איביץ': "עובדים על מציאת שוער". דן ביטון מועמד

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | באדיבות מכבי תל אביב

לפני המפגש נגד בני יהודה (שלישי, 20:15 בספורט1), מאמן מכבי תל אביב דיבר באופן נרחב על בעיית הפייר-פליי וההכנות לעונה הבאה. ריקן: "דסה מתבשל בתוך עצמו, הוא לא החליט אם לעזוב". קשר מ.ס אשדוד על הכוונת

(גודל טקסט)
במקביל להכנות לקראת העונה הבאה שכבר צוברות תאוצה, רק הבוקר פרסמנו על הפערים במו"מ בין מכבי תל אביב למגן אלי דסה שמסיים את חוזהו וכל על הסיטואציה בה נמצא פרדראג ראיקוביץ' שצפוי להימכר, האלופה הטרייה מסיימת את היערכותה לקראת המחזור ה-31 בליגת העל, כשמחר (שלישי, 20:15 בספורט1) תתארח אצל בני יהודה.


מכבי תל אביב כידוע עדיין בלתי מנוצחת העונה בליגה, אבל פרט להפסד היחיד שלה באירופה לסארפסבורג בעקבותיו הודחה מהליגה האירופית, היא גם נכנעה רק בתחילת החודש לבני יהודה וכך סיימה את דרכה בגביע המדינה בחצי גמר גביע המדינה.


יום המאמן ולדימיר איביץ' ערך את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, כאשר לצדו ישב אבי ריקן. מי שעשוי להיכלל בסגל הוא דור מיכה, שערך הערב אימון מלא, בעוד ארון שוינפלד סובל מרגישות בשריר וייעדר. אגב, בסביבת המועדון סיפרו כי שני שחקנים ישראלים שמעניינים את איביץ', כפי שאמר במסיבת העיתונאים להלן, הם קשר מ.ס אשדוד דן ביטון וחלוץ הפועל באר שבע בן שהר, שעלות העברתם ושכרם יהיה גבוה. בביטון מעוניינת בית"ר ירושלים ומול שהר כבר נוהל מו"מ שלא צלח בעבר.



דן ביטון. איביץ' סימן אותו (דני מרון)


איביץ' נשאל תחילה על ההפסד בחצי גמר הגביע: "קשה לשכוח משחק כזה. כמובן שכולנו זוכרים אותו, אבל נשארנו לנו עוד משחקים העונה ועלינו להכין את עצמנו לאתגרים הבאים. אנחנו מכבדים את כל היריבות שלנו, אבל חושבים רק על עצמנו. באופן טבעי מה שחשוב לנו זה איך אנחנו משחקים, איך אנחנו רוצים לתקוף ולהגן, לשפר את המשחק שלנו חשוב מכל. כך עשינו מההתחלה ועד הסוף".


דעתו על השאיפות של דסה וראיקוביץ' ובעיית הפייר פליי: "אלה החיים, זה חלק מהמשחק. הם שחקנים טובים שעשו עונות מצוינות, לא רק השנה הם היו טובים, הקהל אוהב אותם והם בחורים טובים. נראה מה יהיה, יש עוד חודש וחצי עד שתסתיים העונה ועד אז הם יהיו איתנו. יש אפשרות ששניהם לא יהיו פה, כמובן שזה יכול לקרות וידענו על כך מתחילת העונה. הייתה לנו בעיה עם הפייר פליי בתחילת העונה והיא תימשך בעונה הבאה, אז הגיוני למכור שחקנים. זה משהו שהקבוצה צריכה לעשות, אחרת היא תתקשה לפתור את הבעיה. עבורי כמאמן כמובן שזה לא טוב, כי כולנו רוצים תקציב לצרף שחקן או שניים איכותיים שיכולים לתת את מה שמשלמים עבורו. ידעתי זאת עוד לפני שחתמתי והסכמתי עם הבעלים על התנאים".


מחליף אפשרי לראיקוביץ':
"אנחנו עובדים על מציאת שוער חדש, אנחנו לא ישנים. אנחנו לא יכולים לחתום עם שוער חדש בינתיים, אבל אנחנו מתכוננים כדי להגיב מיידית. בתחילת העונה שעברה לא היה לי את ראיקוביץ' בהתחלה, שיחקתי בהגנה עם גלזר וברסקי כבלמים ועם כל הבעיות האלו ניצחנו המון העונה. אלה דברים שחשוב לפתור, כי אם המועדון רוצה לפתור את הבעיות אז הוא צריך למכור שחקנים ולקנות במקומם חדשים. זה דבר טבעי".



ראיקוביץ'. עובדים על מציאת מחליף (אריאל שלום)


אם יש שחקן ישראלי בשוק שהוא רוצה לצרף
: "יש שחקן שאנחנו רוצים וכבר דיברתי עליו עם ראשי המועדון. אני לא יודע אם זה ריאלי, אבל אני מקווה".





על האליפות של פאוק סלוניקי, גם כן ללא הפסדים: "עבדתי שם ושיחקתי שם, סיימתי שם את הקריירה והתחלתי שם את קריירת האימון. כמובן שאני מברך אותם, הם הראו שהם הכי טובים ביוון וראויים לכך".


ריקן היה הראשון לדבר ולקראת המשחק: "אנחנו יודעים מה היה במשחק האחרון וגם במשחקי הליגה נגדם התקשינו. נצטרך להיות במיטבנו כדי לקחת את הנקודות מחר ואני מאמין ובטוח שנגיע מוכנים. אנחנו פחות מתייחסים ליריבה, כמו שאתם יודעים. יש צוות מקצועי שמכין אותנו והוא יודע בדיוק מה לא עבד במשחק הקודם. בני יהודה תמיד מקשה עלינו ואני בטוח שנגיע מוכנים. 


על השימוש ב-VAR: "הוא חדש לא רק לנו ואנחנו מסתגלים אליו. אני לא כל כך אוהב להתייחס לזה, זה לא תפקידי. בסופו של דבר כולם רוצים להצליח ואני בטוח שעם הזמן ה-VAR תעזור לכולם".



ריקן. "הצוות יודע מה לא עבד נגד בני יהודה" (דני מרון)


כמה ההפסד לבני יהודה משפיע
: "כמובן שזו הייתה אכזבה, אבל זה קרה. אף אחד לא רצה להפסיד, רצינו להעפיל לגמר, אבל שעתיים אחרי המשחק ידענו שיש לנו עוד משימות העונה. אנחנו רוצים להמשיך לנצח ועשינו את זה נגד מכבי נתניה וגם נגד הפועל ב"ש הייתה יכולת טובה. נשארנו לנו מטרות עד סוף העונה והמשחק מחר הוא מבחן. אמרתי שיש קושי נגד בני יהודה וזה מדרבן אותנו לנצח. היא ניצחה אותנו במפעל אחר וזה היה לא נעים, אבל אנחנו רוצים לנצח עד סוף העונה ולא משנה מי היריבה".


איך נשארים בפוקוס עד תום העונה:
"כמו שהכרתם את הצוות המקצועי, איו משחק שלא נהיה בו רציניים לכל אורכו ושהאימונים לא יהיו בקצב גבוה. יש לנו מטרות אישיות וקבוצתיות ואנחנו רוצים שזו תהיה עונה בלתי נשכחת. זה חלק מהדרייב שלנו, להמשיך לנצח עד הסוף".


לקראת העונה הבאה: "אני לא אוהב להסתכל רחוק, אבל אני לא חושב שלא היה לנו קושי העונה. הראינו חוזק במה שעשינו השנה, לא להפסיד עם פער כזה בצמרת. אנחנו באמת לא מסתכלים כל כך רחוק, אבל יש מי שצריך לעבוד ולהכין את הקבוצה ואנחנו בתור שחקנים רק רוצים להמשיך ולנצח עד הסוף".


מה הוא מייעץ לאלי דסה
: "שיחקתי איתו גם בבית"ר ירושלים ואנחנו חברים קרובים. שחקנים לאורך הקריירה רוצים להגשים חלומות או לבחון את עצמם והמועדון כמובן מאוד אוהב את אלי ממה שאני יודע ומבין, אבל לפעמים לשחקנים יש רצונות או אתגרים. דסה מתבשל בתוך עצמו ועדיין לא החליט מה לעשות, אבל אם הוא יעזוב נאחל לו בהצלחה ואם הוא יישאר אז נשמח לשחקן איכותי כמוהו. אני כחבר שלו רוצה שיצליח ויגיע הכי רחוק, אבל גם שיישאר לידי ושביחד נצליח. נחכה ונראה מה הוא יחליט".



דסה. "עדיין לא החליט אם להישאר או לעזוב" (דני מרון)


בשני המשחקים הראשונים העונה, בניגוד לחצי גמר הגביע, מכבי תל אביב יצאה עם ידה על העליונה מול הכתומים כאשר ניצחה בסיבוב הראשון 1:3 מצמד של יונתן כהן ושער נוסף של איתי שכטר ורק לפני חודש ושבוע הפכה ל-1:2 משערים של אלירן עטר ואבי ריקן, אחרי שתאמבי סגס כבש ראשון.



הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ' (דניאל טננבאום), מאור קנדיל, שרן ייני, איתן טיבי (ז'איר אמאדור), אופיר דוידזאדה, דור פרץ, דן גלזר, אבי ריקן, עומר אצילי, איתי שכטר, אלירן עטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי