ב"ש הודיעה: "עברנו חוויה קשה בסכנין, לא מאחלים לשונאינו"

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי

האלופה היוצאת עברה מבחינתה ליל בלהות באצטדיון דוחא, לאחר ש-0:0 מול נועלת הטבלה הוביל לאלימות מצד האוהדים המקומיים: "התנפלו עלינו ובמקום שנזכה להגנה, הותקפנו". בכר התייחס לעתידו: "אין סיבה שלא אשאר"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

במחזור הנעילה של עונת 2015/16, הפועל באר שבע הייתה זקוקה לניצחון על בני סכנין כדי להניף את צלחת האליפות. היציע של האורחים היה עמוס באוהדים של מלכת המגזר, רובם הגדול תושבי הנגב, שלא הסתירו את שאיפתם לראות את ברדה ומליקסון זוכים באליפות ראשונה אחרי 40 שנה. סכנין של יוסי אבוקסיס נוצחה 3:1, ובאר שבע זכתה בתואר.

בלילה ההוא חלק מאוהדי סכנין הצטרפו לחגיגת האליפות הדרומית, ויש שיגידו שזו הייתה דרכם המיוחדת לשלוח דרישת שלום למכבי תל-אביב, השנייה בדירוג. בסכנין זכרו היטב שכמה ימים קודם לכן טל בן חיים (החלוץ) "שכח" להחזיר כדור שעלי עותמאן בעט החוצה לאחר שנפגע ברגלו, ובחלוף שני מהלכים ברק יצחקי איזן ל-1:1, בדרך לניצחון 2:3 בחצי גמר הגביע. אמש (ראשון) התגלגל "כדור האחווה" בין המועדונים לפתחה של באר שבע, והיא העיפה אותו מרחבתה. בניגוד לסכנין שהייתה בעונה ההיא בפלייאוף העליון ולא נזקקה אז לנקודות, באר שבע נאבקת עתה על הכרטיס לאירופה, וכל נקודה חשובה לה.

הפועל ב"ש שיחקה בצורה ספורטיבית ובשניות הסיום כמעט "גנבה" ניצחון – כשמרואן קבהא איים בתוספת הזמן על שערו של קנדיל ומחה בפני השופט שסיים את המשחק בעיצומה של התקפה באר שבעית, ניגש אליו אחד משחקני סכנין ו"העיר" לו על כך. "הורדתם אותנו ליגה", צעקו אוהדים מיואשים של סכנין לעבר שחקני באר שבע בסיום ההתמודדות. ביציע הכבוד ישבה אלונה ברקת וספגה קללות, וכאשר התעורר החשש לשלומה פינו אותה מהמקום יחד עם בעלה אלי ברקת ומנכ"ל המועדון אסי רחמים. השחקנים המתינו בחדרי ההלבשה עד להגעתה של תגבורת משטרתית, ועזבו את האצטדיון לאחר שעה ארוכה. מכוניתם של בני הזוג ברקת חולצה מתחומי האצטדיון בחסות המשטרה, בדומה לאוטובוס שהסיע את השחקנים ועזב את העיר בליווי משטרתי.

בעיצומה של המהומה ספגו שחקני האלופה היוצאת וכמה בעלי תפקידים יריקות וקללות. חפצים הושלכו לעבר השחקנים מכיוון היציע בעת שעשו דרכם לחדרי ההלבשה. "בזמן שהתנפלו עלינו אוהדים של סכנין, המאבטחים תקפו אותנו במקום להגן עלינו", טוענים בבאר שבע. "שחקנים שלנו נחשפו לאלימות, ירקו עלינו". דחיפות הדדיות נרשמו בין שחקנים משתי הקבוצות במתחם חדרי ההלבשה. המאמן ברק בכר דיבר פחות משתי דקות, וסירב להרחיב את היריעה בעניין האירועים האלימים בסיום. "לא היה נעים, אבל זה מה שהיה. חבל שזה קרה. עדיף לדבר על כדורגל ולא על מה שקרה", אמר בכר.


בכר. "לא רואה סיבה שלא אמשיך בהפועל ב"ש" (מאור אלקסלסי)


בהודעה רשמית שנמסרה מהמועדון נטען
: ‏"עברנו אתמול חוויה קשה באצטדיון דוחא. יריקות, קללות, אלימות פיזית, כשכל חטאנו היה ששיחקנו בצורה ספורטיבית. הכאב שלנו גדול כפליים על רקע מערכת היחסים המצויינת שיש לנו עם הנהלת ואוהדי סכנין. שחקנים שלנו ספגו אלימות פיזית ומילולית והמאמן שלנו ספג קללות שלא היינו מאחלים לשונאינו. זו לא החוויה שאיש צריך לחוות במגרש הכדורגל. אנחנו מקווים שאנשי סכנין יתעשתו ובפעם הבאה שנגיע לדוחא נזכה להכנסת האורחים לה זכינו במשך שנים ארוכות".

באר שבע נבלמה לאחר שלושה ניצחונות רצופים, ובכר סיכם בקצרה: "החצי ראשון היה נוראי, שיחקנו 11 מול 11 בלי אנרגיות ואגרסיביות. קשה לשחק פה כדורגל. דווקא בעשרה שחקנים עוד איכשהו יצרנו מצבים. כמובן שאוהד לויטה הציל אותנו, איך שהתפתח המשחק התוצאה היא טובה. בפלייאוף אני מקווה שניראה כמו בשלושת הניצחונות שלפני המשחק הזה". 

תמשיך לאמן את הפועל באר שבע בעונה הבאה?
בכר: "יש לי חוזה, אני לא רואה סיבה שלא".

בנוגע ליכולתו של לויטה, אמר בכר: "כולם ראו את ההצגה שלו, זו תקופה שהוא נראה טוב ועשה משחק הירואי. שמח בשבילו, הוא במגמה טובה, רק שימשיך ככה". ואגב לויטה: שחקנים בקבוצה סבורים שיכולתו הגבוהה של שוערם מצדיקה את זימונו לנבחרת לקראת קמפיין מוקדמות יורו 2020. אריאל הרוש, שוער הנבחרת בקמפיין ליגת האומות, ישב שוב על הספסל וצפה בלויטה מציל את קבוצתו מהפסד בסדרת הצלות מדהימה. מותר לשניהם להיות דרוכים לקראת פרסום רשימת השוערים שיזומנו לסגל הנבחרת.


לויטה. יהיה חלק מהסגל של הרצוג? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי