אוהדי הפועל תל אביב המתינו לאביטן: "אתה לא מאמן כדורגל"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | רענן ברנובסקי

"ככל שמנסים לפלג, זה כואב יותר - הרבה כאב ותסכול התפרץ", אמר המאמן לאחר ה-1:2 הדרמטי על כפר סבא. כ-30 אנשים חיכו לו בסיום ודרשו ממנו להתפטר מתפקידו. דמארי שכבש את שער הניצחון: "אני עדיין כאן"

(גודל טקסט)

גם הערב (שבת) זה היה קשה בצורה בלתי רגילה, אך בסיום חגגה הפועל תל אביב ניצחון בכורה העונה עם 1:2 סופר דרמטי על הפועל כפר סבא במשחק שפתח את המחזור השביעי בליגת העל. האדומים נקעו לפיגור משער נפלא של אביב סולומון (30), אך שחר הירש (86) ועומר דמארי (93) הורידו את מפלס הלחץ ומי שפרץ בבכי לאחר מכן היה המאמן ניסו אביטן שספג מהקהל האדום קריאות תתפטר לכל אורכו של המשחק.


למרות הניצחון, אוהדי הפועל תל אביב לא הרפו גם לאחר שריקת הסיום. כ-30 מהם המתינו לאביטן ביציאה, קיללו אותו וקראו לו להתפטר מתפקידו. "די כבר, אתה לא מאמן, נמאסת עלינו", צעקו לעברו של אביטן, שלווה לרכבו על ידי ארבעה מאבטחים והמשיך לביתו.


בנוסף, שוער הפועל כפר סבא איתמר ישראלי התלונן מספר פעמים בפני גל לייבוביץ' וטען כי חלק מאוהדי הפועל תל אביב השליכו לעברו חפצים, דבר אשר ככל הנראה יוביל את האדומים לבית הדין. על הניצחון האדום העיבה גם פציעותו של עמנואל בואטנג, שהוחלף על ידי ניר לקס ופרץ בבכי על הספסל. במועדון חוששים מקרע במיניסקוס, שעלול להשבית את הקשר הצעיר בתקופה הקרובה.


אביטן, שפרץ בבכי לאחר שער הניצחון, סיכם: "זו הייתה התפרצות של הרבה תסכול והרבה כאב. עברנו תקופה קשה כמו שרק אנחנו יודעים, גם היום זה היה הכי ארוך וקשה שאפשר. הניצחון הזה מגיע למועדון, לקהל, לשחקנים ולבעלים. אני מקווה שזה מסמן על הבאות ושזה יעזור לנו לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי הזה שהיה לנו מתחילת העונה".



בהפועל תל אביב חוששים מפציעה ארוכה. בואטנג (אודי ציטיאט)


התקופה הקשה שעבר
: "זה לא אישי, מדוב בניצחון קבוצתי. גם בתקופות הכי קשות אני אומר לשחקנים שזה לא משחק טניס, כולנו בסירה הזו ביחד. ככל שמנסים לפלג, זה כואב יותר. מבחינתי היה כל הזמן לשדר לשחקנים שאסור לאבד את האמונה שלנו בעצמנו. ראיתם כמה פעמים זה הלך לרעתנו, היום סוף סוף זה היה דרמטי ומותח לכיון שלנו"


על כך שהוא היה בדרך להפסד נוסף: "מה עבר בראש עד המהפך? הרבה דברים, אבל השתדלתי להישאר מרוכז ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור הקבוצה. אני שמח שזה התחבר והצליח סוף סוף. היו כאלה שלא רצו אותי בהפועל? לא. הקהל הביע היום בצורה ברורה, חדה וכואבת את דעתו. אני יודע באיזה מקצוע אני עוסק וגם ברגעים כמו זה אני לא מאבד את האמונה שלי בעצמי ובקבוצה".


המשכיות: "ברור שנצטרך לשמור על רצף חיובי, כמו שהיה לנו רצף שלילי ארוך. אנחנו שניות אחרי משחק, נשמח כמה דקות ונתחיל לדאוג לקראת המשחק הבא". על דמארי: "מגיע לעומר. יש פה צדק אחרי התקופה הקשה שעבר עם הפציעה, השיקום וכל מה שהיה. אני מאושר בשבילו, בשבילי ובשביל הפועל תל אביב. כולנו באותה עגלה ואנחנו מושכים אותה לאותו כיוון. שמח שההחלטה להרכיב את דמארי השתלמה לכולנו".



הרבה לחץ השתחרר. ניסו אביטן (אודי ציטיאט)


עומר דמארי, גיבור הניצחון, אמר: "רגע מרגש, חיכיתי לזה הרבה זמן ובאמת אני מאוד מאוד שמח. מעבר לנקודות, היה חשוב לי לחזור ולכבוש ולהוכיח שאני עדיין כאן. אני לא מתלהב יותר מידי. אמנם ניצחנו בדקה ב-90 והיה דרמטי, אבל פתיחת העונה שלנו לא טובה ואיבדנו הרבה נקודות. הפנים שלנו כבר קדימה".


על הימים הקשים שעבר מאז הפציעה: "ברור שכל שחקן רוצה לשחק, האמת שלקחתי את זה לכיוון חיובי ועבדתי קשה. חזרתי מפציעה לא קלה, אז עשיתי הרבה חיזוקים ואימונים בשביל לחזור כמה שיותר טוב. אני לא בשיא הכושר ויש לי עדיין הרבה מאוד עבודה. איבדתי את המעמד שלי כי הייתה פצוע וחזרתי לא הכי טוב, אז זה די לגיטימי. אני חושב שמגיע לי להיות במגרש, אבל אני אצטרך להוכיח את זה כל שבוע מחדש".


המאמן המפסיד אופיר חיים הסביר: "הפסדנו משחק שלא היינו צריכים להפסיד. אמנם חזרנו אחורה, אבל זה מעצבן אותי כי זה לא משחק ראשון אלא שני שזה קורה. גם נגד בני יהודה היה ככה. אנחנו חושבים כמו קבוצת תחתית – זה לא מתאים לי ואני לא אוהב את זה. קיבלנו עונש היום. היינו יכולים להוציא פה הרבה יותר.


"אני לא מסתכל על מיקום בטבלה, אנחנו באים למשחק בבלומפליד ומובילים, צריך לחשוב להגדיל את התוצאה כי בסוף אתה סופג מכלום. הפועל ת"א לא הייתה מסוכנת בכלל וזה מאוד מאכזב להפסיד משחק כזה בצורה הזו. יש עוד הרבה נקודות בקופה, אבל אני חושב שהיום הגיעה לנו לפחות נקודה".


החפצים שהושלכו מיציע אוהדי הפועל תל אביב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי