איביץ': "כולם רוצים לשחק", לוי: "ננסה להביא לחוגג את הגביע"

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

לקראת גמר הטוטו, מאמן מכבי ת"א סירב לומר אם יבצע רוטציה: "המשחק בשלישי החשוב ביותר, הם טובים יותר העונה". מאמן בית"ר ירושלים: "אין לנו הרבה שחקנים שזכו בתארים". וגם: דור פרץ על יכולתו ואיתמר ניצן

(גודל טקסט)

יממה לאחר שמכבי תל אביב ניצחה 0:1 את מכבי חיפה וניצחון הבכורה של בית"ר ירושלים העונה בליגה על חשבון הפועל קריית שמונה, הבוקר (ראשון) נערכה באצטדיון בנתניה מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת המפגש בין השתיים ביום שלישי הקרוב בגמר גביע הטוטו – המשחק על התואר הראשון לעונת 2019/20.

מדובר יהיה במשחק ראשון בין השתיים תוך ארבעה ימים, מכיוון שאחרי המשחק בנתניה בעוד יומיים הן ייפגשו גם בשבת הקרובה (20:15, אצטדיון טדי) במסגרת המחזור החמישי בליגת העל. עבור מכבי תל אביב זו יכולה להיות זכייה שלישית ברציפות במפעל, אחרי שבעונה שעברה היא הכניעה 1:2 את מכבי חיפה ועונה קודם לכן ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע. לעומת זאת, הגמר האחרון של בית"ר ירושלים בגביע הטוטו היה לפני עשור ואז היא גברה 0:1 על הפועל רעננה.

מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' פתח את מסיבת העיתונאים עם הצהרה מצד קבוצתו: "אני מאמין שמדובר בשתי קבוצות שראויות להיות בגמר ורוצות לזכות. עלינו להתכונן כמו שצריך בזמן שיש לנו כדי לנצח במשחק. נכון שנפגוש יריבה חזקה ולא יהיה לנו קל, אבל נצטרך לעבוד טוב כדי להגיע מוכנים ליום שלישי".

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי אמר דברים דומים: "גמר זה תמיד אירוע שמתרגשים להגיע אליו, אבל הגענו אחרי כברת דרך טובה בגביע הטוטו. אנחנו נפגוש יריבה חזקה מאוד, אלופת המדינה, ואנחנו יודעים שמצפה לנו משחק קשה מאוד. אין לנו הרבה זמן להתכונן, נעשה את המקסימום כדי לזכות בגביע".

למסיבת העיתונאים הגיעו גם השחקנים ודור פרץ, נציג מכבי ת"א הוסיף: "זה משחק בין שתיים מהקבוצות הכי טובות בארץ. אנחנו נותנים להם כבוד ועלינו להתארגן ולהגיע הכי מוכנים שאנחנו יכולים – אנחנו רוצים לנצח, חד וחלק. נגיע מוכנים". 


איביץ'. יכול לזכות שנה שנייה ברציפות (אודי ציטיאט)

איתמר ניצן, שוער בית"ר ירושלים הוסיף: "זה יהיה משחק מאוד מעניין בין שתיים מהקבוצות הטובות בליגה. נעשה את הכל כדי להחזיר את התואר אחרי עשור".

לאחר מכן, בשלב שאלות העיתונאים נשאל איביץ' אם הוא יערוך רוטציה והוא רמז שכן, אך טען: "עוד מוקדם לומר. נראה אחרי האימונים איך השחקנים מרגישים, אם יש בעיות או שלא. אני מקווה שכולם יהיו כשירים כי מדובר במשחק גמר ואני משוכנע שכולם ירצו לשחק בו. לפעמים אחרי משחק צריך לתת לשחקנים זמן ונחליט על כך מחר".

על המשך השבוע אמר הסרבי: "סיימנו אתמול משחק דרבי, אבל בסופו של דבר לקחנו שלוש נקודות וזה לא משנה אם שיחקנו נגד חדרה, חיפה או קריית שמונה. לפנינו עוד משחקים רבים ואני מסתכל ממשחק למשחק. מצפים לנו עוד שני משחקים קשים נגד בית"ר ירושלים השבוע ועלינו להתכונן בהתאם. המשחק בשלישי בשלב זה הוא הכי חשוב וקודם נעבור אותו, אנחנו רוצים את הגביע".

על בית"ר ירושלים הוסיף איביץ': "זו קבוצה שאולי לא לקחה את מירב הנקודות במחזורי הפתיחה, אבל זו קבוצה טובה ושונה מהעונה שעברה. יש לה המון אנרגיה, שחקנים טובים ומהירים. קבוצה חדשה עם מאמן חדש. יהיה קשה יותר העונה נגד בית"ר".


שחקני בית"ר חוגגים ניצחון בכורה. גם איביץ' חושש (מאור אלקסלסי)

גם רוני לוי אמר דברים דומים: "יש לנו היום אימון אחר הצהריים אחרי המשחק, נראה את מצב השחקנים ונבין מי כשיר ומי לא. נראה שכולם בסדר אחרי אתמול, יש עוד יומיים ודברים יכולים לקרות. יכול להיות שנעשה מספר שינויים, הכל בהתאם למצב השחקנים. כמו שאמר מאמן מכבי תל אביב – בטוח שכולם רוצים לשחק בגמר, זה מעמד מחייב ונעשה את ההיערכות שלנו. יש לנו שחקנים מוכשרים וטובים ולכולם יש אפשרות לשחק – אני אשתמש באלה שיתרמו הכי הרבה. אין ליו הרבה שחקנים שזכו באליפויות ובגביעים, מי שיתאמן טוב ויראה לנו שמגיע לו לשחק – ישחק".

על ניצחון הבכורה: "הניצחון הגיע רק במחזור הרביעי, אבל במועדון כמו בית"ר תמיד יש לחץ ושאיפה לנצח. אנחנו יודעים שעלינו להמשיך לנצח".

המאבק של חוגג באוהדים: "אני לא רוצה להתערב בנושא הקהל, אבל יש קווים שאסור שיחצו אותם – בטח כשמדובר בבעלים של המועדון. הגביע הזה הוא חשוב לכולם, בטח שלבעלים שלנו, ואם נצליח להביא אותו אז נשמח מאוד".


חוגג עם בניון ואוחנה אתמול בקריית שמונה (מאור אלקסלסי)

פרץ הוסיף לאחר הניצחון על מכבי חיפה: "אנחנו רוצים להמשיך ביכולת הטובה ואני גם חושב שאנחנו יכולים להציג יכולת הרבה יותר טובה. גמר גביע הטוטו זו במה ראויה, יש פה גביע שאנחנו רוצים לקחת וכל עוד נגיע מוכנים ונעשה את הכל כדי לנצח, אני בטוח בקבוצה שלנו". 

על יכולתו העונה: "אני לא יודע לומר חד משמעית מה היה פחות טוב בתחילת העונה שלי, אבל נראה שלקח לי זמן להיכנס לעונה. לשמחתי אני מתחיל להרגיש שאני משחק כמו שאני רוצה – אתם קוראים לזה חוזר לעצמך".

ניצן סיכם: "זו במה לכולנו. עומד פה גביע משמאלי ואני לא חושב שיש מישהו שרוצה לתת אותו ליריבה. זה משחק כדורגל ואנחנו רוצים לנצח בו גם אם הוא היה ידידותי. זה משחק שיכול לתת לנו זריקת מומנטום להמשך. יצרנו לעצמנו רף ציפיות גבוה בשלב הבתים של גביע הטוטו ואנחנו יודעים שכולן יילחמו נגדנו כאילו זה המשחק הכי חשוב, אבל עלינו לחזור להיות בית"ר שהייתה בגביע הטוטו ולהמשיך לאסוף נקודות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי