שי ברדה: "גבי קניקובסקי יוביל את נבחרת ישראל בשנים הבאות"

גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי | דני מרון

בנתניה מרוצים מהניצחון על נס ציונה: "יעניק לנו ביטחון". המאמן החמיא לקשר שבישל שלוש פעמים והתייחס לאולסק, ששוב לא נכלל בסגל: "הוא יישאר ויתרום לנו במהלך העונה"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

במכבי נתניה קיוו לצאת לפגרת הנבחרות עם ניצחון ועשו זאת בסטייל עם 0:3 על העולה החדשה סקציה נס ציונה, כשהקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה נהנתה משערי בכורה של פאטוס בצ'יראי (צמד) ורועי קהת והעפילה, לפחות זמנית, למקום הראשון בליגה.

"היה לנו משחק טוב והכי חשוב שלא קיבלנו גול", סיפרו בסיום שחקנים בנתניה. "לא הצגנו יכולת טובה? שיחקנו כמו קבוצה גדולה שצריכה לדעת להכריע משחק ולהיות מתואמת. זה ייתן לנו הרבה ביטחון להמשך. מקום ראשון? אם ננצח משחק יגידו שאנחנו רצים לאליפות ואם נעשה תיקו יגידו שאנחנו נהיה בפלייאוף התחתון", צחקו בקבוצה.

מי שחזר לכבוש את שערי הבכורה שלו העונה הוא החלוץ המונטנגרי פאטוס בצ'יראי שכבש צמד לפני שימריא למולדתו למשחקי מוקדמות יורו 2020. גם רועי קהת כבש את שער הבכורה שלו בהופעת הבכורה בליגה, אך מי שגנב את ההצגה היה הקשר גבי קניקובסקי, שלאחר השער המרהיב שכבש לפני כשבועיים מול מכבי חיפה בגביע הטוטו, הוסיף אתמול שלושה בישולים. קניקובסקי מחזיק בחוזה עד תום העונה הזאת בנתניה, שכמובן תממש את האופציה עליו לשנתיים נוספות. גם אחד משני המאמנים, שי ברדה, הרעיף עליו מחמאות בסיום: "גבי שחקן שיוביל את הנבחרת בשנים הבאות. צריך לתת לו קצת זמן. אני צופה לו עתיד גדול. תנו לו זמן והוא יוביל את הנבחרת".

מנגד, מי שמצא את עצמו מחוץ לסגל בפעם השנייה ברציפות הוא הקשר ניקו אולסק שלצד הדיבורים על עזיבתו, ממשיך להיות חלק מהקבוצה ונראה שאם לא יחול שינוי, הוא גם ימשיך לפחות עד ינואר. "יש 22 שחקנים בקבוצה. ניקו זה שחקן שגידלנו אותו מליגה א' ועקבנו אחריו. הוא שלוש שנים איתנו וכרגע בתפקיד שלו משחק אלמוג כהן. אנחנו מאוד אוהבים אותו ובטוחים שהוא יתרום לנו במהלך השנה", התייחס ברדה לנושא הקשר.  "זו ההחלטה שקיבלנו והוא קיבל את זה כי אין לו ברירה. אני מאמין ביכולות שלו שהוא יחזור. האם ניקו יישאר? כן. נגד מכבי חיפה החלטנו שהוא משחק, אז עכשיו פתאום הוא לא משחק אצלנו? זה כדורגל ואתה מסתכל על מה שקורה באימונים. אנחנו נמצאים איתם שישה אימונים בשבוע ולפי זה קובעים".


ניקו אולסק. "בטוחים שהוא יתרום לנו העונה" (דני מרון)

"אני חושב שזו הייתה הופעה נהדרת של כל מי שהיה על המגרש במשחק הזה וזה הפך את המשחק הזה לנפלא", סיכם הבלם הספרדי רומן גולובארט, שרשם משחק ליגה שני ללא ספיגה עם קבוצתו. על החזרה של בצ'יראי וקהת: "פאטוס כבש שני גולים בשני משחקים ואם הוא יבקיע בקצב כזה כולנו נהיה שמחים. אחנו שמחים גם בשביל רועי. נס ציונה קבוצה טובה שעומדת בצורה טקטית והיינו צריכים להכריע את המשחק הזה".

על השינויים בהגנה: "בקדם עונה עשינו לא מעט שינויים בגלל פציעות וענייני כושר. עמדנו טוב וזו הגדולה של המועדון הזה, שכל מי שנכנס להרכב מסוגל להציג יכולת טובה". על ההתאקלמות: "אני מאוד מרוצה. בכל מדינה שאתה מגיע אליה, יש דברים טובים ודברים פחות טובים. היה לי קל להסתגל".

על המטרות: "זהות לתחילת העונה. המטרה לנצח בבית, לנסות לא לספוג שערים ולהיות תחרותיים במשחקי החוץ. אלו המשימות כרגע ונצטרך לראות מה יקרה בשבוע הבא". על גבי קניקובסקי: "אני חושב שהדבר הכי מרשים בו הוא שילוב של כל התכונות. הוא חכם טקטית וזו הסיבה שמאפשרת לו למצוא את עצמו במקומות שהוא יכול לבשל ולכבוש או לרוץ 60 מטר אחורה. זה מרשים במיוחד לגיל שלו".

מעבר לבצ'יראי, גם אלמוג כהן (יצטרף להתכנסות של נבחרת ישראל כבר היום) ויונס מלדה (ימריא עם הנבחרת הצעירה לקזחסטן) ייעדרו במהלך השבוע מאימוני הקבוצה וצפויים לחזור עם תחילת השבוע הבא. בקבוצה מקווים שעד תום הפגרה יחזרו הבלם טים הויבך ושוער המשנה גולן אלקסלסי לכשירות מלאה. 


שערי בכורה העונה. פאטוס בצ'יראי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי