טיבי: "השנה הזו תהיה יותר מאתגרת עבור מכבי ת"א"

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

האלופה לא הצליחה לשמור על המומנטום מהניצחון הענק בטדי והציגה משחק התקפי חלש, אכזבה גדולה מאופואדו ובלקמן. הבלם הוסיף: "כשאתה משיג את השער הראשון - המשחק נפתח". אצילי יחזור לסגל נגד מ.ס אשדוד

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
מכבי תל אביב יצאה לפגרת הנבחרות עם המון חומר למחשבה לאחר התיקו המאכזב נגד הפועל חדרה אתמול (שבת) באצטדיון בלומפילד, דווקא לאחר ההצגה הגדולה נגד בית"ר ירושלים בטדי. כ-25 אלף צופים שהגיעו לאצטדיון ראו משחק התקפי חלש של הצהובים שהתקשו לסכן את השער של אוסטין אג'ידה. בסופו של דבר איבדה האלופה שתי נקודות יקרו שעלו לה גם באיבוד המקום הראשון. בצוות המקצועי דיברו במהלך השבוע בעיקר על המשכיות ויציבות לאחר הניצחון על בית"ר, אך על אף הציפיות הגדולות, התקשו השחקנים של ולדימיר איביץ' לשחזר את התצוגה מיום שבת והסתפקו בסיום בנקודה בלבד. המאמן הודה בסיום שקבוצתו שיחקה רע.


שניים שאיכזבו במיוחד, היו צמד החלוצים, צ'יקו אופאודו וניק בלקמן, שגילו יכולת חלשה בחלק הקדמי ואף הוחלפו במחצית השנייה. אופואדו שהיה מצוין בניצחון בטדי, כמעט ולא הורגש הפעם ולגבי בלקמן, מסתמן שהחלוץ האנגלי טרם מצא את מקומו בקבוצה ומפגין יכולת חלשה מתחילת העונה.


בסיום המשחק היו לאנשי האלופה טענות על בזבוזי הזמן הרבים של שחקני חדרה, בעיקר במחצית השנייה, אך שחקן בקבוצה התייחס לכך ואמר: "כל האחריות היא רק עלינו. חדרה באה ועשתה את שלה. זה מה שיקרה ברוב העונה, קבוצות יבואו להסתגר מולנו ונצטרך לדעת לנצח משחקים כאלה בכוח".



ניק בלקמן. מאכזב מתחילת העונה (אריאל שלום)


אם במכבי חיפשו נקודת אור מהמשחק אתמול, זו שוב חוליית ההגנה, שהצליחה לשמור על רשת נקייה משחק שישי ברציפות, כאשר כל ארבעת שחקני החלק האחורי, המגנים אנדרה ג'ראלדש ואנריק סבוריט וצמד הבלמים איתן טיבי וז'איר אמאדור, עשו את שלהם והציגו משחק שקט נוסף.


המאמן איביץ', המשיך לעשות רוטציה בסגל גם הפעם ומי שמצאו עצמם מחוץ לרשימת המוזמנים הם איילון אלמוג, שפתח בשני המשחקים האחרונים נגד בית"ר ירושלים, בגמר גביע הטוטו ובליגה וכן אבי ריקן, שלא נכלל בסגל משחק שני ברציפות. מנגד, איתי שכטר חזר לסגל ואף שותף כמחליף, כשעלה לשחק במחצית השנייה במקום בלקמן. עומר אצילי, שערך השבוע אימונים מלאים עם הקבוצה, לא נכלל בסופו של דבר בסגל ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא ישוב לסגל, אחרי פגרת הנבחרת, במשחק החוץ נגד מ.ס. אשדוד.


"אין ספק שרצינו לנצח ולהביא את שלוש הנקודות", אמר הבלם איתן טיבי בסיום. "לא התעסקנו במה שהיה נגד בית"ר ירושלים, ושיחקנו מול קבוצה שהסתגרה ובאה להוציא תיקו ואול לגנוב גול. הגענו למעט מצבים, אבל המצבים שהגענו אליהם היו לא רעים, ולצערי הרב לא הבקענו".



שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (אריאל שלום)


על הקושי נגד קבוצות שמסתגרות: "אנחנו כן מתאמנים על זה, אבל כמו שראיתם הגענו למצבים ולא הצלחנו להבקיע. כשאתה משיג את הגול הראשון, המשחק נפתח ולצערי זה לא קרה לנו. חלק מהמשחק זה להניע את הכדור ולחפש את המומנטום הנכון כדי לבצע את הפעולה הנכונה, בזמן הנכון. היו פעמים שעשינו את זה טוב, והיו גם פעמים שלא עשינו את זה טוב. גם בזה אין לי ספק שנשתפר".

זה היה משחק שלישי ברציפות בבלומפילד, מול 25 אלף צופים, ששחקני מכבי תל אביב, לא מצליחים להבקיע שער וגם הניצחון נגד מכבי חיפה, הושג משער עצמי. "זה יגיע, אין לי ספק שזה יגיע בקרוב", אמר טיבי בהתייחסו לנושא אי כיבוש השערים באצטדיון הביתי המחודש. "אנחנו מאוד רוצים לכבוש בבלומפילד ולצערי הרב, זה עוד לא קרה עד עכשיו. אנחנו גם מחכים לרגע הזה".

על כך שהקבוצה לא סופגת משחק שישי ברציפות: "אין ספק שזה משהו שהוא מאוד חשוב עבור הקבוצה, אבל לצערי הפעם זה לא עזר לנו לנצח את המשחק".



איתן טיבי. "שנה מאתגרת" (אריאל שלום)


על ההבדלים מהעונה שעברה ועל כך שמסתמן קרב קשה יותר העונה על האליפות
: "אין ספק שמה שהיה בעונה שעברה, זה משהו שהיה ואולי אי אפשר לשחזר אותו. בנוסף, אין לי ספק שהשנה הזו תהיה יותר מאתגרת עבור מכבי ת"א, וזה דבר טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי