השקט חזר לדרום: באר שבע סוף סוף נראית בטוחה בעצמה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

יש הרבה סיבות לרוגע שנוחת על הקבוצה של ברק בכר: המאמן מצא את הבסיס להרכב שיפתח כל שבוע, ניסיונות הלחץ נראים טוב יותר וכמובן בן שהר השתפר פלאים בכמות השערים לעומת האיומים. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

כל כך הרבה זמן חיפשה הפועל באר שבע יציבות במשחק שלה, יציבות במשחק ההגנה, רוגע, שקט נפשי ובעיקר יכולת מנטלית.  אלו דברים שהיו חסרים כל כך לקבוצה במהלך כל העונה והיא מגלה אותם מחדש בחודשיים האחרונים.

יש הרבה סיבות לשקט ששורר כעת טרנר.

בצד המקצועי, ברק בכר סוף סוף מצא את התשעה שהוא הולך איתם כל שבוע, והשינויים הם בעיקר כפויים. זה נותן לקבוצה שקט, זה מעניק היררכיה לחדר הלבשה, דברים כל כך טריוויאלים אבל כאלה שנעדרו מהאלופה היוצאת במהלך רוב העונה.

באר שבע מצליחה לחזור מפיגור לניצחון בפעם השנייה ברציפות, ומה שהיה נראה טבעי בשנים האחרונות הופך להיות אירוע ראוי לציון בעונה הנוכחית. אבל אמש לקח זמן ליכולת המנטלית להגיע, וכשהיא התעכבה באר שבע כמעט הפסידה את המשחק.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. הפעולות בהתקפה הן ערובה להבקעת שערים לאורך זמן (דני מרון)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. הפעולות בהתקפה הן ערובה להבקעת שערים לאורך זמן (דני מרון)

אחרי שער הפיגור בני יהודה הייתה קרובה מאוד להכפלת היתרון, בדקות בהן באר שבע נראתה מבולבלת ורק במזל לא ספגה. ספיגת שערים היא חלק מהמשחק, וצריך לדעת להתמודד עם זה הרבה יותר טוב.

אחד הדברים שבלטו אתמול בדקות הטובות של באר שבע אלו ניסיונות הלחץ אחרי איבוד כדור. פעם אחת זה הביא למשקוף של זריהן, בפעם השנייה זה גם הביא לשער השוויון. אלו פעולות שבאר שבע צריכה להפוך אותן לאוטומטיות בכל פעם שהיא מאבדת כדור, בדיוק כמו בשנים עברו. הפעולות הללו הן ערובה מובטחת להבקעת שערים קלים לאורך זמן.

גם הפעולות שדיברתי עליהן במהלך העונה לא מעט, כמו ריצה למרחק גדול יותר בחישוב הקבוצתי, באו לידי ביטוי אתמול. בסוף להשקעה יש גם פירות. במהלך העונה ביקרתי כאן לא מעט את בן שהר, בעיקר בשל היחס בין השערים לבין כמות האיומים. לאורך רוב העונה בן שהר היה צריך הרבה איומים באופן יחסי כדי להגיע אל הרשת, בתקופה האחרונה חל שיפור גדול בתחום הזה, ולראייה: בשני המשחקים האחרונים הוא כבש ארבעה שערים בתשעה איומים.

בן שהר. התחיל את העונה באיחור יחסית שלאר החלוצים (דני מרון)
בן שהר. התחיל את העונה באיחור יחסית שלאר החלוצים (דני מרון)

כמובן שגם המאזן הזה הוא קיצוני לצד השני, זו סטטיסטיקה מפלצתית שצריכה להתאזן למספרים ריאלים יותר של חלוץ איכותי. השנה הזו, נדמה לי, חישלה את בן שהר יותר מכל שנה אחרת. היו לו עונות לא פשוטות באירופה עם הרבה מעברים בין קבוצה לקבוצה, עד שמצא את הנחלה בבירת הנגב.

למי שהתחיל את העונה באיחור ביחס לחלוצי הליגה וסבל מחודשיים איומים במהלך העונה, מאזן של 14 שערים ועוד הרגל נטויה הוא מאזן יוצא מן הכלל. הוא רחוק רק שני שערים מעונת השיא בקריירה שלו, עם 16 שערים בהפועל תל אביב, אם ימשיך בכושר הזה הוא יקבע שיא אישי חדש.

במחזור הבא באר שבע יוצאת לנתניה, מגרש שהאיר לה פנים בשנים האחרונות, לקרב על כבוד ויוקרה. המפגש נגד מכבי תל אביב הוא מפגש לפרוטוקול בין האלופות של שבע השנים האחרונות, אבל כפי שהמפגש ביניהם בעונה שעברה בטרנר בו ניצחה מכבי תל אביב לראשונה במבצר האדום השפיע בעיני לא מעט על מה שקרה לאלופה החדשה בעונה הזו, כך צריכה לחשוב באר שבע על המפגש הקרוב במבט על העונה הבאה. אם באר שבע תצליח להיות הראשונה שמנצחת בליגה את מכבי תל אביב, היא תקבל רוח גבית גדולה מאוד מכך.

אלונה ברקת. נותר לתהות האם העיר תחזיר לה אהבה (דני מרון)
אלונה ברקת. נותר לתהות האם העיר תחזיר לה אהבה (דני מרון)

משפט אחד לסיום ממקום אחר. עוד 48 שעות כולנו נלך אל הקלפי, אני סקרן מאוד לדעת מה תהיה התמיכה של העיר באר שבע באלונה ברקת, ובעיקר מה תהיינה ההשפעות של התוצאות על החלטותיה של ברקת בעניין הפועל באר שבע. אני מזכיר לכם כשארקדי גאידמק נכשל קשות, ואף הושפל בניסיון לזכות בראשות העיר ירושלים, הוא נפגע מכך קשות והשאיר אדמה חרוכה בטדי. מעניין יהיה לראות האם כמות הפתקים בבאר שבע לאלונה ברקת תשפיע על המשך המחויבות שלה לקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי