אלי טביב: "מה שקורה בבית"ר ירושלים זה קרקס"

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

הבעלים הקודם של בית"ר ירושלים פותח פה: "קלטינס הוא שחקן בית, היו צריכים להשאיר אותו". על פרשת עלי מוחמד: "אני עשיתי 90% מהמלחמה נגד לה פמיליה, לחוגג היה קל", ועל עתידו: "לא רוצה לחזור כרגע"

(גודל טקסט)

הרכבת בין ירושלים לבאר שבע לא עוצרת. מיכאל אוחנה עבר מהקבוצה הדרומית לבית"ר, וקלטינס ושטקוס עשו את הדרך ההפוכה, ואף אחד לא הבטיח שזה הסוף לעסקאות בין שתי הקבוצות. הבעלים משה חוגג הבטיח – וקיים – מהפכה, והעמיד לרשות המנהל המקצועי יוסי בניון תקציב שאמור להריץ את הקבוצה לאליפות.

עם כל הבלאגן והרעש התקשורתי, לא פלא שלבעלים הקודם אלי טביב יש מה להגיד. טביב התראיין היום (שלישי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM ונתן את דעתו על מעבר השחקנים בין שתי הקבוצות: "יש קרקס בבית"ר ירושלים, זה ברור. מה שלדעתי סוכם זה שטקוס ודוד קלטינס תמורת 50% מהכרטיס של אוחנה, ותשלום של שני מיליון שקלים. כל השאר זה מה שיצא בשביל התקשורת. בתקשורת ניתחו את זה 8-10 מיליון. לא שזה לא בסדר אם אלה הסכומים, אני לא בא נגד אף אחד, זה בסדר לעשות עסקאות כאלה".

שילם בתקופתו סכומים כאלה: "אני שילמתי על עומר דמארי מיליון וחצי יורו כשהייתי בהפועל תל אביב. לדעתי, שטקוס היה יכול להישאר בבית"ר בתור שוער ראשון או מחליף, וקלטינס שהוא שחקן בית שיכול למלא ארבעה תפקידים בהגנה, ולעומת זאת את אוחנה אתה מקבל אחרי עונה שהוא לא שיחק כדורגל. קלטינס הוא שחקן בית והיו צריכים להשאיר אותו".

קלטינס.
קלטינס. "זה שחקן בית, היו צריכים להשאיר אותו" (דני מרון)

התנהלותו של חוגג: "בית"ר עם תקציב כזה רצה לאליפות. זאת הכוונה שלו. אם כבר משקיעים כל כך הרבה כסף כדי לרוץ לאליפות, צריך להביא שוער טוב ולהשקיע גם בכל העמדות. אני לא העמדתי תקציב של 80 מיליון בבית"ר, וגם עם הפועל תל אביב לא השקעתי סכומים כאלו והגעתי להישגים. אם באמת חושבים לרוץ לאליפות, צריך להשלים את הפאזל. יש להם עוד כמה תפקידים להשלים, וקלטינס היה יכול למלא כמה מהם".

מאור בוזגלו ומכבי חיפה: "אני לא רוצה להיכנס לזה. הוא שחקן טוב ויכול לעזור למכבי חיפה, אבל אני לא יודע איך הם בונים את הקובצה. לא הייתי אומר ליענקל'ה לא לגעת בו. היתה לו שנה לא קלה, הוא חזר מפציעה ומאז היתה לו התרוממות. גם לבית"ר הוא היה יכול לעזור. אם הם לקחו אותו אחרי פציעה, זה היה נכון בשבילם".

פרשת עלי מוחמד: "כל הכבוד לחוגג שהוא הצליח לעשות את זה. הצעד הבא שלו צריך להיות שחקן שבטוח שהוא מוסלמי, הפעם לא ברור אם הוא נוצרי או לא ואף אחד לא יודע. במשך שלוש שנים נלחמתי נגד הארגון הזה שנקרא לה פמיליה, אני זה שסגרתי להם את היציע המזרחי ונלחמתי בהם, גם קיבלתי אות כבוד מהנשיא. אני עשיתי 90% מהמלחמה נגדם. אז כל מה שחוגג צריך לעשות זה לשבת ולעשות את ה-10% שזה הרבה יותר קל".

עלי מוחמד.
עלי מוחמד. "עכשיו שיביא שחקן 100% מוסלמי" (דני מרון)

מתכנן לחזור לכדורגל הישראלי: "לא מחכה לי שום דבר ותאמין לי שטוב לי כך. אני אמרתי תמיד 'never say never', אבל כרגע טוב לי ואני לא מתכוון להיכנס לזה שוב. עכשיו אני בחופשה. לא היה לי הרבה זמן לטייל כשהייתי בעלים של קבוצה".

"הפועל תל אביב? אני לא מתעסק ב'אם'. פנו אליי לגבי זה, ואמרתי להם שאני לא רוצה. אני לא מתגעגע. לא רוצה לחזור כרגע לכדורגל הישראלי. אני לא יודע מה יקרה בעתיד, אבל בינתיים טוב לי כך".

הקבוצה עומדת למכירה: "האחים ניסנוב הם הבעלים של הקבוצה וזכותם לדרוש כמה שהם רוצים. אם הם לא נותנים מחיר, הם כנראה לא רוצים למכור את הקבוצה. הם לא יכולים לקבוע כמה הבעלים הבא ישקיע בקבוצה. זה לא העניין שלהם. בנאדם שאומר דבר כזה לא רוצה למכור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי