקיף, אבל אנחנו צריכים לחשוב גם על הפן ההגנתי. אם נשחק כמו היום וכמו קבוצה, אפשר לשרוד. אנחנו לא ירדנו היום ולא נרד במשחק הבא, אבל גם לא נישאר בתוך שבוע אחד. יש לנו רק עוד שבעה משחקים, הסיטואציה קשה, השחקנים מרגישים לחץ רב, אבל אפשר לעשות את זה".




ברק בכר (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי