צפו בתקציר: בני יהודה ומכבי חיפה נפרדו ב-2:2

שון וייסמן, אמיליוס זובאס
שון וייסמן, אמיליוס זובאס | עדי אבישי

לאחר 45 דקות מסחררות, הקבוצות הורידו רגל מהגז והסתפקו בנקודה. צ'יבוטה (8) שבר בצורת, שועה (12) איזן ולא חגג, סילבטר (38, פנדל) החזיר, אבל לביא השווה (43). רמי גרשון טעה, ספג בוז והוחלף (42)

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם 2:2 בין בני יהודה למכבי חיפה, שהציגו מחצית ראשונה חד פעמית ומחצית שנייה שלא שווה התייחסות. צ'יבוטה שבר בצורת בת חודשיים וחצי וכבש לאחר מבצע נהדר (8), ירדן שועה איזן מול האקסית (12) ולא חגג, סילבסטר החזיר את ההובלה עם פנדל מוצלח (38) ונטע לביא (43) קבע את תוצאת המשחק עוד לפני סיומה של המחצית הראשונה, במהלכה הכתומים היו טובים יותר אולם הרבו להחמיץ. על הקצב הגבוה העיב החילוף המוקדם של רמי גרשון, שספג שריקות בוז מאוהדיו ופינה את מקומו (43).


המשמעות של חלוקת הנקודות היא שמכבי חיפה נותרה במקום השני עם נקודה יותר ממכבי נתניה השנייה ושתיים מעל באר שבע השלישית, אותה היא תארח במחזור הקרוב. בני יהודה, לעומת זאת, פספסה הזדמנות להיצמד לשלושתן והפער בינה לבין הירוקים נותר על שש נקודות כאשר נותרו עוד ארבעה מחזורים. בשבוע הבא מצפה לכתומים מחוץ קשה במיוחד נגד האלופה הנכנסת מכבי תל אביב. 


עוד לפני פתיחת המשחק ערכה בני יהודה טקס לירדן שועה, שעזב את הקבוצה בחודש ינואר והצטרף למכבי חיפה תמורת כ-1.4 מיליון יורו. החלוץ, שעשה את צעדיו הראשונים בקריירת הבוגרים במדי הקבוצה מהשכונה, זכה לחולצה ממוסגרת מהבעלים ברק אברמוב וקיבל תשואות מאוהדי שתי הקבוצות.



ירדן שועה עם ברק אברמוב לפני שריקת הפתיחה (עדי אבישי)


המחצית הראשונה במושבה הייתה מסחררת, בעיקר מצד בני יהודה שהייתה ראויה לרדת להפסקה ביתרון גדול. שמונה דקות, זה הזמן שלקח למאוויס צ'יבוטה לשבור בצורת בת חודשיים וחצי ללא שער בליגה. החלוץ חילץ כדור במרכז המגרש, דהר כ-30 מטרים ושלח פצצה לרשת של גיא חיימוב המום. למכבי חיפה לא הייתה שום כוונה להרים ידיים וכעבור ארבע דקות היא איזנה מרגליו של ירדן שועה, ששיגר מתוך הרחבה פצצה שלא השאירה לאמיליוס זובאס שום סיכוי. החלוץ בחר לכבד את הקבוצה במדיה שיחק עד חודש ינואר האחרון ולא חגג. 


מכאן ועד לסיומה של המחצית הראשונה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש והיא בני יהודה – אולם חזיזה, צ'יבוטה וסילבסטר רשמו החמצות גדולות. בדקה ה-38 היכולת סוף כל סוף השתלמה לחבורה של אבוקסיס לאחר שחבשי תפס בחולצתו של בלטקסה וסילבסטר שלח את הפנדל פנימה (38) וקבע 1:2.


ארבע דקות חלפו ורמי גרשון מעד ואיבד כדור סתמי שכמעט הוביל לשער של חזיזה. מי שלא אהבו את המהלך הם אוהדי מכבי חיפה, שליוו כל הנגיעה של הבלם בשריקות בוז. מרקו בלבול ראה את המתרחש ומיד שלף מהספסל את מקסים פלקושצ'נקו שנכנס על חשבונו של אקס גנט שנראה אבוד. עוד דקה חלפה והירוקים השוו ל-2:2. סילבסטר הרחיק רע, נטע לביא השתלט ושלח בעיטה מדויקת לפינה מ-18 מטרים. 2:2 אדיר בהפסקה, שמקפח את הכתומים.


הקצב המסחרר נרגע במחצית השנייה והאירוע ה"מסעיר" הראשון הגיע רק שבע דקות מפתיחתה כאשר רז מאיר נפצע לאחר היתקלות עם גיא חיימוב והוחלף על ידי סאן מנחם. עד הסיום הירוקים היו אלו שניסו ורצו יותר להכריע את המשחק, אך לא היו מספיק איכותיים ורגע לפני השריקה האחרונה שון וייסמן המחליף רשם החמצה גדולה, 2:2 בסיום.



ליוו כל נגיעה של רמי גרשון בשריקות בוז. אוהדי מכבי חיפה (עדי אבישי)


הרכבים

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, רמי גרשון (מקסים פלקושצ'נקו, 43), רז מאיר (סאן מנחם, 53), נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, קארים פריי, ניקיטה רוקאביצה, ירדן שועה (שון וייסמן, 83). 


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין (אבישי כהן, 89), איציק עזוז, קרלוס קוויאר, עמית ביטון, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (עמית זנטי, 76), מאוויס צ'יבוטה, יאקוב סילבסטר (דור ג'אן, 81).


עוד לפני פתיחת המשחק ערכה בני יהודה טקס לירדן שועה, שעזב את הקבוצה בחודש ינואר והצטרף למכבי חיפה. החלוץ זכה לחולצה ממוסגרת מהבעלים ברק אברמוב ותשואות מאוהדי שתי הקבוצות.


מהלך המשחק
דקה 1: ההתמודדות בין הכתומים לירוקים יצאה לדרך.


דקה 8, בני יהודה עלתה ל-0:1: צ'יבוטה חטף  כדור במרכז המגרש, פרץ נפלא באגף שמאל, חתך למרכז ובעט מ-16 מטרים כדור חד שנעצר רק ברשת של גיא חיימוב. שערו ה-11 העונה של החלוץ, ששבר בצורת בת חודשיים וחצי.



שבר בצורת ארוכה. מאוויס צ'יבוטה בטירוף לאחר השער (עדי אבישי)


דקה 12, מכבי חיפה השוותה ל-1:1: ירדן שועה הגיע ראשון לכדור שהסתובב במרכז ההגנה ושלח טיל לרשת הגבוהה. החלוץ בחר לכבד את האקסית ולא חגג.



לא חגג. ירדן שועה (עדי אבישי)


דקה 19: בלטקסה העביר כדור נהדר משמאל, חזיזה התרומם גבוה מעל כולם ונגח כדור מסוכן שחלף ליד העמוד.


דקה 24, בני יהודה כמעט עלתה ליתרון: צ'יבוטה הפעלתן מצא את סילבסטר שנגח בעוצמה, אבל חיימוב התעופך והדף עם קצות האצבעות למשקוף.


דקה 27: חזיזה הכניס כדור עומק גדול לסילבסטר, אולם זה שוב היה חיימוב שיצא נהדר, זינק לרגליו של החלוץ וקלט את הכדור.



מוטרד ובצדק. מרקו בלבול (עדי אבישי)


דקה 38, בני יהודה עלתה ל-1:2: חבשי תפס את בלטקסה בחולצה בתוך הרחבה ואלון יפת שרק לפנדל. סילבסטר לקח את האחריות והעלה את הכתומים ליתרון מוצדק.


דקה 39: גרשון איבד כדור סתמי, חזיזה אמר תודה והגיע לבדו מול חיימוב אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה.


דקה 40: כל נגיעה של גרשון מלווה בשריקות בוז  מהיציע של אוהדי מכבי חיפה.


דקה 42: בגלל הקהל או היכולת? בלבול החליט להוציא את גרשון, פלקושצ'נקו עלה מהספסל במקומו.



לא נעים. רמי גרשון בדרך לספסל עוד לפני סיומה של המחצית (עדי אבישי)


דקה 43, מכבי חיפה השוותה ל-2:2: בניגוד למהלך המשחק, הירוקים שוב איזנו. נטע לביא שלח בעיטה מדויקת מ-18 מטרים לפינה והטריף את הקהל הירוק.

 


ביצוע נהדר. נטע לביא (עדי אבישי)


דקה 53: רז מאיר נפצע לאחר שנתקל דווקא בגיא חיימוב. סאן מנחם נכנס על חשבונו.


דקה 65: הקצב ירד בצורה משמעותית, שתי הקבוצות עדיין לא סיכנו את השער במחצית השנייה. 


72: מנחם המחליף הגביה משמאל לרוקאביצה שנגח מעל המשקוף.



אשכנזי מול מנדז'ק. הקצב דעך משמעותית (עדי אבישי)


דקה 82: פריצה מסחררת נוספת של צ'יבוטה, שעקף שני שחקנים והוציא רוחב לזנטי שהגיע בתזמון לא מספיק טוב ובעט החוצה.


דקה 84: מנדז'ק שיגר כדור אדיר מ-30 מטר בנגיעה, למזלו של זובאס הטיל של הקשר חמק החוצה.


דקה 92, צ'אנס ענק לירוקים. זובאס טעה ושמט כדור פשוט, וייסמן הגיע ראשון ובעט חלש כדור שפגע בשחקן הגנה ונבלם ברגע האחרון.



תחושת פספוס. יוסי אבוקסיס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי