בחיפה ידעו? בן חיים נחשד בעבר בגניבה מחבריו לקבוצה

ג'וליאן בן חיים
ג'וליאן בן חיים | מכבי חיפה, רשמי

הגעתו של הצרפתי-יהודי להתרשמות בשורות הירוקים הזכירה לתקשורת הצרפתית אירוע מלפני ארבע שנים, אז הבלם, בגיל 18, היה חשוד בסיוע לפריצה לבתיהם של שניים משחקני באסטיה ומכירת הפריטים הגנובים בפייסבוק

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה הודיעה אתמול (רביעי) על נחיתתו של הבלם הצרפתי-יהודי ג'וליאן בן חיים למספר ימי התרשמות, בסיומם הוא עשוי להצטרף רשמית לקבוצתו של מרקו בלבול. הגעתו ארצה הזכירה לתקשורת הצרפתית אירוע בו הוא היה מעורב לפני כארבע שנים, אז נחקר בחשד לגניבה מביתם של שניים משחקני באסטיה.

האירוע התרחש ביוני 2015, במקביל למחזור סיום הליגה הצרפתית לעונת 2014/15. בן חיים היה אז נער בן 18 ששייך למחלקת הנוער של באסטיה ורגע לפני שהוא יצא לחופשת הקיץ, הוא ועוד שלושה אנשים נוספים נמצאו חשודים בגניבה מביתם של שני כדורגלנים – מתייה פיברנה ופלויד אייטה.

לפי החשד באותם ימים, בן חיים ושלושה אנשים נוספים ניצלו את העובדה שבאסטיה יצאה למשחק חוץ נגד מארסיי ב-23.5.2015 כדי להיכנס לביתו של פיברנה והם גנבו מביתו שלל המוערך בכ-40 אלף יורו. יש לציין שבן חיים לא נחשד בפריצה לבית, אלא בסיוע לשוד בכך שאליו התקשרו הפורצים כדי שיבוא לאסוף אותם ואת השלל שכלל בעיקר בגדים ותכשיטים.

החבורה נתפסה כאשר ניסתה למכור את הפריטים הגנובים באמצעות הפייסבוק, למעשה השחקן זיהה את הפריטים השייכים לו והתקשר להתלונן מיידית, וכשהגיעה המשטרה המקומית לחיפוש בביתם, נמצאו גם בגדים ופריטים השייכים לאייטה, שעל פי הכתוב היו מיועדים לשליחה לצדקה בטוגו. אגב, באותה עונה רשם בן חיים הופעה אחת בבוגרים של באסטיה, במסגרת גביע הליגה.


בן חיים (מכבי חיפה, האתר הרשמי)

בראיון שהעניק כשנתיים לאחר מכן דיבר בן חיים לראשונה על האירועים: "היה רעש תקשורתי גדול סביב האירוע וזה מאוד הקשה עליי, אבל כל הזמן טענתי שלא עשיתי דבר. מהר מאוד הבנתי שהאנשים שנעצרו הם שניסו להפיל אותי. נהגתי לשם ואספתי אותם כי אחד מהם היה חבר שלי, זה בן אדם שהכרתי וכבר הלך לעלמו מאז. את השאר לא הכרתי, הם ביקשו שאבוא לאסוף אותם כי הם בבעיה ולא היה לי מושג במה מדובר. כמובן שבתור חבר טוב, הגעתי לאסוף אותם לבקשתם. כשהבנתי שאספתי אותם מאירוע שוד זה היה מאוחר מדי, לא ידעתי מה לעשות ומה לומר, נכנסתי לפאניקה והייתי מאוד חלש מנטלית. לא הייתי צריך להגיע לשם ונקלעתי לתקופה קשה בחיי".

בעונה לאחר מכן אייטה כבר עזב לפולהאם, אבל פיברנה עוד היה חלק מבאסטיה ועל כך אמר בן חיים: "הקשר בינינו היה קר ומנוכר, על הדשא ובחדר ההלבשה. הוא לא אמר לי 'שלום' ולדעתי גם בחיים לא יגיד. הוא לא הצליח להבין למה עשיתי לו את זה. על המגרש הוא היה מקצוען, היה מוסר לי אם צריך. ידעתי שלא עשיתי כלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי