דמארי לא מתכוון לפרוש: "סעיף הנוגע לפציעה כלל לא הופעל"

עומר דמארי
עומר דמארי | לירון מולדובן

במועדון מספרים שהחלוץ היה נשאר אם היה בוחר בכך, אלא שפרידה הייתה פתרון טוב יותר עבור כל הצדדים: "לא יום מכובד להפועל ת"א, טענו בסביבת הקבוצה. מספר אוהדים מחו נגד הבעלים, השחקן כבר זוכה להתעניינות

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

עומר דמארי והפועל תל אביב כלל לא ציפו שכך תסתיים הקדנציה האחרונה של החלוץ במדים האדומים. עוד מהעונה שעברה במועדון חיכו בקוצר רוח לחזרתו לאימונים העונה ומנגד גם החלוץ, שאהבתו להפועל תל אביב גדולה, ראה את עצמו חוזר להוביל את הקבוצה.

אלא שאתמול (חמישי), הנהלת הקבוצה החליטה שאין לה ברירה אלא לסיים מיידית את דרכו של החלוץ במועדון. דמארי קיבל את הבשורה בהבנה, אך בקבוצה מספרים כי עם דמעות בעיניים עשה את הדרך לרכבו. זה היה מהלך לא קל לאף אחד מהצדדים, אבל כזה שבסופו של דבר יאפשר להנהלת האדומים להשתחרר מחוזהו הכבד ולאפשר אולי למצוא מקום שיתאים לו יותר, שם גם יזכה לשחק הרבה יותר.

במהלך פגישת התרת החוזה, סיכמו הצדדים על כך שדמארי יפוצה ב-90 אלף יורו, כ-40 אחוז משכרו. במועדון הסבירו את הפרידה: "לא הופעל שום סעיף נגד עומר דמארי, פציעה כלל לא עלתה בדיון ואינה רלוונטית. אם דמארי היה מבקש להמשיך, הוא היה ממשיך והוא גם הבין זאת".


יכול היה להמשיך, אך קיבל את החלטת המועדון לשחררו (אודי ציטיאט)

עם זאת, בסביבת המועדון יש מי שטוען גם שהדברים נראים קצת אחרת: "היה צריך לנהוג מולו אחרת, הוא נפצע במדי הפועל תל אביב. הוא שייך לזן אחר של שחקנים, שאצלם הכבוד הוא מעל הכל וגם את ההחלטה לקבל את ההצעה לעזוב הוא קיבל מבלי לערב מקורבים. זה יום לא מכובד להפועל ת"א, אבל כסף זה שם המשחק ואין יותר שחקנים מעל המועדון".

אוהדים אחדים של הפועל תל אביב לא היו מרוצים ההחלטה של ההנהלה וקראו לעבר הבעלים: "תחזירו את עומר דמארי, תחזירו את הסמל למועדון. זאת לא קבוצת כדורגל לליגת העל, אל תחסכו בכסף".

דמארי אמור היה להשתכר העונה 185 אלף יורו, ובקבוצה מספרים על חוזה שהכביד בעיקר מהסיבה שהמעקב אחרי החלמתו וההתאוששות מהפציעה והניתוח שעבר בתחילת העונה שעברה הבהירה לאנשי המועדון כי דמארי יתקשה לחזור להיות החלוץ הכובש מימי אלי גוטמן. דמארי השקיע מאמצים גדולים באימונים והתנהל כמקצוען, אבל היה רחוק מלשחזר את יכולתו מימי השיא באדום ובנבחרת ישראל. למעשה במחנה האימונים בפולין סיים דמארי את הליך השיקום מהפציעה, אבל אחרי הרכש שהגיע בדמות מאור בוזגלו, עומרי אלטמן ואור אינברום שיטת המשחק של המאמן ניסו אביטן שונתה וההחלטה הייתה כי בעמדת החלוץ הקדמי יהיה חלוץ זר, שיגיע למעשה על חשבון דמארי.


אביטן. כבר מתמקד בהנחתת חלוץ זר (דני מרון)

בעברו דמארי סירב לעזוב את הפועל תל אביב, גם עבור הצעות עתק, ובסביבת המועדון יודעים להעריך זאת עד היום: "דמארי היה החלוץ שמנג'ר מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף חשק בו יותר מכול שחקן אחר. היו לו הצעות כספיות מהיריבה וכלום לא שכנע אותו, להבדיל משחקנים בכירים אחרים, להחליף את החולצה האדומה לצהובה. מעל כול במה הוא טען כי הוא אוהב ורוצה רק את הפועל תל אביב והכסף הגדול לא היה שיקול באהבה הגדולה למועדון והאוהדים".

במועדון טוענים שגם פתיחת העונה בגביע הטוטו, שלושה הפסדים, גרמה ללחץ ולהבנה שעומר לא יוכל להיות מי שמוביל את הפועל תל אביב בעונה בה גם הקבוצה חוזרת לבלומפילד והתקווה היא למשוך אוהדים רבים. בסביבת דמארי טוענים שפרישה אינה על הפרק ושבימים הקרובים הוא יחליט על עתידו, כשמספר קבוצות כבר גילו עניין – אך מה שבטוח, למכבי ת"א הוא לא יגיע לעולם.

כעת המאמן ניסו אביטן מתמקד בהחתמה מהירה של חלוץ זר ויש לו שני מועמדים בהם הוא מתמקד, בנוסף לסיכוי שעדיין קיים להנחית את לוסיו הברזילאי מהפועל חדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי