טנגו כפר סבא: העולה החדשה רוצה להישאר בליגה בה היתה פעם חברה קבועה

שחקני הפועל כפר סבא
שחקני הפועל כפר סבא | הפועל כפר סבא, רשמי

עם יצחק שום שהגיע להציל את הקבוצה אבל לא כמאמן, אופיר חיים שלראשונה מקבל את הקרדיט הראוי לו וסגל מלא צעירים לא מוכרים בהנהגת עומר פדידה, לירוקים יש הרבה על מה לחלום. פרויקט פתיחת עונה

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

שתי עונות בליגה הלאומית הספיקו להפועל כפר סבא, אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי, לחזור לליגה הבכירה. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, רוצים בקבוצה מהשרון לתקוע יתד בליגת העל ולא להמשיך את הזיגזג המאפיין את הקבוצה ב-20 השנים האחרונות.

יצחק שום, מי שרגיל לקחת תארים כמאמן, יתרגל העונה למציאות חדשה: להוביל קבוצה בליגת העל – אך לא על הקווים. "שומי", אשר התאושש לאחרונה מהליך רפואי, חזר במלוא המרץ וכבר במסיבת העיתונאים "גנב" את ההצגה. בגיל 70 חזר המאמן לשעבר הביתה, והציל את קבוצתו כאשר עמד במילתו להעלות את קבוצתו תוך שלוש שנים לליגה הבכירה. הוא אפילו עשה זאת תוך שנתיים בלבד.

הפועל כפר סבא אומנם לא ביצעה מסע רכש מרשים ותקציבה הוא מהנמוכים בליגה, אך במועדון מאמינים שתמהיל הישראלים הצעירים, ביחד עם כמה זרים אותם מסמנים ככאלה שיעשו את השינוי, יביאו את הקבוצה לחוף מבטחים. על שחזור מסע הקסם שעשתה הפועל חדרה בעונה שעברה אף אחד כמובן לא מעז לחלום בינתיים.

יצחק שום. גנב את ההצגה במסיבת העיתונאים (דני מרון)
יצחק שום. גנב את ההצגה במסיבת העיתונאים (דני מרון)

על הקווים זוכה אופיר חיים (44) לראשונה בחייו להזדמנות לבנות קבוצה בליגת העל, לאחר הצ'אנס שלא באמת קיבל מהאחים ניסנוב בשנה שעברה בהפועל תל אביב. לאחר ההצלחה היחסית בהפועל עפולה, מי שכונה על ידי שרון ניסנוב כ"מאמן העתיד של מדינת ישראל" יצטרך להוציא מהסגל שלו לא מעט, ובין השאר לקדם לא מעט שחקנים צעירים.

חיים, שבאמתחתו גביע הטוטו עם הפועל עפולה וגביע המדינה עם קבוצת הנוער של הפועל ת"א, מגיע לליגה של הגדולים, אך לפחות בנקודת הפתיחה – היחסים עם הבעלים – נראה שיש לו יתרון, שכן בדומה לבוס שלו, גם הוא דוגל בכדורגל ההתקפי והצהיר לא אחת שמבחינתו, הוא לא מתכוון להתבנקר העונה.

על הדשא, הקפטן עומר פדידה הוא מהמנוסים שבשחקנים, למרות שעדיין לא מלאו לו 30, וברזומה שלו גם עונה אחת בהפועל ת"א. לצדו לא מעט שחקנים צעירים שיערכו העונה את טבילת האש הראשונה שלהם בליגת העל וינסו להוכיח שההימור עליהם לא היה טעות. בין השחקנים שהגיעו: נירן רוטשטיין, סודיק אטנדה, נועם גמון, מחמוד יוסף , אימאן חרבט, ריקארד ורנש, רוי רונן, בובקר טראורה ובן מייזן.

עומר פדידה. הקפטן הוותיק עדיין לא בן 30 (עדי אבישי)
עומר פדידה. הקפטן הוותיק עדיין לא בן 30 (עדי אבישי)

תחזית חיובית: הצעירים של כפ"ס פורחים ולא מעט שחקנים צעירים הופכים למבוקשים. חיים גובר על הפועל ת"א לקראת סיום הסיבוב השני, סוגר מעגל פרטי וקוטע את תקוותיה להעפלה לפלייאוף העליון.

תחזית שלילית: היעדר הרכש פוגע בהפועל כפ"ס, שלא מצליחה למצוא את האיזון עם השחקנים הצעירים. לקבוצה חסר מנהיג על המגרש, ובתום מאבק עיקש היא נושרת בחזרה לליגה השנייה.

צריך לשים לב: סודיק אטנדה. הבלם בן ה-25 הגיע מפרטיזני טיראנה, אלופת אלבניה, וכבר במשחקי ההכנה הרשים מאוד. למרות העובדה שהניגרי לא הגיע מליגה בכירה, בקבוצה מהשרון ציינו כי התרשמו ממנו כבר מההתחלה, ומאמינים שכפר סבא תהיה רק תחנת מעבר עבורו, בדרך לקבוצה גדולה יותר. גם הקשר הסנגלי הצעיר בובקר טראורה סומן ככישרון גדול, ובקבוצה מקווים שיעשה את ההבדל בין עונה שיכולה להיגרר למאבקי תחתית, לבין קבוצה שתביט מעט למעלה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי