איתמר ניצן: "העונה כולם בקבוצה הזאת צנועים – וזה מדבק"

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

השוער ניתח את ההבדלים מאשתקד: "עשו סקאוטינג טוב עם שחקנים אלמוניים". לוי הבטיח במחצית ש"תהיו סבלניים, הגול יגיע" ובסיום זכה למחמאות על החילופים ההתקפיים אביו של אדרי התרגש. במועדון לא שינו את המטרות

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בדיוק 12 שנה חלפו מאז התקופה ההיא, שבה בית"ר ירושלים הצליחה לנצח ארבע פעמים ברציפות בלי לספוג. את העונה הזאת של שום-שפיגל הקבוצה סיימה עם דאבל היסטורי. העונה היא מכוונת למטרות קצת יותר ריאליות, אחרי שכבר זכתה בתואר אחד (גביע הטוטו) – כרטיס לאירופה ואולי להתקדם לשלבים המאוחרים בגביע. אבל ההישג הזה עדיין לא משביע את רצונו של המאמן רוני לוי. הוא יודע שהקבוצה שלו יכלה להיראות טוב יותר ואולי להיות גם מרוכזת יותר בחלק ההתקפי. במחזור הבא, מחכה לו מכבי חיפה בה זכה בשלוש אליפויות ברציפות, אבל הפעם מדובר במבחן ענק – לקבוצה שלו שמכוונת כעת קצת יותר גבוה. בסיום המשחק, כרגיל מאז הניצחון הראשון בסדרה, הצוות המקצועי והניהולי עמד בסביבת חדר ההלבשה אבל לא מיהר לפרגן לשחקנים. "זה בסדר, זה עובד להם אז לא משנים", אמר אחד השחקנים בסיום.

לוי, שביקש מהשחקנים שלו במחצית להעז יותר ("תהיו סבלניים, שחקן את המשחק הרגיל שלנו. הגול יגיע"), זכה אתמול למחמאות בעיקר על החילופים שלו. זאת לא רק העובדה ששלום אדרי כבש את שער הניצחון, אלא גם ההחלטה להכניס את וארן ואדרי בזמן שאזולאי וקינדה עדיין על המגרש ובהמשך גם את לירן רוטמן. "עד עכשיו רוני לא הרגיש שהקבוצה מוכנה לזה, אבל הנה, זה הגיע", אמר אחד מאנשי בית"ר בסיום. "יש תחושה שהקבוצה יכולה להעז יותר כי השחקנים מוכנים יותר. השחקנים מבינים איפה הם נמצאים ויש להם ביטחון בעצמם ובקבוצה. שלום אדרי לא השלים 90 דקות העונה, אבל תראה באיזה חשק הוא נכנס למגרש".

אדרי, שהגיע מליגה א', אחרי סיפור לא פשוט שעבר, יכול לסמן 'וי' על עוד מטרה שהשיג – שער ליגה ראשון עליו חלם האב קרלוס, כוכב בית"ר נתניה לשעבר. "זו התרגשות ושמחה גדולה. אני מודה לאלוקים", אמר אתמול אדרי האב בצניעות. בפעם הקודמת, הוא חגג כאשר בנו הבקיע צמד בגביע הטוטו מול הפועל באר שבע. לפני שנתיים במכבי נתניה לא ממש ספרו אותו, ואז הגיעה רמת השרון בה בלט שנה קודם והחזירה אותו לכושר משחק. כעת, בגיל 25, הוא מקווה להיות אחד מתגליות העונה בליגת העל.


שלום אדרי חוגג. הגשים חלום (דני מרון)

המאמן החליט לתת דקות לפרדי פלומיין בשני המשחקים הקרובים, אבל הצרפתי נפצע ולא ברור האם ייכלל בסגל רק מול מכבי חיפה, כששלום אדרי מועמד לפתוח. כעת, אומרים בבית"ר, אחרי השער של אדרי והכניסה של וארן, כל שחקן יצטרך לתת מעצמו יותר כדי להיכלל בסגל. ניצחון חמישי ברציפות ואולי גם המטרות ישתנו. "לא צריך להסתכל על מי לא משחק, כי זה קורה הרבה במחזורים האחרונים. צריך לתת שקט, פלומיין עוד יקבל את הדקות שלו", אמרו אתמול במועדון. "מה שחשוב זה שהמכונה ממשיכה לעבוד".

"ההרגשה מעולה. ניצחון ראשון בבית מאז תחילת העונה, זה היה משחק מאוד חשוב. עכשיו צריך להתכונן לחיפה", אמר השוער איתמר ניצן, שבכל אחד מהמחזורים האחרונים היה אחראי על הצלה שיכלה לשנות את המומנטום במשחק. "כשאנחנו לא סופגים זה בונוס לכל הקבוצה, לא רק לחוליית ההגנה. זה מראה על חוזק מסוים". על אי זימונו לנבחרת אמר: "אני רוצה להיות חלק מהנבחרת, אבל זה לא משהו שיש לי שליטה עליו. לדעתי יש לי מקום שם".

על השינוי שעובדת הקבוצה הוסיף: "יש פה קבוצה כמעט חדשה לגמרי. בעונה שעברה הגיעו המון שחקנים. בליגה זה התחיל קשה, אבל זה היה עניין של זמן שנתפוס את הקצב שלנו. אין לי בעיה שהקומפלימנטים לא יילכו אליי וננצח. אני חלק מקבוצה. כשננצח כולם ייהנו מזה, כשנפסיד אף אחד לא ייהנה מזה". על הלחץ בדקות הסיום: "צריך לגלות בגרות בדקות האלה, וזה היה משחק של בגרות. בתחילת העונה רצינו לסיים את המשחק מהר מאוד. כאן ניסינו ושמרנו, מנענו מהם להגיע למצבים ודאיים של הבקעה. האמנו שנבקיע את השער וזה קרה. מכבי חיפה? זה משחק מאוד קשה ומאתגר. אנחנו מאמינים בעצמנו. נבוא צנועים, באותה דרך ועבודה. זה חשוב כמו כל משחק, אבל מול קבוצה שנלחמת למעלה יש אקסטרה".


איתמר ניצן עם דיוגו ורדסקה. "האמנו שנבקיע את השער"

לסיום, השוער התייחס לחלקם של השחקנים האלמוניים שהגיעו בקיץ: "עשו עבודה מצוינת בסקאוטינג, מצאו שחקנים מצוינים בליגות נמוכות. שלום אדרי, יקיר ארצי, לירן רוטמן, תמיר עדי – כולם שחקנים מעולים שיכולים לתרום לקבוצה. זה ההבדל בעיני, שחקנים עם אופי מאוד טוב. חדר הלבשה מהטובים שהייתי בו. כולם צנועים, וזה מדבק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי