הרבה מעבר למצופה: ציוני האליפות של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים חוגגים את אחת העונות הדומיננטיות בהיסטוריה של ליגת העל: ייני הביא את הערך המוסף, ההתקפה כיכבה וכמה קיבל ולדימיר איביץ'? גיליון הציונים בפנים

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי – מכבי תל אביב אלופת המדינה! למרות הפער המבטיח לאורך כל העונה, הערב (שבת) הוכרע באופן רשמי המאבק. הצהובים פתחו את העונה בסערה ולא הסתכלו לאחור לרגע, כשרק הפועל חדרה סיכנה את מעמדה כמוליכת הטבלה. למרות שנשארו מספר מחזורים עד תום העונה, והחבורה של איביץ' עדיין יכולה לרשום עונה ללא הפסדים וטראבל, הגיע הזמן לתת ציונים.

פרדראג ראייקוביץ' – ציון 9
השוער הסרבי סוגר את העונה הרביעית, וככל הנראה האחרונה במדים הצהובים. הגיע כהבטחה והעונה סוף סוף פרע שטרות. קשה לראות מישהו שייקח ממנו את תואר שוער העונה וזה אומר הכל. ספג 12 שערים בלבד, נתון בהחלט מרשים ואין ספק שזאת העונה הכי טובה שלו מאז הגיע לקבוצה. עשה העונה שדרוג משמעותי, בעיקר בכל נושא הריכוז והמיקום בשער. רשם 27 הופעות ליגה ולא החסיר אף דקה, בצל השמועות על מונאקו, העזיבה לאירופה נראית בלתי נמנעת.


פרדראג ראיקוביץ', פרע את השטרות לפני היציאה לאירופה (אריאל שלום)

אלי דסה – ציון 8
אולי העונה הכי טובה בקריירה של דסה, גם במכבי וגם במדי הנבחרת. כשהוא בכושר טוב, ובעיקר בריא הוא ללא ספק המגן הכי טוב בישראל. בקיץ מסיים את חוזהו במכבי העונה ונכון לעכשיו נראה שלא יישאר. דסה הצהיר לא פעם, שחלומו הגדול הוא לצאת לאירופה ומעניין יהיה לראות לאן פניו מועדות.

מאור קנדיל – ציון 7
הגיע בתחילת העונה מבני יהודה והתאקלם באופן יוצא מהכלל, גם מקצועית וגם בפן החברתי. מעבר ליכולת הטובה שהפגין על המגרש, כמעט בכל משחק בו שיחק, 'הזאב' הפך לדמות בולטת בחדר ההלבשה ועליו רשום גם ריקוד חגיגת ה-"הבה נגילה" שהפך למסורת מול יציעי האוהדים בסיום כל ניצחון.

אנריק סבוריט – ציון 8
הרבה שנים לא היה במכבי מגן שמאלי כל כך טוב. כשמדברים על זרים שמשדרגים קבוצה, סבוריט הוא בהחלט דוגמה טובה. לקח לו כמה שבועות להתאקלם, אבל ככל שהעונה התקדמה, הפך לבורג חשוב במכונה הצהובה. שקט מאוד בהגנה, פעיל גם בחלק ההתקפי, אחד השחקנים האהובים על המאמן איביץ'


מכבי חיכתה למגן כמו סבוריט (דני מרון)

שרן ייני – ציון 9
אחד ממצטייני העונה של מכבי. מה לא נאמר על הקפטן הוותיק, שהשתלט על עמדת הבלם והפך להיות אי של יציבות, במרכז הגנת הברזל של העונה. אם בעונות של ג'ורדי קרויף הוא היה סוג של כלבויניק, בעמדות רבות, אצל איביץ', הוא לא זז מעמדת הבלם והראה שאין תחליף לחכמה, קור רוח וחכמת משחק. לשמחתו היכולת הטובה במכבי, הקנתה לו העונה גם את חולצת ההרכב בנבחרת וגם שם הוא הפך לבורג מרכזי.

שחר פיבן – ציון 7
מועמד לתגלית העונה. גדל במחלקת הנוער, חזר הביתה מכמה עונות השאלה ולקח את הצ'אנס שקיבל בשתי ידיים. חייב לשפר מספר אלמנטים במשחקו, אבל בסך הכל נתן עונה טובה מאוד בהגנה של מכבי, עם 21 הופעות, מהן 20 בהרכב הפותח.

ז'איר אמאדור – ציון 6
בשורה התחתונה אחד השחקנים שאיכזבו העונה. עשה רושם טוב מאוד במשחקים הראשונים, בעיקר בקמפיין האירופי, אך ככל שהליגה התקדמה איבד את מקומו לייני ופיבן. רשם 14 משחקי ליגה בלבד, בהם פתח 11 פעמים בהרכב.


שרן ייני, המנהיג השקט (עדי אבישי)

אופיר דווידזאדה – ללא ציון
הוחתם במפתיע שוב בתחילת העונה, אחרי שנרכש מגנט הבלגית, אך לצערו לא תרם הרבה, בשל פציעות רבות שמנעו ממנו לשחק ובעיקר כי סאבוריט השתלט על עמדת המגן והיה מצוין.

איתן טיבי – ללא ציון
הגיבור הטראגי של עונת האליפות הצהובה. 66 דקות ליגה בלבד, זה מאזנו העלוב של טיבי בליגה העונה. באחת העונות הכי קשות בקריירה שלו, גורלו של הבלם נחרץ כנראה אי שם בסוף חודש אוגוסט, אחרי הפנדל שהוביל להדחה משלב הבתים של הליגה האירופית. מי שהיה אחד הבולטים באליפויות האחרונות של מכבי ונכלל קבוע גם בסגל הנבחרת, נמחק לגמרי מהרוטציה של איביץ' בליגה ושותף בעיקר במשחקי גביע הטוטו וגביע המדינה.

אייל גולסה – ציון 6
כששיחק, גולסה הראה העונה יכולת יוצאת מהכלל, אך פעם הפציעות הכריעו אותו ובסופו של דבר שותף העונה רק בתשעה משחקי ליגה ומשחקים נוספים בקמפיין האירופאי בתחילת העונה. לא חזר לשחק מאז נובמבר ושאלת הכשירות שלו בקיץ, תהיה פקטור משמעותי לגבי עתידו.


איתן טיבי. הגיבור הטראגי של העונה (אודי צטיאט)

דן גלזר – ציון 7
גלזר חזר הביתה אחרי כמה עונות השאלה, לבית"ר ת"א ומכבי נתניה ונכנס בצורה טובה מאוד לרוטציה של איביץ' בקישור האחורי. שותף ב-29 משחקים בכל המסגרות והציג הרבה יציבות במרכז המגרש. שחקן בית, קשר חזק, אגרסיבי, נכס לכל מאמן.

רוסלן ברסקי – ציון 6
עוד שחקן בית, שחזר מהשאלה, והשתלב טוב ברוטציה של איביץ' . רשם 26 הופעות בכל המסגרות, 13 מתוכן בליגה והפך לשחקן לגיטימי בסגל.

דור פרץ – ציון 8
העונה הכי טובה בקריירה של פרץ עד כה, בקבוצה וגם בנבחרת. בחצי הראשון של השנה, נחשב לאחד המועמדים לתואר "שחקן העונה", אחרי שגילה יכולת מדהימה והוביל את הקישור האחורי של מכבי. פיזי מאוד, חכם, אגרסיבי ובנוסף לכל שיפר גם את התרומה ההתקפית וכבש העונה חמישה שערים. אמנם חווה ירידה קלה ביכולת לקראת סיום הליגה הסדירה, אבל את החלק שלו באליפות אף אחד לא יוכל לקחת.


עונת השיא של דור פרץ (עדי אבישי)

אבי ריקן – ציון 8
למרות העומס בקישור של מכבי, ריקן הצליח בזכות הרבה עבודה קשה להיות הג'וקר של איביץ'. המחליף האולטימטיבי, 23 הופעות בליגה, מתוכן ב-14 נכנס כמחליף ובהם כבש שישה שערים ותרם הרבה מאוד גם בפן האגרסיבי והטקטי בקישור של הצהובים.

דור מיכה – ציון 9
שחקן העונה של האלופה, עם 8 שערים ו-14 בישולים בכל המסגרות. כפי שהבינו כל המאמנים של מכבי בשנים האחרונות, גם איביץ' הבין בסופו של דבר, שאין תחליף ליכולות של מיכה. מוסר בחסד, בעל ראיית משחק מדהימה והעונה שיפר שני אספקטים ששדרגו אותו עוד יותר, הפן הפיסי ובעיקר כיבוש השערים. טל בן חיים החלוץ, הגדיר זאת בצורה הטובה ביותר, כשאמר השבוע בראיון לספורט1: "כשאני הייתי חלק ממכבי, הרגשתי שאנחנו קבוצה שונה לגמרי איתו או בלעדיו" והעונה זה בלט עוד יותר מתמיד.

יונתן כהן – ציון 7
שחקן בית נוסף שחזר מהשאלה. למרות שאיביץ' לא ספר אותו בכלל בחצי הראשון של העונה, הוא התעקש להישאר בסגל והמתין בשקט להזדמנות שלו. כשההזדמנות הגיעה, כהן הוכיח כמה פוטנציאל יש לו וקינח את העונה עם זימון בכורה מחמיא לנבחרת הבוגרת. אוהב לכבוש בעיקר בצמדים והיו לו ארבעה כאלה העונה.


יונתן כהן ניצל כל הזדמנות שקיבל (אריאל שלום)

עומר אצילי – ציון 8
עונה טובה לאצילי, שהפך לאחד הבאנקרים בהרכב של מכבי העונה. כבש 11 שערים בכל המסגרות, מתוכם תשעה בליגה, אך היה יכול לכבוש הרבה יותר. צריך להוסיף יותר בישולים מהתפקיד בו הוא משחק, אבל בסך הכל גילה המון יצירתיות וכמה מהשערים שלו יכולים להיכנס בקלות לתחרות "שער העונה"

צ'יקו אופאדו – ציון 7
עונה לא רעה, לחלוץ הניגרי, שתרם המון למשחק הלחץ של מכבי בחלק הקדמי. איביץ', שתמיד מדבר על מחוייבות הגנתית, נתן את אופואדו כדוגמא, לשחקן מחוייב שרץ המון ועושה גם הגנה, בנוסף לתרומה ההתקפית.

אלירן עטר – ציון 9
אחד המועמדים המובילים לתואר "שחקן העונה". 20 שערים בכל המסגרות (מלך השערים של מכבי), בכמות דקות קטנה יחסית לעומת מקביליו. עטר סחב את הקבוצה לבד על גבו במוקדמות הליגה האירופית, עם חמישה שערים בשמונה משחקים, עד ההדחה הכואבת. זו בהחלט הייתה אחת העונות הכי טובות בקריירה של החלוץ, שחזר ממכבי חיפה כדי להנהיג את הצהובים על המגרש ומחוצה לו.


אלירן עטר, מועמד מוביל לתואר שחקן העונה (מאור אלקסלסי)

איתי שכטר – ציון 7
העונה הזו במכבי, החזירה לשכטר את שמחת החיים שאבדה לו בפרידה הצורמת מבית"ר בקיץ האחרון. עם שישה שערים וחמישה בישולים, בכל המסגרות, הוא השתלב טוב במשחק ההתקפה של מכבי ולמרות שידע עליות וירידות ביכולת, זו היתה בהחלט עונה טובה לחלוץ הוותיק.

ארון שויינפלד – ציון 5
נדחק העונה לקצה הספסל ובמרבית המשחקים, אפילו לא התלבש וכמעט לא שותף. שחקן אהוב מאוד בחדר ההלבשה של הקבוצה, אבל בתרומה המקצועית, ועם שני שערי ליגה בלבד, זה בא לידי ביטוי הרבה פחות.


ולדימיר איביץ', מאמן העונה (מאור אלקסלסי)

מאמן – ולדימיר איביץ' – ציון 10
מאמן העונה! בעל ההשפעה הגדולה ביותר על האליפות הזאת. מאמן קשוח מאוד, שהצליח להעמיד על המגרש מכונה טקטית, שרצה כל הזמן, גם כשהשחקנים מתחלפים או מוחלפים. קיבל סגל מלא בשחקנים שנלחמים על מקום בהרכב, ולמרות הביקורות שספג בהתחלה, הצליח לבנות רוטציה מוצלחת לאורך כל הדרך. למרות תדמית הרס"ר הקשוח, החלטותיו והתנהלותו זכתה להרבה כבוד ואהבה מהשחקנים והקהל. במכבי מקווים שיצליחו להשאיר את המאמן גם בעונה הבאה, ואם ימשיך כך, זה רק עניין של זמן עד שילך במסלול של פאולו סוזה לטופ של הכדורגל האירופאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי