בלבול: "הליגה צמודה, הטירוף של הקהל – ביטוי להצלחה שלנו"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

מאמן מכבי חיפה לקראת המשחק נגד בית"ר: "אף קבוצה לא ברחה בליגה, זו יריבה איכותית ונצטרך לעשות מינימום שגיאות". על האופי של קבוצתו: "חזקים מנטאלית, ביצענו הרבה מהפכים". סיינסבורי: "הופתעתי מהרמה"

(גודל טקסט)
מכבי חיפה שכחה מהניצחון הדרמטי 1:2 על הפועל תל אביב במחזור האחרון והיא כבר מרוכזת במשחק הקרוב נגד בית"ר ירושלים ביום ראשון. הירוקים, שמגיעים למשחק בכושר טוב לאחר שני ניצחונות רצופים כשהם רחוקים שלוש נקודות מהפסגה, יודעים שניצחון על היריבה שהקשתה עליהם מאוד בשנים האחרונות – יוכל לשמש כהצהרת כוונות. המאמן מרקו בלבול, שפורסם כי הוא מתלבט האם לחזור למערך של שלושה בלמים, מדבר על המומנטום של הקבוצה ומה מבדיל אותה משנים עברו, על ההכנות לבית"ר ירושלים וכן על מצבו של ירדן שועה שנטש את האימון. לצידו יש הבלם האוסטרלי טרנט סיינסבורי. לפני המשחק תיערך דקה דמויה לזכרו של דני מישליס.

מרקו בלבול אמר בפתח דבריו: "קודם כל זה משחק שאנחנו יודעים שמושך עניין גדול, כל הכרטיסים נמכרו, אין ביטוי גדול יותר להצלחה שלנו . אנחנו מאוד שמחים על כך. מצפה לנו משחק קשה נגד קבוצה מאוד איכותית וטובה. נצטרך לעשות מינימום שגיאות כי יש להם התקפה טובה, הם מפעילים לחץ במרכז השדה. נתכונן רגיל, נעשה את המשחק הרגיל שלנו. נרצה להשאיר את הנקודות בבית ולתת לאוהדים תחושה טובה".

מבחן אמיתי למכבי חיפה מול קבוצת צמרת: "אני חושב שבליגה הזו אין משחקים קלים כל משחק הוא מלחמה עבורנו. המשחקים מאוד צמודים והליגה שוויונית ואין קבוצה אחת שברחה. אמרנו שבית"ר מאוד התחזקה השנה, קבוצה מצוינת עם סגל מצוין. אנחנו בתקופה האחרונה, חמשת המשחקים האחרונים, נראים טוב. אנחנו כובשים הרבה וסופגים מעט, אבל אמרתי שלמרות שאנחנו קבוצה מאוד מאוד צעירה – הקבוצה מתמודדת עם סיטואציות קשות בתוך המשחק – חוזרים מפיגור, ממשיכים לתקוף בקצב גם אם פסלו לנו שער. נצטרך נחישות ואופי כדי לנצח".
 

 

מרקו בלבול (עומרי שטיין)

 

ניצחון על בית"ר הצהרת כוונות על האליפות: "אני חושב שאנחנו רק במחזור התשיעי וקשה להצביע על כיוון אך מהיום הראשון שהגעתי לפה, אמרתי גם כשהיינו בתחתית – שמכיב חיפה תמיד מכוונת גבוה וצריכה לחשוב בגדול. לצאת בהצהרות לטווח הארוך זה לא יהיה נכון, נתרכז ביום יום, יש לנו מה לשפר ואנחנו עובדים קשה מאוד באימונים כי אלה שחקנים צעירים שלא התנסו במאבקי צמרת. אנחנו עובדים גם מנטאלית וגם פיזית. לעתים אנחנו רואים חוסר יציבות בין המשחקים או בתוך המשחק עצמו.
 

היכולת הטובה במחצית השנייה  והכושר גופני: "גם בעונה שעברה וגם העונה הקבוצה חזקה מנטאלית עם שחקנים שלא מוותרים, ראינו מהפכים רבים גם בעונה שעברה. התמודדנו גם בשטרסבורג עם שחקן אחד פחות או מול הפועל רעננה בפיגור 2:0 בבית וכמובן שהנושא הפיזי הוא קריטי בכדורגל אבל אנחנו מתרכזים גם בהיבט הטקטי והיכולת שלנו עם הכדור".
 

מרכז השדה של בית"ר: "יש עוד חוזקות לבית"ר ירושלים קודם כל, הם מאוד מאוזנים. גם אנחנו כאלה. אמרתי, נצטרך לעשות את ההכנה הרגילה שלנו כמו לכל משחק, לשחק את המשחק הרגיל שלנו, לעשות הכל כדי לנצח. נצטרך להיות ביום טוב בשל האיכות של בית"ר". כשנשאל האם חשב לעבות את מרכז השדה: "אני קובע את ההרכב ממש לפני המשחק, הכל פתוח מבחינתי, גם השיטה וגם ההרכב וגם הסגל, יש לנו עוד הרבה מאוד אימונים עד למשחק. לנו יש 48 שעות להתאושש ולהתכונן, פחות מבית"ר ירושלים, רק היום נתחיל את ההכנות לקראת המשחק".



בלבול. "הקבוצה צעירה אך חזקה מנטאלית" (מאור אלקסלסי)
 

על השאלה האם ההתקפות באות בעיקר מצד ימין: "יש לנו משחקים שצד שמאל יותר אפקטיבי ולהיפך. אנחנו יודעים לתקוף משני הצדדים. נגד רעננה לדעתי לפחות שני שערים הגיעו מצד שמאל. קבוצה טובה צריכה לדעת לתקוף משני הצדדים".


מצבו הפיזי של ירדן שועה: "הוא עזב את האימון האחרון ביום שלישי משום שהרגיש את השריר האחורי, עובר טיפולים, היום נהיה חכמים יותר".


הבלם סיינסבורי אמר בהתייחסותו למשחק הקרוב והכדורגל הישראלי: "באופן אישי, אני חושב שכל משחק הוא גדול ולא משנה מי היריבה. צריך לכבד את הקבוצה מנגד ולהתכונן בצורה טובה. מבחינתי, לא משנה אם המשחק מול קבוצת צמרת או יריבה מהתחתית. הופתעתי מאוד מהרמה של הכדורגל הישראלי, אני חושב שהוא נמצא ברמה גבוהה בכדורגל האירופי".



סיינסבורי (מאור אלקסלסי).


עוד הוסיף: "אנחנו חייבים להתייחס לכל משחק בנפרד.  אני צריך להראות הרבה מנהיגות בקבוצה ולעזור לשחקנים צעירים ברגעים קשים. שינויים בהרכב הם חלק מהמשחק, לא משנה מה הסיבה. בגלל זה יש לנו קבוצה טובה, עם סגל עמוק ואיכותי. ברגע ששחקן אחד לא זמין ולא כשיר, יש לנו שחקן נוסף שיכול להיכנס ולעשות עבודה טובה".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי