גורם שוחח עם קלינגר, אביטן: "לא אני החרבתי את הפועל ת"א"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | דני מרון

המאמן אחרי ההפסד למכבי חיפה: "נעשו טעויות בבניית הקבוצה והאחריות היא עליי". עתידו: "מקומי פה, נצטרך לתקן בינואר". אלטמן: "נבהלנו כאילו יובה שיחקה פה". אין הסכמה בין הבעלים לגבי המשך דרכו של אביטן

(גודל טקסט)
ניסו אביטן היה קרוב להשיג הערב (שני) נקודה יקרה מול מכבי חיפה, אך שער דרמטי של ארנסט מאבוקה (92) קבע 1:2 לירוקים והנחיל להפועל תל אביב הפסד כואב בבלומפילד במשחק שנעל את המחזור התשיעי בליגת העל. עומרי אלטמן העלה את האדומים ליתרון מפתיע (37), אך דולב חזיזה איזן (50) והמילה האחרונה הייתה שייכת כאמור למגן הקמרוני, שסיפק גם הצלה מקו השער במצב של 0:1 למארחת.


כמידי שבוע בתקופה האחרונה, עשרות אוהדים המתינו בסיום וקיללו את השחקנים ודרשו את ראשו של אביטן. מי שכבר קיבל מסרים ואף שיחת טלפון מגורם בהפועל תל אביב הוא ניר קלינגר, אולם עדיין אין הסכמה מלאה בין בעלי הקבוצה לגבי המשך דרכו של אביטן, שמבחינתו נחוש להישאר. ההחלטה הסופית לגבי עמדת המאמן צפויה להתקבל מחר, אחרי סבב שיחות ליליות שיקיימו האנשים החזקים במועדון.


אביטן המאוכזב סיכם: "זה מאכזב וזה הכי טבעי בעולם. אני חושב שזה היה קרוב והיינו שווים למכבי חיפה בחצי הראשון. היינו גם קרובים להכפיל את התוצאה, אבל החצי השני נפתח לא טוב והיכולת שלנו דעכה. בעיקר הרחקנו כדורים וזה לא מה שרצינו לעשות. המשחק הפך להיות חד צדדי. היום ראינו כמה הכדורגל יכול להיות אכזרי. טעות קריטית ואנחנו יורדים שוב עם הראש בין הרגליים".

התחושות: "זה ברור איך אני מרגיש, כואב ומאוכזב. מבחינת לחימה ומחויבות, קיבלנו את מה שרצינו היום מהשחקנים. לצערי זה לא הספיק וזה באמת באמת כואב לי. חד משמעית, האמונה שלי בשחקנים היא אמיתית. יכול להיות שקשה לראות את זה מבחץ, אבל אני יודע מה יש לנו בקבוצה. זה מבוסס על סמך יכולת, היינו שווים למכבי חיפה במשך דקות ארוכות והיא אחת הקבוצות הטובות בליגה. נעשו טעויות בבניית הקבוצה והאחריות היא עליי, נצטרך להגיע לחלון בינואר ולעשות את התיקונים. גם עם הכלים שיש לנו, אפשר להוציא הרבה יותר ממה שהוצאנו עד עכשיו".

 

עדיין מאמין. ניסו אביטן (דני מרון)
 
 

על הסגל שעומד לרשותו: "חלק מהשחקנים אני בחרתי וחלק היו חתומים במועדון, אלו הכלים שיש לנו. אתם שוכחים מה קורה עם הפועל תל אביב בשנים האחרונות, זה לא שהקבוצה הייתה באירופה כמו בתקופת גוטמן ואני החרבתי את המועדון. היא ניצלה במחזור האחרון בעונה שעברה. זה לא מה שרצינו שיקרה והיו לנו ציפיות, אבל זה לא הזמן לסכם. יש לנו את האפשרות לצאת מהמצב הזה, הליגה לא ברחה לנו ועדיין יכולות להיות הפתעות".


אביטן הוסיף: "ישחקו השחקנים שמביאים קודם כל לחימה ומחויבות, זה הבסיס ובלי זה אי אפשר להתקדם. יש לנו שחקני איכות שעדיין לא נמצאים בכושר שאנחנו מצפים מהם. היו חסרים לי המון שחקנים היום ולא שמעתם ממני מילה. מי שעלה זה מי שחשוב ורובם עשו היום עבודה טובה. אני חושב שהמקום שלי הוא בהפועל תלך אביב ואני אלחם ואתמודד. אני מאמין ביכולות שלי ולא המכיר את המושג הזה להרים ידיים".


על שי אייזן שרשם הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת: "יש לנו מחלקת נוער טובה מאוד ויכול להיות שזו הדרך. הוא שיחק יפה מאוד ונתן הרבה, בהחלט ראוי למחמאות. זה לא מצב פשוט לעלות בו מקבוצת הנוער".


עומרי אלטמן, שכבש לראשונה העונה, הוסיף: "אין פה עניין של מזל, לא עלינו למחצית השנייה ונראינו רע מאוד. אחרי השער הראשון נבהלנו כאילו יובנטוס שיחקה פה. היינו זקוקים לנקודה הזאת וחבל שלא השגנו אותה. במחצית הראשונה כל הקבוצה שיחקה טוב, לא טוב מאוד, אבל עמדנו יפה ויצאנו קדימה. באמת חבל שאנחנו סופגים גול מהיר ומי זוכר את המחצית הראשונה".


האם השחקנים עומדים לצד אביטן: "כל עוד הוא המאמן אנחנו איתו באש ובמים, תמיד. אני חושש יותר מאיך שנראינו במחצית השנייה. כשהגעתי לא חשבתי שנהיה בתחתית, אבל רק אנחנו יכולים להוציא את העגלה מהבוץ. אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו, אנחנו מתקרבים לסיום הסיבוב הראשון ואנחנו לא מצליחים לקחת נקודות".


 שער הבכורה שלו העונה לא הספיק. עומרי אלטמן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי