צפו בתקציר: מכבי ת"א גירדה 0:1 על הפועל כפ"ס

דור מיכה
דור מיכה | עדי אבישי

אחרי מחצית ראשונה טובה במהלכה איימה 14 פעמים על השער, האלופה נעלמה לחלוטין מכר הדשא ולא הייתה רחוקה מאיבוד נקודות. מיכה - מלך שערי הקבוצה - דאג שאיביץ' יגיע למשחק נגד מכבי חיפה אחרי ניצחון

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תגיע למשחק נגד מכבי חיפה עם שבע נקודות מתשע אפשריות ואפס שערי חובה, אך היכולת – לפחות בינתיים – לא מספיק טובה. הערב (שבת) הצהובים גברו 0:1 במושבה על הפועל כפר סבא משער של דור מיכה (38), שאחראי באופן ישיר לשניים משלושת השערים שהבקיעה האלופה עד כה העונה. ההבדלים בין המחציות בוודאי מדאיגים את המאמן ולדימיר איביץ', שראה את קבוצתו מציגה 45 דקות ראשונות מצוינות ולאחר מכן נעלמת ונסוגה לאחור מול העולה החדשה.


מבחינה מקצועית, צ'יקו אופואדו פתח בהתקפת מכבי ת"א על חשבון ניק בלקמן, כאשר לצידו עלו אלירן עטר ויונתן כהן. בצד שמאל של ההגנה הוצב אופיר דוידזאדה במקום אנריק סבוריט ובקישור התחיל אבי ריקן שהחליף את דור פרץ המורחק. מעבר לקשר, מאמן האלופה נאלץ להסתדר גם ללא אנדראס יאניוטיס, שרן ייני, מאור קנדיל, ארון שוינפלד, עומר אצילי, אייל גולסה ואורש ניקוליץ' הפצועים. מנגד, ללא הרכש החדש אדריאן רוצ'ט שטרם עבר בבקרה התקציבית, כפר סבא פתחה לראשונה העונה עם שלושה בלמים כאשר ג'ניה ברקמן הוצב לצידם של טל מכלוף וסודיק אטנדה במרכז ההגנה של אופיר חיים. את מקומו של אביב סולומון המורחק תפס טריקו גטהון.


כצפוי, מכבי תל אביב החלה את המשחק בלחץ כבד על השער של כפר סבא, שהציגה בין הקורות את איתמר ישראלי שמנע מצ'יקו אופואדו שער בטוח עם זינוק אמיץ לרגליו. גם אבי ריקן ויונתן כהן הגיעו למצבים קורצים, אך לא היו מספיק מרוכזים. בדקה ה-38 הצהובים פרצו את הסכר: כדור עומק נהדר של הניגרי הגיע לדור מיכה, שעצר באלגנטיות ושלח בעיטה חזק לרשת. מלך בישולי האלופה אשתקד העלה את מאזנו לשני שערי ליגה העונה והוא מוביל את רשימת הכובשים של ולדימיר איביץ'.


אחרי 14 איומים לעבר השער במחצית הראשוונה, מכבי תל אביב נרדמה במחצית השנייה וכפר סבא היא זו שהכתיבה את הקצב. הירוקים, שאיימו רק פעם אחת ב-45 הדקות הראשונות, החלו לבעוט מכל מצב אבל הנסיונות של בנג'מין קוקו (פעמיים) וקווין ריינשטיין נעצרו בקלות על ידי דניאל טננבאום שטרם ספג העונה בליגת העל. בהמשך העולה החדשה התעייפה, החילופים של איביץ' (ברסקי ושכטר על חשבון אופואדו ועטר) איזנו את המשחק ושתי הקבוצות העבירו את הזמן עד שריקת הסיום. עוד לפני כן (88), המארחת נותרה ב-10 שחקנים לאחר עבירה של קווין ריינשטיין, שספג צהוב שני והורחק.




שחקני מכבי ת"א מודים לקהל בסיום (עדי אבישי)

אוהבים את אצטדיון המושבה. אוהדי מכבי ת"א (עדי אבישי)


הרכבים
הפועל כפר סבא: איתמר ישראלי, נועם גמון, סודיק אטנדה, ג'ניה ברקמן (יהב אפריאט, 68), טל מכלוף, טריקו גטהון, דן עזריה (גרשון קופי, 46), קווין ריינשטיין (כרטיס אדום, 88), בובקר טראורה (בן מיזן, 75), עומר פדידה, בנג'מין קוקו.


מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, אבי ריקן, דור מיכה, צ'יקו אופאדו (איתי שכטר ,64), יונתן כהן (ניק בלקמן 89), אלירן עטר (רוסלן ברסקי, 64).


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק במושבה יצא לדרך, מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות?



יונתן כהן מול עומר פדידה (עדי אבישי)


דקה 7: אטורה ספק הכשיל את מיכה ברחבה, אך השופט הורה להמשיך לשחק. דקה חלפה ושופטי ה-VAR בחנו את האירוע וקבעו שלא היה פנדל.


דקה 10: יונתן כהן נכנס באין מפריע לרחבת כפר סבא ומצא את מיכה, שבעט חלש ואיתמר ישראלי הדף לקרן.



נכנס למשחק בצורה טובה. איתמר ישראלי (עדי אבישי)


דקה 11: ריקן ירה טיל מ-16 מטרים, אך למזלו של הישראלי הכדור חלף ליד העמוד.


דקה 18: הצלה כפולה לישראלי, שהדף בעיטה מרחוק של ריקן ולאחר מכן זינק לרגליו של אופואדו ומנע ממנו שער בטוח.



צוות ה-VAR קבע שלא היה פנדל. דור מיכה (עדי אבישי)


דקה 22: יונתן כהן קיבל את הכדור בעמדה טובה, כ-14 מטרים מהשער, אבל הבעיטה שלו פספסה את המסגרת של ישראלי.


דקה 37: עטר ניסה ברגל שמאל מ-20 מטר, ישראלי היה ערני וקלט.


דקה 38, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: כדור עומק נהדר של אופואדו מצא את מיכה, שעצר באלגנטיות ושלח פצצה שלא השאירה לישראלי שום סיכוי. שער שני העונה לקשר הנפלא של איביץ'.




שניים משלושת השערים של מכבי ת"א העונה נכבשו על ידי מיכה (עדי אבישי)


דקה 44: עטר חדר לרחבה והשאיר נהדר לאופואדו, אך הניגרי בעט לשמיים מ-16 מטרים.


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך עם חילוף בירוק – גרשון קופי נכנס במקום דן עזריה.


דקה 53: קוקו נגח מעמדה לא רעה, טננבאום היה במקום.


דקה 57: רינשטיין בעט מ-30 מטר, אך טננבאום זינק וקלט בקלות.

 


מודאג מפתיחת המחצית השנייה. ולדימיר איביץ' (עדי אבישי)


דקה 63: טיבי ניסה להחזיר לטננבאום, אך הנגיחה שלו הייתה חלשה והגיעה היישר לרגליו של קוקו שבעט מעמדה טובה היישר לידיו של שוער מכבי תל אביב.


דקה 64: חילוף כפול ומכבי תל אביב: איתי שכטר ורוסלן ברסקי החליפו את צ'יקו אופואדו ואלירן עטר.


דקה 68: אופיר חיים הגיב לחילוף של איביץ' ושינה את המערך. אפריאט ההתקפי נכנס על חשבון ברקמן הבלם.



הגיב לחילוף של איביץ'. אופיר חיים (עדי אבישי)


דקה 75, חילוף שלישי בכפר סבא: בן מיזן עלה לבכורה במדי כפר סבע העונה על חשבונו של בובקר טראורה.


דקה 88, כפ"ס נותרה ב-10 שחקנים: רינשטיין הכשיל את מיכה וספג בצדק את הכרטיס הצהוב השני.


דקה 89: חילוף אחרון במכבי תל אביב – ניק בלקמן נכנס על חשבון יונתן כהן.



דאג שמכבי תל אביב תגיע למכבי חיפה אחרי ניצחון. דור מיכה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי