אביטן: "אם הייתי מרגיש שלא רוצים אותי, הייתי רץ בחזרה לבאר שבע"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | דני מרון

מעמדו המעורער, הפוסט החריג נגד התקשורת, הקללות שספג מהאוהדים ליד ילדיו, הבעיות בסגל והפנייה של חלק מהשחקנים לקהל ("אי אפשר לקחת ממורמר אחד ולהכליל"). מאמן הפועל תל אביב פותח את הלב

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
"כמו שאתם רואים, אני עדיין בתפקיד. אני מבין באיזה עולם אני חי ויודע איך עולם הכדורגל עובד, אבל באותה נשימה אני יכול לומר שעדיין מוקדם לסכם. באופן אישי, אני לא עסוק בספקולציות אלא בעבודה קשה שמטרתה היא לייצר תוצאות טובות יותר עבור הקבוצה שלי". הדובר הוא ניסו אביטן, מאמן הפועל תל אביב, שהתראיין היום (שני) לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר ארוכות על מעמדו המעורער והפוסט הנוקב שפרסם ברשתות החברתיות.


על מעמדו במועדון: "נכון לרגע זה, כולנו מאוכזבים ומאכזבים. אף פעם לא ארגיש שהתפקיד גדול עליי, אני מאמין ביכולות שלי, בקבוצה ובמועדון. אפשר להוציא את העגלה הזו לדרך הנכונה. אני מבין באיזה עולם אני חי ואם ארגיש שאין לי את הכלים ואת היכולות להציל את המצב, אעשה חושבים – אבל אני רחוק מזה. בעוד שבועיים או שלושה אנחנו נדבר ואתם תראו שהדברים יראו אחרת".


על כך שחלק מהשחקנים פנו לכאורה לאוהדים ודרשו מהם לעשות בלאגן: "אני מאמן כדורגל ומאמן כדורגל בתקופות הכי טובות שלו כשרוצים להחמיא לו, קוראים לו קוסם. אם אני אצליח לגרום ל-25 שחקנים להיות מרוצים, אהיה קוסם. אתה לא יכול למצוא קבוצה בה כולם מרוצים. אתה יודע כמה פעמים זה מחמם לי את הלב כאשר אני רואה ששחקנים בספסל שמחים ומאושרים? זה בולט בכדורסל וקצת פחות בכדורגל. אתה לא יכול לקחת שחקן בודד וממורמר ולהשתמש במה שהוא אמר, בהנחה שזה באמת נכון, ולהכליל על קבוצה שלמה. אם הייתי מרגיש שלא רוצים אותי בקבוצה, הייתי רץ בחזרה לבאר שבע. אחרי שהשחקנים קראו את הידיעה הזו, הם באו אליי ואמרו שהם רוצים להוציא פוסט לתקן את העוול. הבהרתי להם שאנחנו צריכים לעזוב את השטויות ולהתמקד בעיקר".



"אתם חושבים שזה נעים לי שמקללים אותי ליד הילדים שלי?" (עדי אבישי)


האם הוא שבע רצון מהסגל שעומד לרשותו: "בוודאי שזה לא הסגל שרציתי, אבל אמרתי את זה כבר בכל מקום. תכננו את הדברים אחרת. לא את הכל אני יכול לספר. עבדנו קשה וקרו דברים שקשה לי להסביר אותם, כל פעם שהגענו לשחקנים הנכונים  דברים התפספסו לנו. היה לנו חוסר שקט עם אוראל דגני, גוטליב וספורי נמכרו, הבאנו שחקנים חדשים ואנחנו עדיין מחפשים להשלים את הסגל. כולנו ביחד רוצים לחזק את הקבוצה. אתם לא יודעים מה קורה בתוך הפועל תל אביב וזה הכוח שלנו. אנחנו יודעים להתווכח, אבל יודעים גם לשדר כלפי חוץ שכולנו באותו קו וזה הכוח שלנו. כל עוד נשמור על זה, הפועל תל אביב בסופו של דבר תצליח".


על הפוסט שפרסם נגד התקשורת: "הפוסט שלי היה מכוון לאנשים בודדים. כתבתי שאני מקבל את הביקורת. האם מדובר בפרימו? אני לא אציין שמות. זה לא משנה, אני לא בא לעשות שיימינג, אבל העיתוי של הפוסט היה כדי להראות שזה לא תלוי תוצאה. אם הייתי מנצח, היו אומרים שאני גיבור כי ניצחתי ולהפך. העיתוי היה מאוד קפדני. כשזה ענייני, אין בעיה, אבל לקחת דברים ולהפוך אותם – זה כבר לא בסדר. אתן דוגמא: לבוא ולהגיד שאני סגרתי את מתחם האימונים בגלל כמה קללות זה קשקוש גדול. אני מבין את הכאב של האוהדים. אתם חושבים שזה נעים לי שמקללים אותי ליד הילדים שלי? מי שיגיד שזה לא מזיז לו, מספר סיפורים. צריך לדעת לכבד את הקהל ולהבין את האמוציות, כל עוד זה לא עובר את גבול הטעם הטוב. אבל לקחת דברים ולהפוך אותם למשהו שלא קשור למציאות? זה סיקור לא הוגן.


"התקשורת די נגישה בהפועל תל אביב והיא יכולה לברר כמעט כל דבר. הפוסט היה ענייני. כמו שאתם יודעים להעביר עלינו ביקורת, וזה בסדר, גם לנו מותר. לא פגעתי באף אחד. לא עשית שיימינג. השתמשתי בפלטפורמה שלי בשביל להגיד את מה שאני מרגיש. ביקרתי את מי שמסיט את האש לכיווני. אתם יודעים כמה הודעות תמיכה מאוהדים אני מקבל? ראיתם עשרה מקללים וכואבים, אך יש עוד אלפים שמאוכזבים. אני מקבל גיבוי מכאלה שרואים שיש תקווה. אנחנו מאכזבים. נקודה. מפה והלאה נצטרך ללכת קדימה ולהשתפר. קבוצת כדורגל מקצוענית אמורה להתנהל במתחם סגור, אני תומך בזה וזה לא נעשה בניגוד לרצוני, אך לא אני זה שהחלטתי על כך. לא הייתי פה בשנים האחרונות, כך שאני לא יודע מה היה בעבר. כשהייתי שחקן לפני 20 שנה היינו מתאמנים במתחמים סגורים".



ניסו אביטן. המטרה הייתה ונשארה השתלבות בפלייאוף העליון (דני מרון)


היכולת המאכזבת: "אני לא נביא ואני לא יכול לדעת מה יהיה, רק להסתכל ולנתח את המשחקים. הייתה אכזבה גדולה מבחינת התוצאה מול נס ציונה. לא היה כדורגל מלהיב במחצית הראשונה, אבל שלטנו והגענו למצבים. הבקענו וזה הלך לכיוון שלנו, ואז בחצי השנייה הייתה קבוצה אחרת לגמרי. זו בעיה, האחריות שלי ואצטרך לתת על כך את הדעת. אני מודאג מאוד מהדברים הפחות טובים. אני יכול להגיד שבעונה שעברה קיבלתי הרבה מחמאות. חלק אמרו שזה מזל וחלק טענו שזו יכולת. אני יודע לקבל את הביקורת בהבנה. אתם רואים אותי מתראיין אחרי משחקים בסערת רגשות, אבל כשהולכים יום אחרי ומנתחים את הדברים ומנסים לחשוב, אני אופטימי כי אני מאמין בשחקנים ואני חושב שאנחנו יכולים לייצר קבוצה טובה. אני מסכים עם כל הביקורת. נכון לעכשיו, אנחנו לא טובים ואנחנו מאכזבים".


ההבדלים לעומת העונה המוצלחת בחדרה: "לא קרה לי שום דבר, אני בדיוק אותו מאמן ואני עושה את הדברים כמו שאני רואה לנכון. אני מקבל תמיכה רחבה מהמועדון. לפני שבוע הרגשתי כאילו חלילה מישהו הלך לעולמו. כל הזמן רק מנחמים ומעודדים אותי. כל מאמן כדורגל יש לו את אורח החיים שלו. אני לא מנותק ואני מבין את עולם הכדורגל. אני אחראי על הצד המקצועי בהפועל תל אביב ואני אצטרך לייצר תוצאות. אני בטוח ביכולות שלי ובטוח בשחקנים שבחרתי.


לרדת ליגה? חס וחלילה אנחנו לא שם ולא נהיה שם, אנחנו לא נהיה קבוצת תחתית. הדברים יסתדרו לכיוון שלנו. אני לא אגיד שהיה מגיע לנו פה ושם, הכל זה תירוצים, אנחנו צריכים לייצר קבוצה עם מי שיש לנו. שמתי לעצמי יעד להגיע לפלייאוף העליון ואני אעמוד בו. אני לא אשנה את המטרה ואני מאמין שנגיע. זה נראה לכם הזוי, אבל זו המטרה שלנו. אם יש משהו שמחזק אותי, זו הרוח שאני מקבל מתוך המועדון. אתם יכולים להגיד שאני מתחנף לבעלים, אבל כולם תומכים בי ומאמינים בי. הם נותנים לי את האפשרות והכלים לעבוד. אין לנו תקציב פתוח, אני עובד במסגרת אילוצים, אך באותה נשימה אני יכול לומר שמה שקרה עם האוהדים לא מייצג את רוב הקהל שלנו. האכזבה, כמו שכבר אמרתי, היא של כולנו".



"נכון לרגע זה אנחנו מאוכזבים ומאכזבים" (לירון מולדובן) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי