המסר של רוני לוי ושינוי גישת הזרים: כך יצאה בית"ר לדרך חדשה

ליוואי גארסיה, אנטואן קונטה, אור זהבי, גדי קינדה
ליוואי גארסיה, אנטואן קונטה, אור זהבי, גדי קינדה | דני מרון

המאמן הבהיר לשחקנים שהרוטציה תיקבע בזכות התרומה לנתונים הקבוצתיים, גרסיה ואזולאי הרוויחו ופלומיין נדחק הצדה: "הדבר הכי טוב שקרה לנו". במועדון לא אוהבים את היחס של הקומץ לאזולאי ומחמיאים לקינדה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לאורך שלושת השבועות האחרונים דיברו בבית"ר ירושלים שוב ושוב על התרומה של השחקנים הזרים לקבוצה. אתמול (שבת), ב-0:4 על סקציה נס ציונה, הם התמקדו בשניים – אנטואן קונטה שחזר להרכב וליוואי גרסיה. בשני המשחקים האחרונים, אחרי הביקורת כלפיו, האחרון מוכיח לרוני לוי למה היה שווה להתעקש עליו בקיץ.

השינוי בתפיסה של גרסיה הוא מראה כוללת למה שקורה לאחרונה במועדון ומגיע אחרי שיחות תכופות שערך איתו המאמן. פתאום, הטרינידדי שותף למשחק הלחץ של הקבוצה וללא פרדי פלומיין נראה שהמאמן, שחיבר ניצחון שני ברציפות אחרי התבוסה על מכבי נתניה, מצא את האיזון בקישור שלו וטיפס למקום החמישי. גם פלומיין, מספרים בבית"ר, זכה לשיחה עם המאמן שהבהיר לו שיצטרך לתרום יותר לקבוצה כדי להיכנס לרוטציה.

"אני עדיין רחוק מלצאת בהצהרות, אבל מאז שני המשחקים מול מכבי תל אביב רואים כאן קבוצה אחרת", סיכם אחד השחקנים בצאתו מחדר ההלבשה. "יש כאן קבוצה שנשענת על שחקנים שעובדים קשה. זה נכון שדברים השתנו מאז שרוני הבהיר לכולם שרק מי שיעשה עבודה ולחץ ישחק. היום, בניגוד לתחילת העונה, השחקנים חושבים איך לעבוד קשה, מכוונים יותר לקבוצתיות ופחות ליכולת אישית. זה הדבר הכי טוב שקרה לבית"ר מתחילת השנה". כמו בפעם הקודמת, אחרי הניצחון על נתניה, גם אתמול נכנסה הרביעייה (חוגג, לוי, בניון ואוחנה) לחדר ההלבשה והמסר לא השתנה. הארבעה איחלו חג שמח לשחקנים ויצאו החוצה, מבלי להקצין את החגיגות. השחקנים, כך נראה, הבינו את המסר.


גרסיה. מראה לשינוי שעברו הצהובים שחורים (דני מרון)

הכל עבד לבית"ר אתמול, אפילו ההחלטה לפתוח עם אור זהבי שכבש את הרביעי במרכז ההגנה ולא להסיט את קונטה למרכז ההגנה – החלטה שלוי קיבל בעקבות היכולת ההתקפיות הנהדרות של המגן הצרפתי, מה שהוריד את שי קונסטנטין לספסל. יחד עם היכולת של מוחמד אתמול, במועדון שאבו לראשונה העונה עידוד מהיכולת של סגל הזרים. גם גדי קינדה סחט מחמאות ובבית"ר לא שכחו לציין ש"ברגע שאוחנה נפצע הוא לא המתין ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים. הוא מנהיג והשחקן הבולט שלנו".

אירוע לא נעים קרה שוב במחצית השניה, כששלומי אזולאי שהוחלף בווארן שוב ספג שריקות בוז מהקומץ. אזולאי אמנם לא כבש אתמול, אבל כפי שהבהירו במועדון קודם לכן, אחת הסיבות המרכזיות לקרדיט שהוא מקבל הוא לא רק השער במחזור שעבר, אלא לעזרה הרבה שלו למשחק הלחץ הקבוצתי ולהנעת הכדור.

גם הפעם, כמו אחרי הניצחון האחרון, רוני לוי ויוסי בניון סיכמו את המשחק בשיחה עם משה חוגג. הבעלים נראה מרוצה מאוד בסיום ובבית"ר אמרו ש"אחרי תקופה ארוכה, יש תחושה שדברים מתחילים להתחבר. טענו לאורך כל הדרך שזה עניין של זמן. מצאנו את האיזון הנכון בקישור, אבל יש עוד דברים שצריך לעבוד עליהם". במועדון רוצים להגיע למשחק מול מכבי חיפה אחרי ארבע עד שש נקודות בשני המשחקים הקרובים, מול בני יהודה וכפר סבא, ובכך להיצמד לצמרת הגבוהה. ניצחון על הזהובים ובמועדון מעריכים שטדי יהיה בתפוסה גבוהה מאוד מול הירוקים מהשרון.


הצוות המקצועי מאחוריו. אזולאי (דני מרון)

מקס גרצ'קין, שרשם עוד הופעה טובה, סיכם: "התכוננו כל השבוע כדי לעשות רצף של ניצחונות ועכשיו מתמקדים בשבוע הבא. אנחנו מנסים ליצור בסיס כלשהו ואנחנו מכוונים לניצחון שלישי ברציפות, מקווה שנצליח לעשות את זה. נוכחנו לדעת השנה שאין משחק קל בליגה הזאת. אנחנו מתייחסים לכל משחק בשיא הרצינות. אפשר היה לראות את זה מהדקה הראשונה".

על המאבק בצמרת: "אנחנו מרגישים שאנחנו חייבים לעצמנו, לצוות ולאוהדים בגלל שאיבדנו נקודות בתחילת העונה. אנחנו עושים הכל לסגור את הפער הזה. רק בני יהודה בראש שלנו כרגע, חושבים רק ממשחק למשחק".

על השערים שהבקיעו חבריו לחוליית ההגנה: "אני שמח שהחברים שלי מבקיעים, אמשיך לעשות את העבודה שלי. כדי שהקבוצה תראה טוב אני מוותר על הגול שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי