מחושך למאור: בית"ר סיימה עונה קשה עם 1:2 יוקרתי על אתלטיקו מדריד

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

בניון שיחק בפעם האחרונה, בוזגלו כיכב עם צמד והירושלמים הכניעו את גריזמן שאיזן זמנית בפנדל ושאר הכוכבים לעיני כ-30 אלף צופים שיצרו אווירה נהדרת בטדי. גורש החליף את ניצן שהצטיין וזכה לטקס פרישה

(גודל טקסט)

עונה לא קלה עברה על בית"ר ירושלים, יש היגידו שאפילו עונה מסויטת. החלומות של משה חוגג על פלייאוף עליון התחלפו מהר מאוד בקרבות תחתית. מאמנים הוחלפו, שחקני רכש אכזבו, והקהל באצטדיון טדי רווה מעט מאוד נחת ומעט מאוד נצחונות. אפילו משחק הפרישה החגיגי של יוסי בניון הסתיים התקלקל עם הפסד ביתי 3:2 למ.ס אשדוד. והערב (שלישי) הגיע התיקון עם ניצחון 1:2 יוקרתי במשחק הידידות מול אתלטיקו מדריד, סגנית אלופת ספרד להזכירכם.

האווירה באצטדיון טדי המלא ב-30 אלף אוהדים הייתה נהדרת, הקבוצה של דייגו סימאונה שיתפה את מרבית כוכביה וכמו שאומר השיר: "אם זה ייגמר – נגמור את זה יפה". יוסי בניון פתח בהרכב וענד את סרט הקפטן והוחלף, ניר קלינגר עמד על הקווים אולי בפעם האחרונה וניצח את המאמן הארגנטינאי. וכמובן, כוכב המשחק: מאור בוזגלו, אולי במשחקו האחרון במועדון, כשכבש צמד נהדר. השער הראשון הגיע בדקה ה-14, ובהמשך הקשר השלים צמד בדקה ה-58 בהתקפה מתפרצת נהדרת. דודו גורש זכה לפני המשחק לטקס מיוחד לקראת הפרישה..שעלה מהספסל במקומו של איתמר ניצן המצוין, הוחלף סמוך לסיום בשל פציעה ואפילו הילד הצעיר נתנאל דיולה זכה לדקות ספורות.

גם באתלטיקו מדריד היה מדובר במשחק פרידה, עבור אנטואן גריזמן שעלה מהספסל וכבש בפנדל במשחקו האחרון במועדון, כשדייגו גודין לא שותף וכמוהו פיליפה לואיס וחואנפראן. הרגע העצוב במשחק היה כשהחלוץ דייגו קוסטה נפצע והוחלף בגלל נקע חמור בקרסול ואף פונה לביה"ח. לפני השריקה לסיום פרצו כמה נערים למגרש, אך בסה"כ היה מדובר בערב מוצלח.




אוהדי אתלטיקו מדריד (דני מרון)



הקהל הספרדי אוהב את גריזמן וסאול (דני מרון)



אווירה נהדרת בטדי (דני מרון)



אנטאוגן גריזמן מחייך על הספסל (דני מרון)



דייגו סימאונה (דני מרון)


מהלך המשחק:
המצב הראשון היה שייך לאתלטיקו. בדקה הרביעית קוקה הרים כדור חופשי ודייגו קוסטה נגח החוצה ממצב מאוד נוח. בדקה העשירית בניון כידרר כמו בימים היפים, עבר שני שחקנים ושלח הרמה נהדרת לרחבה ו-וארן שלח נגיעה חלשה החוצה.



בניון מול ויטולו (דני מרון)


בדקה ה-14 טדי עף באוויר: דוד קלטינס המשיך להיות הבולט בשורות בית"ר עם דריבל נהדר באגף שמאל, המגן שלח הרמה לרחבה ובוזגלו הקדים את שחקני ההגנה ובעט לרשת, 0:1 לבית"ר ירושלים. מוראטה ניסה את כוחו מחוץ לרחבה בדקה ה-15 אך בעט למרכז השער. החלוץ הספרדי איים שוב כעבור שתי דקות אחרי מסירה טובה של ויטולו אבל נעצר על ידי ניצן. השוער רשם עוד הצלה בדקה ה-20 והפעם תיסכל את למאר.



שחקני בית"ר חוגגים את שער היתרון (דני מרון)


הספרדים הגבירו את קצב המשחק והמשיכו להגיע למצבים, ובדקה ה-23 דוד קלטינס תיקן את הטעות של עצמו ומנע שער ברגע האחרון עם גליץ' לכיוונו של דייגו קוסטה. החלוץ נפצע באותו מהלך וירד מן המגרש צולע. הקשר הספרדי רודרי עלה במקומו. ויטולו פגש את הקורה בדקה ה-32 אחרי משחק מסירות מהיר של הספרדים, וכעבור דקה למאר שלח כדור עומק מעולה אך ניצן הגיב מהר וקלט.



דייגו קוסטה מול טל בן חיים. החלוץ נפצע (דני מרון)


בית"ר קצת נעלמה מהמשחק אך החמיצה הזדמנות גדולה להכפיל את היתרון. בית"ר תקפה הפעם דרך צד ימין ובוזגלו החמיץ את כדור הרוחב. בדקה ה-35 בניון הוחלף וזכה לתשואות אדירות מהקהל. במקומו נכנס גדי קינדה. תומאס פארטיי שמתופקד כבלם יצא קדימה ושלח בעיטה אדירה מרחוק וניצן מתח איברים והדף בדקה ה-40. ניצן המשיך לשלוט ברחבה ביד רמה וסיפק הצלה אדירה אחרי נגיחה של מוראטה מכדור קרן.


אנטואן גריזמן עלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה על חשבונו של קוקה, והדקות האחרונות שלו כשחקן אתלטיקו מדריד יהיו באצטדיון טדי לשמחת האוהדים הירושלמים. אתלטיקו המשיכה לחפש את השוויון וסיכנה מייד, הבלם הצעיר מונטרו נגח סמוך לקורה לאחר כדור קרן. שתי דקות אחר כך הגיעה הישועה. טל בן חיים נגע ברחבה בידו והחלוץ הצרפתי כבש בקלילות בפנדל, אתלטיקו השוותה ל-1:1. 



גריזמן חוגג עם חבריו לאחר הפנדל (דני מרון)


בית"ר ידעה שההזדמנות הגדולה שלה תגיע בהתקפה מתפרצת ובדקה ה-58 הצהובים-שחורים עשו את זה מהר. סופר מהר. בית"ר טסה קדימה למצב של ארבעה על אחד. בוזגלו שהחל את ההתקפה קיבל מסירה מצוינת מקינדה וסיים כמו גדול מול אנטוניו אדאן. 1:2 לבית"ר ירושלים. עדיין לא ברור האם הקשר יישאר בטדי גם בעונה הבאה, אך אם לא – זו תהיה פרידה מתוקה במיוחד.



מאור בוזגלו. הצגה גדולה של הקשר (דני מרון)


בדקה ה-61 דודו גורש קיבל כבוד ועלה לשחק במקומו של איתמר ניצן, רגע לפני שהוא צפוי לפרוש מכדורגל. כעבור ארבע דקות הוחלף גיבור המשחק מאור בוזגלו ובמקומו נכנס אור אינברום. בית"ר קיבלה צ'אנס ענק לכבוש שער נוסף ולהתקרב לניצחון. יעקב בריהון עשה הטעייה ברחבה, התפנה לבעיטה אך הכדור נהדף על ידי שחקן ההגנה לקרן. גורש נגע בכדור לראשונה בדקה ה-71 כשקלט כדור חופשי לא מסוכן של גריזמן.


דודו גורש נפצע והוחלף סמוך לסיום ובמקומו עלה השוער השלישי הצעיר של הקבוצה, נתנאל דלויה, שיצא נהדר באחד על אחד בדקה האחרונה ומנע שוויון.


הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן(דודו גורש, 61, נתנאל דיולה, 88) , אנטואן קונטה(טל כחילה, 73), אור זהבי(שמואל שיימן, 77), טל בן חיים, דוד קלטינס(עוז ראלי, 86), דן אייבינדר(אנטוני אנאן, 82), אופיר קריאף(אפונסו טיירה, 59 יוסי בניון(גדי קינדה, 35) פרדי פלומן(מיחאני וודוץ', 65), מאור בוזגלו(אור אינברום, 65) ואנתוני וארן.


אתלטיקו מדריד: אנטוניו אדאן, סנטיאגו אריאס(קרלוס איסק, 72), תומאס פארטי, פרנסיסקו מונטרו, מאנו סאנצ'ס, סאול ניגס, קוקה(אנטואן גריזמן, 46) ויטולו(סרחיו קמלו, 60), תומא למאר, אלברו מוראטה(אנחל קוראה, 59), דייגו קוסטה (רודרי, 28)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי