יוסי בניון: "בשביל לדבר על אליפות צריכים לקרות הרבה דברים"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

רגע לפני מחזור הפתיחה נגד הפועל ב"ש בטדי, המנהל המקצועי של בית"ר דיבר במסיבת עיתונאים: "לבנות קבוצה זה לחשוב אחרת מלהיות כדורגלן". המאמן רוני לוי: "לא נהיה במרדף, הסגל כמעט מלא. מקסימום נפסיד שחקן"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי הקיץ אולי המסקרן ביותר שעבר על קבוצה ישראלית בעשור האחרון, בית"ר ירושלים תפתח את העונה בליגת העל ביום ראשון כשתארח את הפועל באר שבע במחזור הראשון של הליגה, שבוע אחרי שניצחה 1:3 את הדרומיים בחצי גמר גביע הטוטו. המאמן רוני לוי והצוות המקצועי ערך היום את מסיבת עיתונאים ודיבר על ההכנות וההרגשה בחדר ההלבשה לקראת המשחק החשוב.

ראשון דיבר יוסי בניון, והוא סיפר על צירוף הבלם החדש דיוגו ורדסקה: "זה לא פשוט להביא שחקנים לישראל, צריך להתאים הרבה דברים כדי לגרום לזה לקרות ואני שמח מאוד שהצלחנו לצרף את דיוגו – שחקן עם פוטנציאל גדול, כמו שאנחנו מחפשים. זכותו של כל אחד לכתוב מה שהוא רוצה, אני יודע מה אנחנו ראינו ומה אנחנו מצפים מהשחקן ואנחנו מאושרים שהוא איתנו".

מחליף אפשרי למיכאל אוחנה: "אנחנו מתמקדים בסגל שיש לנו. זה לא נכון להתעסק במחליפים עכשיו לפני משחק חשוב. בהזדמנות זו גם אני רוצה לאחל למיכאל אוחנה החלמה מהירה בשם כולנו. אנחנו נעזור לו לעשות את השיקום הטוב ביותר ולהחזיר אותו בצורה הטובה ביותר. אחרי המשחק ביום ראשון נוכל לקבל החלטה אם אנחנו צריכים מחליף למיכאל או שלא".

לוי, בניון ואייבינדר.
לוי, בניון ואייבינדר. "יכול להיות שנחתים עוד שחקן אחד" (דני מרון)

הסגל של בית"ר הכי טוב בארץ: "נכנסתי לאתגר גדול מיד אחרי הפרישה ואני מבין שזה אתגר לא פשוט בכלל, אבל אני מאוד נהנה מהעבודה ועושה את הכל כדי להחזיר למועדון. לבנות קבוצה זה אומר לחשוב אחרת מאשר כדורגלן ואני נהנה מכל רגע ומקווה שבסוף התוצאות ידברו בעד עצמן. השוואות לסגלים אחרים זה לא נכון".

רוני לוי הוסיף על מצב הסגל: "יכול להיות שנחתים עוד שחקן אחד, אבל אנחנו לא צריכים להיות במרדף. הסגל כמעט מלא, יש לנו 22 שחקנים ומקסימום שחקן אחד נפסיד. כרגע זה הסגל שיש".

מצב הקבוצה: "אני די מרוצה. בטווח די קצר של חודשיים מתחילת האימונים הסגל די מלוכד, הדינמיקה בקבוצה טובה ומבחינתי כמאמן האימונים טובים וחיוביים. אני גם חושב שהשחקנים מבינים את הרעיונות והדרישות שלי וכרגע זה נראה שהקבוצה מוכנה לליגה, אבל הגענו לרגע האמת שבו צריך להראות את הכוח שלנו כקבוצה ולהביא את הניצחונות".

בניון סיפר על שיתוף הפעולה עם רוני לוי: "אנחנו באותו ראש, יש לנו דרך משותפת ומחוברת ואנחנו רוצים להגיע לאותן התוצאות. אני לא צריך לדבר על רוני, הוא מאמן עם המון ניסיון שיכול גם לעזור לי בתפקיד החדש – וזה מה שהוא עושה. גם אני עם ניסיון רב ואני חושב שאנחנו משלימים אחד את השני בצורה טובה. אנחנו לא מדברים רק על החתמת שחקנים ושחרורים, יש המון עבודה מסביב וצוות גדול שעוזר לנו כדי שנוכל להתרכז רק בחלק המקצועי. זה תהליך גדול שעושה המועדון כדי להתקדם ולהגיע לאן שהוא רוצה".

בניון.
בניון. "חוגג נתן לי את כל הכלים להצליח" (דני מרון)

על משה חוגג: "הוא נתן לי מהרגע הראשון את כל הכלים כדי להצליח. אני, אלי אוחנה, רוני לוי ושאר הצוות נעשה את הכל כדי שנצליח".

על ורדסקה: "זה נכון שחיפשנו בלם חופשי ובסכומים שלנו, כמו שאמרתי מקודם התנאים בשביל להביא שחקן מחו"ל צריכים להתאים. זה תהליך שלוקח זמן ולגבי דיוגו, הוא הוצע לנו כמה פעמים אבל הסכומים לא היו בכיוון שלנו. כשהצלחתי לנהל מו"מ ולהגיע לסכומים מאוד הגיוניים שאנחנו יכולים לעמוד בהם, מושיקו נתן אור ירוק לעסקה ומיד סגרנו".

יהיה בסגל נגד ב"ש: "אנחנו עוד מטפלים בנושא הזה ונראה במהלך היום אם דברים יסתדרו. נקבל את ההחלטה הכי נכונה בשבילו ובשביל הקבוצה".

רוני לוי.
רוני לוי. "אם נפתח את העונה בכיוון הנכון, ניתן יהיה לדבר על אליפות" (דני מרון)

השיחות שלו עם עלי מוחמד: "אני מתרכז בלהביא שחקנים שישדרגו את בית"ר. מהרגע הראשון רציתי את עלי מוחמד, כי אין זר טוב ממנו בישראל בתפקיד הזה. עשיתי את הכל כדי שיגיע ואני מתעסק רק בפן המקצועי. כמובן שעזרתי לו להבין שנתמוך בו ונעזור לו ואני שמח שהוא מאושר בבית"ר.

שחרור ז'אורז'יניו וטיירה: "אנחנו מנסים להשתחרר מהם, הם מודעים לכך שאנחנו מנסים למצוא להם קבוצה או להגיע להסדר. כרגע זה עומד במקום ואנחנו מקווים שיסתדר".

על שחקני הרכש: "השחקנים שהגיעו הם בדיוק השחקנים שרציתי, כי אני בטוח שהם אלו שישדרגו את בית"ר. אני בטוח שמושיקו נתן לי את המושכות להוביל את הצד המקצועי ביחד עם אלי אוחנה ואני חושב שרק מי שמפחד מכישלון לא יכול להצליח – במקרה הכי גרוע, לא נצליח".

בניון ורוני לוי.
בניון ורוני לוי. "מאמין שאנחנו חולקים את אותו קו מחשבה" (דני מרון)

אם ג'ורדי קרויף השפיע עליו: "יש לי יחסים טובים איתו עד היום ולשמחתי עבדתי לאורך השנים עם מספר מנהלים מקצועיים, שניסיתי ללמוד מהם איך להתנהל. כמובן שלמדתי גם מג'ורדי שעשה עבודה מצוינת במכבי ונתן לי את הזכות ללמוד ממנו. אף אחד לא מושלם ואני בטוח שגם אטעה לאורך הדרך, אבל אני מאמין שאלך עד הסוף עם האמת שלי, בדרך שלי, ובסוף זה יצליח".

רוני לוי הרחיב על החיסרון של מיכאל אוחנה: "יש לנו כמה אפשרויות והסגל שלנו לא בנוי מ-11 שחקנים. כמובן שמיכאל היה שחקן מרכזי וחשוב במערך של בית"ר ירושלים, אבל יש לנו פתרונות מתוך הסגל ויש לנו אפשרויות אחרות".

חזרתו לעמדת המאמן בבית"ר ירושלים: "אני מסכים שבשנים האחרונות הלך לבית"ר פחות טוב, ולהפוך דברים מפחות טוב למצוין זה תהליך – ובתוך התהליך הזה בית"ר השקיעה בשחקנים מאוד טובים ואיכותיים. יש לנו קבוצה טובה מאוד, הדברים מתחברים בצורה מבטיחה ואנחנו יודעים שעונת כדורגל היא מאוד ארוכה ויש המון עליות וירידות, אבל בטוחים בסגל ובשחקנים ומאמינים שאנחנו יכולים לעשות דברים טובים מאוד ביחד. אליפות? אם הקבוצה תראה שהיא בכיוון הנכון ונפתח את העונה כמו שצריך – כי אני מאמין זו קבוצה חזקה שיכולה להגיע – נוכל להגיד את זה בפה מלא. כרגע זה טיפה מוקדם לדעתי, אבל כשיגיע הזמן נגיד גם דברים בסגנון הזה. זו תחושב שחווינו אני, יוסי וגם דן (איינבינדר) כשחקנים ולי גם כמאמן וכמובן שאני רוצה להרגיש כך עוד פעם".

לוי ובניון.
לוי ובניון. "אנחנו בטוחים בסגל ובשחקנים ומאמיינים שאפשר לעשות דברים טובים ביחד" (דני מרון)

בניון נתן את נקודת מבטו על שאיפות האליפות: "יש לי את הציפיות שלי ממה שאני רוצה לראות ואני מאמין שאני ורוני לוי חולקים את אותה המחשבה. כמו שהוא אמר, יש כאן קבוצה חזקה וטובה – אבל אנחנו שוכחים מה היה כאן בשנה שעברה וכמה שחקנים החלפנו. לפעמים לדברים לוקח זמן להתחבר ואני רוצה מבחינתי ששחקנים ימצו את הכישרון שלהם ושתהיה קבוצה טובה וחזקה שתגרום להנאה. לדבר על אליפות זה מוקדם מדי, כי אנחנו לא קבוצה שנלחמה על תארים בכל שנה בעשור האחרון. בשביל להיאבק על אליפות צריכים לקרות הרבה דברים ואני מאמין שעם השנים נוכל להיאבק על כל התארים, אבל זה לוקח זמן".

שחקני בית: "כל מועדון צריך לרצות ולשאוף לכמה שיותר שחקני בית, אבל אני מסתכל על זה שמי שטוב מגיע ומי שלא, אז לא. אני לא רואה מישהו שהוכיח את עצמו ו-ויתרנו עליו או שלא נתנו לו את ההזדמנות. גם לשלב שחקני בית זה משהו שלוקח זמן ויש כאן כמה שחקני בית, גם הבאנו שחקנים צעירים כדי שנוכל לרוץ במשך שנים כי זו אחת המחשבות בבניית קבוצה. גם החתמנו זרים צעירים כדי שיהיו כאן בתקווה שנים ארוכות".

על קלטינס: "יש החלטות שצריך לקחת את כל השיקולים יחד, מקצועית וכלכלית, וזו הייתה ההחלטה הכי טובה לדוד וגם לנו. אני מאוד אוהב אותו ומאחל לו בהצלחה".

דן איינבינדר.
דן איינבינדר. "בגביע הטוטו ראינו קבוצה שלא חוששת מאף אחת" (דני מרון)

דן איינבינדר הוסיף: "ראינו במשחקים מתחילת העונה קבוצה שלומדת, שרוצה להמשיך ללמוד, שעובדת קשה וכמובן שמאוד איכותית. אחרי מה שעברנו בעונה שעברה שכללה הרבה רגעים פחות טובים ונעימים, נצטרך לדבר פחות ולהוכיח על המגרש הרבה יותר. אני לא חושב שיש לנו מחסום פסיכולוגי ומי שראה את חצי גמר גביע הטוטו ראה קבוצה שלא חוששת מאף אחת ומאוד מאמינה בעצמה. אני מקווה שהאנרגיות, היכולת והרצון מחצי גמר גביע הטוטו יבואו לידי ביטוי גם ביום ראשון".

אגו בחדר ההלבשה: "אני בטוח שבבניית הקבוצה יוסי ורוני לא צירפו רק שחקנים איכותיים על המגרש, אלא גם בחדר ההלבשה. זה שילוב מצוין והכרחי בכל חדר הלבשה בקבוצה מצליחה. יש אווירה טובה, אבל צריך לזכור שבמהלך העונה גם נחווה משברים כאלה ואחרים ונצטרך להראות שחדר ההלבשה נשאר חזק גם ברגעים כאלה".

לקראת הפועל באר שבע: "אני פחות מתעסק בהם, אלא בעצמנו. אנחנו צריכים להביא את עצמנו בצורה הטובה ביותר ליום ראשון, גם אחרי שאיבדנו מספר שחקנים שנפצעו. אני מאמין שרוני לוי יעביר לנו עד יום ראשון את כל מה שנצטרך לדעת ולעשות ונגיע מוכנים בתקווה לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".

במסיבת העיתונאים.
במסיבת העיתונאים. "אני ויוסי עושים הכל בשיתוף פעולה מלא" (דני מרון)

בניון על חדר ההלבשה בבית"ר: "הייתי בהמון חדרי הלבשה ומהראייה שלי עשיתי את השינויים שאני חושב שהיינו צריכים. כמו שדן אמר, הבחירה היא לא רק מקצועית, אלא שגם יהיו אנשים טובים בחדר ההלבשה ואני שמח לראות איך מהרגע הראשון הם מגובשים. מקווה שזה יימשך כך, כי יהיו משברים ונצטרך לעבור אותם".

רוני לוי סיים בלספר על עבודתו עם בניון: "זה נכון שהייתי כאן בשתי קדנציות שונות כשהקבוצה נלחמה על חייה, אז מבחינתנו לשרוד בליגה היה הישג, אבל עכשיו התמונה היא אחרת לגמרי. אני פותח עונה עם שאיפות ורצונות ויותר כיף לבנות קבוצה יחד עם המועדון. אני חייב לציין שאני מאוד נהנה לעבוד עם יוסי, אנחנו ממש חושבים באותו יום וזה כיף שיש איתך איש מקצוע שעבר כל כך הרבה ויכול לתת עוד רעיון, מחשבה או דעה. אנחנו עושים כמעט הכל בשיתוף פעולה מלא. התחושה היא טובה, אנחנו מאמינים שאפשר להגיע רחוק, אבל איך אומר המשפט? כל מסע מתחיל בצעד ראשון ואנחנו רוצים לעשות זאת בצורה טובה".

מיד לאחר מסיבת העיתונאים הודיעה בית"ר ירושלים על ספונסר נוסף שיסייע למועדון וזהו "עולם החימום", קבוצה המחזיקה חברות מהגדולות בישראל בתחום החימום התת ריצפתי ומספקת ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים פתרונות חימום מתקדמים מכל הסוגים. שם החברה יתנוסס על גב השחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי