סקאוט התרשם מאלחמיד, לויטה: "רוצים להגיע לאירופה בזכות עצמנו"

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | עדי אבישי

השוער מאושר מהאמון לו זוכה מהצוות המקצועי: "רוצה להיות בבאר שבע אחרי שחתמתי לשנתיים נוספות". נציג של קבוצה אירופית רשם בפנקסו את הבלם שכבש שער נפלא. בכר על אוגו: "ימשיך? אם זה יסתדר - אז יסתדר"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע חזרה אמש (שבת) מאצטדיון המושבה כשהיא במרחק נגיעה מהכרטיס לאירופה. הניצחון 2:3 על בני יהודה הבטיח לאדומים כמעט באופן סופי את המקום הרביעי בליגה, וזכייה של מכבי נתניה בגביע המדינה תטביע את החותמת בדרכונים של ברק בכר ושחקניו בדרך למוקדמות המפעל האירופי.

כמו כן, הניצחון במושבה גם קטע רצף של שלושה הפסדים רצופים והחזיר את הצבע לפנים הדרומיות. המאמן ברק בכר החזיר את מליקסון ובן שהר להרכב, ושניהם גמלו לו על כך בשערים בניחוח אירופי. שהר כבש אמש את שערו ה-15 העונה וביסס את מעמדו בראשות טבלת מלך השערים בליגת ג'אפניקה.

התפוקה של שהר במדים האדומים היא מדהימה: נזקפים לזכותו 67 שערים בפחות מארבע עונות (בשלוש עונות הגיע החלוץ למאזן דו ספרתי), המציבים אותו במקום השמיני בטבלת המבקיעים של הפועל באר שבע בכל הזמנים. אפרים צבי האגדי, שממוקם במקום השביעי, מקדים את שהר בשער אחד בלבד.


מליקסון ושהר. שערים נפלאים (עדי אבישי)

מאור מליקסון, כובש השער השלישי מול בני יהודה, היה אמור לרדת לספסל כמה רגעים לפני שסובב את הכדור אל בין החיבורים של אמיליו זובאס, ורק עיכובים בלתי צפויים של המחליף, מיכאל אוחנה, אפשרו לקפטן לסיים את המשחק עם גול מהסרטים. מליקסון כבר סוחב תקופה ארוכה פציעה בשרירי הבטן התחתונה, ובסיום של העונה הוא אמור לעבור ניתוח בקע.

מחמאות רבות הורעפו על חאתם עבד אלחמיד, שהוצב פעם נוספת בעמדת המגן הימני כברירת מחדל, בעקבות פציעתו של בן ביטון והרחקתו של דור אלו. אלחמיד הציג אתמול את אחד ממשחקיו הטובים העונה, ובא על שכרו עם שער נהדר א-לה דני אלבס.  מיכולתו הגבוהה של אלחמיד לאורך העונה התרשמו גם נציגים של קבוצה מאירופה שעוקבים אחריו, ואפשר שבזמן הקרוב יהיו התפתחויות בנושא. בתחילת העונה דובר על שדרוג שכרו של אלחמיד בטרנר, כדי להבטיח את הישארותו מעבר ל-2020, אבל המהלך לא יצא לפועל מסיבות שונות. בקבוצה סבורים שבכושרו הנוכחי ראוי השחקן הרב גווני לקבל זימון לסגל הנבחרת לקראת צמד המשחקים מול לטביה ופולין במסגרת מוקדמות יורו 2020.

לג'ון אוגו הייתה הופעה מצוינת, שבאה לידי ביטוי בצמד בישולים והמון נוכחות בקישור האחורי. למרות שהכיוון בעניינו ברור ונראה שהוא בדרך לאיחוד עם טוני וואקמה בשורות טרבזונספור, אצל הרומנטיקנים הדרומיים עדיין מהבהבת התקווה שהניגרי ישנה את החלטתו וישאר. "אנחנו מעריכים את מה שג'ון נתן, כשהיינו צריכים אותו הוא עשה את המקסימום", פירגן המאמן ברק בכר, "וזה לא מובן מאליו. הסיכוי שימשיך? אם זה יסתדר – יסתדר. כרגע הכי חשוב שנגיע לאירופה".


אל חמיד חוגג עם חבריו. נמצא במעקב (עדי אבישי)

השוער אוהד לויטה דיבר אף הוא אחרי הניצחון וסיכם: "אנחנו רוצים את הכרטיס לאירופה בזכות עצמנו, בלי קשר לתוצאה בגמר הגביע. אנחנו מתרכזים בעבודה שלנו ונרצה להשיג את המקום השני או השלישי". על המתח  לפני המשחק אמר השוער: "לא נעים לבוא אחרי שלושה הפסדים. תיקנו הרבה דברים, נקווה שניראה אפילו טוב יותר במשחק הבא".

על העדפתו כשוער ראשון על חשבונו של אריאל הרוש: "אני מרגיש הערכה ואמון מצד הצוות, ואני רוצה להיות בהפועל באר שבע, אחרי שחתמתי לשנתיים נוספות. חשוב לי לעבוד קשה ולעשות את המקסימום מבחינתי".

החלוץ עדן בן בסט ישב 95 דקות על הספסל, וגוברות ההערכות שהפועל חיפה תחדש את ניסיונותיה להחזיר את חלוצה לשעבר. מנגד, שחקניה המושאלים של באר שבע צפויים לקבל זימון לפתיחת האימונים בקיץ, ביניהם עמית ביטון, שהושאל לבני יהודה וייתכן שהשאלתו לשם תוארך בשנה נוספת, וכן אל קרינאווי שיסיים את השאלתו למועדון ספורט אשדוד.


אוהד לויטה. מאושר במועדון (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי