יו"ר איגוד השופטים: "אלי חכמון ישלם מחיר יקר על הטעויות"

רונית תירוש
רונית תירוש | דני מרון

לאחר המשחק הסוער בין בני יהודה לעירוני קרית שמונה, רונית תירוש התראיינה לתכנית הספורט של 103FM והבהירה לאחר שגיאותיו של השופט הוותיק: "הוא טעה ואז הוסיף חטא על פשע. אין ספק שהיה עוול"

(גודל טקסט)

כיממה לאחר משחק הפתיחה הסוער של אצטדיון בלומפילד, והרוחות עדיין סוערות. אלי חכמון, מהשופטים הותיקים בכדורגל הישראלי, נמצא במרכז הסערה לאחר הטעויות שביצע בניצחון 1:2 הדרמטי של בני יהודה נגד עירוני קרית שמונה. היום (שני) יושבת ראש איגוד השופטים רונית תירוש התראיינה לתכנית הספורט של 103FM והבהירה כי היא אינה מגבה את השופט.

הטעויות שעשה: "אני נסמכת על אנשי הוועדה. הכרטיס האדום הראשון לא היה מוצדק, ובמיוחד אי קבלת ההמלצה מאנשי ה-VAR. חכמון הוסיף גם חטא על פשע עם תוספת הזמן הארוכה והלא מוצדקת. אין צל של ספק שנעשה שם עוול. אני לא חושבת שהוא עשה את זה בכוונה. לא הצלחתי כלל ליצור איתו קשר היום, ואני מאמינה שזה בגלל שהוא מכונס בתוך עצמו. אנחנו מנסים להכניס את ה-VAR בצורה הטובה ביותר, וזה קלקל לנו".

סכסוך בין השופטים: "שלא יהיה ספק אחד, חכמון ישלם מחיר יקר. בשלב הראשון זה יהיה הציון הנמוך שיקבל על המשחק, מה שישפיע גם על השיבוצים שלו בעתיד. אני לא מאמינה שבגלל סכסוך כזה או אחר בין שופטים הוא ירשה לעצמו לקבל ציון נמוך כמו שהוא יקבל".

אלי חכמון בודק את הכרטיס האדום שנתן ב-VAR.
אלי חכמון בודק את הכרטיס האדום שנתן ב-VAR. "הוסיף חטא על פשע" (אודי ציטיאט)

ההעמדה לדין של איזי שרצקי: "אני לא יכולה לסבול השתלחות על שופטים. לא יכול להיות שבעלי קבוצות או מאמן ישתלחו על השופט כי יש להם כתובת בטלוויזיה. אם יש להם בעיות, שיגישו תלונה רשמית וזה יעבור בגורמים הנכונים. זה לא צריך להפוך לבית דין שדה. ביקשתי משרצקי שיתנצל על כך שדיבר במקום הלא נכון. אני לא אומרת שהוא לא צודק, אלא רק שיתנצל על זה שאמר את מה שעל ליבו בטלוויזיה. הוא הזמין את עצמו לבית הדין".

נהלים חדשים בשיפוט: "ה-VAR הוא לא דבר קל. ברגע ששופט נקרא על ידי שופטי הווידאו ומודה בטעות שלו, הציון שלו אוטומטית יורד. בהחלט יכולות להיות סיטואציות בהן שופט יכול לא להקשיב להמלצתם בגלל חשש זה. יכול להיות גם מצב ששופט הווידאו לא יקרא לשופט בשביל לא 'לדפוק' לו את הציון".

עונשו של חכמון: "הוא שופט בליגת העל והוא שופט מצוין לדעתי. אני מאמינה שהוא יפיק את הלקחים שלו מהמשחק האחרון. לפי השיבוצים הבאים שהוא יקבל, יהיה אפשר להבין את הענישה. אם כל הרצון שלי להגן על השופטים, לא בכל מחיר".


"הוא ישלם מחיר יקר, שלא יהיה ספק" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי