רוטנשטיינר: "יש לנו יתרון על לטביה בטכניקה". אילון יצטרף

אילון אלמוג
אילון אלמוג | אודי ציטיאט

ויסמן נקע את הקרסול, החלוץ ששיחק בחדרה יגיע היישר מהנבחרת הצעירה. המנהל הטכני של הנבחרת: "השגנו את המטרות שהיו לנו למחנה". בסביבתו של הרצוג מעדיפים את בן הרוש על פני טוואטחה: "צורם מקצועית"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל ממשיכה במחנה האימונים שלה בגרמניה, ומחר (רביעי) ימריאו השחקנים ללטביה לקראת המשחק ביום שישי (21:45). המאמן אנדי הרצוג מתכנן אימון ביום חמישי ואימון נוסף ביום המשחק בשישי בבוקר. הערב עשו שחקני הנבחרת הכרה ראשונה עם נבחרת לטביה והוקרנו קטעים ממשחקיה נגד סלובניה ופולין, אחרי אימון בשעות הבוקר.


החלוץ שון וייסמן, שסובב את הקרסול, עבר בדיקת MRI ואינו סובל משבר אך אובחן נקע קשה. בהמלצת רופא הנבחרת ד"ר מרק רוסנובסקי הוחלט לשחרר אותו ממחנה האימונים, ובמקומו זומן אילון אלמוג ממכבי ת"א שהושאל בעונה החולפת לחדרה. אלמוג, שנמצא כעת באוקראינה עם הנבחרת הצעירה, יצטרף לחבריו בנבחרת הבוגרת היישר בריגה בירת לטביה. בכל מקרה, דיא סבע הוא הבחירה הראשונה של המאמן לפתווח בהתקפה לצד ערן זהבי, כשבן שהר ומנור סולומון יהיו אלטרנטיבות מהספסל. הסגל הרחב כולל 23 שחקנים, מתוכם חמישה לא ייכללו בסגל בכל משחק.


עוד בתוכניות של הרצוג, ייתכן כי עומרי בן הרוש יפתח כמגן שמאלי במקום טאלב טוואטחה, לאור הרצון של הרצוג לנסות מערך בו יפתחו במרכז ההגנה לואי טאהא, חאתם עאבד אלחמיד וניר ביטון, אז יפתח בן הרוש כמגן שמאלי על חשבון שחקן פרנקפורט. בצוות המקצועי מייעצים להרצוג לא לפתוח עם טוואטחה בהרכב, לאחר שבקושי קיבל דקות במדי קבוצתו בליגה הגרמנית.


לעומת טוואטחה, מי שממעט לשחק במדי קבוצתו וצפוי לפתוח הוא השוער אריאל הרוש, על אף שבהופעתו הבודדת בחודשים האחרונים, במחזור סיום ליגת העל, הובס 4:0 עם הפועל באר שבע על ידי מכבי תל אביב: "קיים הבדל בין השוער הרוש לשחקנים אחרים על המגרש", אמרו בנבחרת, "ההחלטה הסופית תהיה של הרצוג, אבל זה צורם מקצועית. המאמן יצטרך לעמוד במבחן התוצאה, למרות שנגד לטביה הסיכון אינו גדול כמו נגד פולין".



אימון הנבחרת. זהבי וסבע יפתחו בהתקפה (ההתאחדות לכדורגל)
אימון הנבחרת. זהבי וסבע יפתחו בהתקפה (ההתאחדות לכדורגל)


להכנות בימים האחרונים התייחס הערב המנהל הטכני של הנבחרות, וילי רוטנשטיינר שסיכם חמישה ימי אימונים בגרמניה: "היו לנו מטרות ברורות למחנה האימונים ואני יכול לומר שהשגנו אותן. האווירה מאוד מקצועית".



מכת הפציעות בהתקפה: "ביוני תמיד קשה להיערך, כי המשחקים מתחילים אחרי ששחקנים מסיימים את העונה במאי ואני חושב שהשחקנים עשו הכנות אישיות טובות בנוסף לאלה שבמחנה. אני רוצה להודות על ההתאחדות, כי להציב לנו את האפשרויות האלה זה לא דבר רגיל. בסוף עונה יש גם שחקנים פצועים, אבל סבלנו מחוסר מזל אתמול באימון עם שון ויסמן, אבל גם אלה דברים שקורים בכדורגל".


על לטביה: "הדבר הכי חשוב שהוא נכבד אותה כקבוצת כדורגל. אם אנחנו נתפקס בהכנות שלנו, במטרות שלנו וניתן את מאת האחוזים, לדעתי היתרון הטכני שלנו יכריע את המשחק. יהיה לנו מאוד קשה אם לא נכבד אותם וניתן את הכל, אפשר גם להפסיד שם וזה מה שאמרתי לשחקנים".




רוטנשטיינר. "השגנו את המטרות במחנה האימונים" (דני מרון)


המחזורים הבאים במוקדמות היורו: "אני מתרכז רק במשחק נגד לטביה. אם ננצח את המשחק הזה, אז נגיע בעמדה טובה למשחק שלאחר מכן. זו האסטרטגיה הכי טובה. נתקדם ממשחק למשחק כדי לעמוד במטרה שלנו".


בסיום היום התכנסו שחקני הנבחרת ולכבוד זכו יונתן כהן ושרן ייני, שני שחקני מכבי תל אביב. הקשר הצעיר קיבל לאחר ארוחת הערב צלחת הוקרה בגין הופעת בכורה במשחק מול סלובניה וקפטן אלופת המדינה זכה לגביע בגין 25 הופעות.



כהן וייני (באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי