צפו בתקציר: מכבי חיפה חזרה לנצח עם 0:3 על הפועל כפ"ס, צמד לשרי

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

למרות מחצית שנייה לא גדולה, הרכש שהגיע בקיץ בלט עם שני שערים יפים (31, 90), עוואד השלים בתוספת הזמן. שופטי הווידאו פסלו שער של רוקאביצה בגלל נבדל והובילו לאדום של קופי. בלבול זמנית במקום הראשון

(גודל טקסט)

התיקו 1:1 בשבוע שעבר נגד בני יהודה לא היה בתוכניות של מכבי חיפה, אבל כעת זה כבר לא משנה. הקבוצה של מרקו בלבול חזרה לנצח עם 0:1 על הפועל כפר סבא ועברה את הפועל באר שבע ומכבי תל אביב בדרך לפסגה, רגע לפני ששתי המוליכות נפגשות בבלומפילד.

כמו נגד בני יהודה, מכבי חיפה היתה ראויה לניצחון והפעם היא קיבלה אותו. אחרי דקות פתיחה טובות של המארחת הירוקים – אם אפשר לקרוא ירוקים לקבוצה ששיחקה בלבן נגד קבוצה ביתית שלבשה ירוק – השתלטו על המשחק והראו שהם רוצים לנצח. חצי שעה עברה לפני שהם השיגו את השער, עם פעולה נהדרת של צ'רון שרי שקיבל מחזיזה וכבש שער נפלא בצ'יפ בדקה ה-31.

אבל למרות הזיכרון מהשבוע שעבר, נראה שבלבול לא הסיק את המסקנות הנכונות – כי לא רק שההגנה החיפאית ביצעה טעות אדירה שכמעט עלתה להם בשוויון בדקה ה-44, המחצית השנייה היתה הרבה יותר הגננתית ומפחודת מצידם. גם אחרי שכפר סבא נותרה ב-10 שחקנים אחרי בדיקת VAR שהסתיימה בהרחקתו של גרשון קופי, חיפה לא הבריקה ועם כל חילוף של המאמן – שלווה בקריאות בוז נמהקהל – נראתה יותר ויותר מהוססת וחסרת מחץ. השער של רוקאביצה שנפסל בגלל נבדל רק החמיר את מצב הרוח המבואס של השחקנים, שנבהלו מהצל של עצמם.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. 0:3 שלישי בארבעה מחזורים (אודי ציטיאט)
שחקני מכבי חיפה חוגגים. 0:3 שלישי בארבעה מחזורים (אודי ציטיאט)

הם היו זקוקים לשחקן עם ביטחון, ומצאו אותו בצ'רון שרי. ההולנדי שכבש גם בשבוע שעבר היה רגוע לחלוטין 20 מ' מהשער בדקה ה-90, ובלי להסס שלח כדור מדוד שהטעה את ישראלי וחדר פנימה, קובע 0:2 ונותן את האות לחגיגות. עוואד המחליף קיבל הזדמנות משלו לעלות על לוח התוצאות והשלים 0:3 בדקה ה-93. כרגע בלבול במקום הראשון בזכות הפרש שערים, מצב שכמובן ישתנה אחרי יום שני כיוון שגם למכבי ת"א וגם להפועל ב"ש יש אותו מספר נקודות. בשבוע הבא חיפה עצמה מגיעה לבלומפילד, נגד הפועל תל אביב שממשיכה להתדרדר.

הפועל כפר סבא, למרות פתיחת עונה טובה, ספגה הפסד שני ברציפות ונראה שהיא משלימה לאט לאט עם מעמדה כקבוצת פלייאוף תחתון שיכולה להפתיע מדי פעם. הקבוצה של אופיר חיים סיפקה משחק סולידי ולא נבהלה מהיריבה, אבל גם לא ניצלה את המצבים אליהם הגיעה והעדיפה לא להיות זו שמכתיבה את הקצב. בשבוע הבא היא מתארחת בטדי, שם אף קבוצה עדיין לא ספגה העונה, ואולי תצליח לצאת עם נקודות.

שרי וחזיזה. תיאום נהדר בין שני הקשרים (אודי ציטיאט)
שרי וחזיזה. תיאום נהדר בין שני הקשרים (אודי ציטיאט)

הרכבים
הפועל כפר סבא:
איתמר ישראלי, נועם גמון, סודיק אטנדה, ג'ניה ברקמן, אביב סולומון, לירוי צעירי (דן עזריה 69), גרשון קופי, בובקר טראורה (בן מיזן 83), עומר פדידה (יהב אפריט 75), אדריאן רוצ'ט, בנג'מין קוקו.


מכבי חיפה
:
ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, אעיד חבשי, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (מקסים פלקושצ'נקו 89), צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד 82), יאניק ווילדסחוט (רז 60).

מהלך המשחק
תוך פחות מדקה נרשם מצב ראשון במשחק, כשכפר סבא תקפה מצד שמאל והעבירה מסירת רוחב – שכהן השתטח עליה מיד ומנע דחיקה. טראורה בחן את האמריקאי הצעיר פעם נוספת אחרי שתי דקות, ושוב כהן היה מוכן. ההזדמנות הראשונה של מכבי חיפה הגיעה בדקה השביעית, אבל ההגנה הרחיקה את הכדור של חזיזה לקרן. הזדמנות טובה יותר היתה לשרי בדקה ה-15, עם כדור חופשי ממש מחוץ לרחבה, אבל ההולנדי בעט מעל השער. שרי גם החליף דאבל-פס נהדר עם אשכנזי וכנעט כבש, אבל איתמר ישראלי הגיב היטב וחתם את 20 הדקות הראשונות אמנם ללא שערים, אבל עם משחק ברמה גבוהה בהחלט.

בנג'מין קוקו. פתח טוב ואז נעלם (אודי ציטיאט)
בנג'מין קוקו. פתח טוב ואז נעלם (אודי ציטיאט)

המשחק נרגע מעט בדקות הבאות, ומכבי חיפה התחילה להשתלט עליו באמת ולהגיע לעוד כמה מצבים ליד השער של ישראלי. אף אחד מהם לא היה מסוכן באמת עד הדקה ה-31, אז חדר חזיזה לרחבה ומסר אחורה לשרי שזיהה את ההזדמנות והקפיץ צ'יפ מעל שוער כפר סבא כדי לקבוע 0:1. חיפה היתה קרובה לכבוש עוד מספר פעמים בדקות הבאות, אבל ההזדמנות הגדולה באמת במחצית היתה שייכת לאדריאן רוצ'ט רגע לפני הירידה להפסקה. הקשר ניצל טעות של חזיזה ורץ חצי מגרש לבדו מול ג'וש כהן, אך ברגע האמת גלגל את הכדור לקורה והחוצה.

המחצית השנייה נפתחה עם הרבה פחות תשוקה מצד שני הצדדים, שלא הרבו להגיע למצבים כמו בזאת שקדמה לה. האורחת התרכזה בהגנה בניסיון למנוע שוויון כמו זה שהיה במחזור הקודם, ובלבול אף ספג קריאות בוז מהקהל כשהוריד את יאניק ווילדסחוט לטובת רז מאיר. בדקה ה-65 גרשון קופי ניסה לחלץ כדור מאשכנזי אך עשה זאת תוך דריכה על רגלו של הקשר וראה את הצהוב. שופטי ה-VAR סימנו לשמואלביץ' שהלך לבדוק במסכים בעצמו ולאחר מכן החליף את הצהוב באדום והותיר את כפר סבא ב-10 שחקנים.

קופי מורחק. מאותה נקודה כפר סבא כבר הפסיקה לשחק (אודי ציטיאט)
קופי מורחק. מאותה נקודה כפר סבא כבר הפסיקה לשחק (אודי ציטיאט)

עם היתרון המספרי, מכבי חיפה חזרה לתקוף ובדקה ה-76 אשכנזי הכניס כדור נפלא לחזיזה, שבתורו העביר לרוקאביצה. החלוץ האוסטרלי כבש את השני לזכות קבוצתו והחל לחגוג רק כדי לגלות ששמואלביץ' מתייעץ עם ה-VAR ומבטל את השער בגלל נבדל של חזיזה. פסילת השער לא תרמה לאופטימיות של האורחים, שחזרו להתגונן והעדיפו להסתפק ביתרון המינימלי. לא בשביל צ'רון שרי. ההולנדי שוב הראה שהוא איש שהקבוצה יכולה לסמוך עליו, ובדקה ה-90 הוא מצא את עצמו מחוץ לרחבה, הניף את הרגל ושלח כדור שחדר פנימה בדרך ל-0:2. מכבי חיפה החלה לחגוג את הניצחון, וכדי להשלים הגיע מוחמד עוואד בתוספת הזמן וכבש את שערו השלישי העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי