חוגג: "חלק מאוהדי חיפה עברו את הגבול, חייבים להרחיקם מהמגרשים"

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

בעלי בית"ר ירושלים זעם על הנהמות והקריאות הגזעניות כלפי קונטה ובפוסט ברשתות מתח ביקורת: "חבל שהזדרזו להכחיש ובפועל קראו לו שקרן. זו צלקת גדולה לכדורגל ובלבו של השחקן". המועדון דורש שהאירועים ייחקרו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים הפסידה למכבי חיפה 3:1 בסמי עופר אתמול (ראשון) כששער יתרון של שלומי אזולאי לא הספיק לה. עם ההפסד היא התרחקה משמעותית ממאבק האליפות והותירה מספר סימני שאלה לגבי יכולתה להתמודד מול הקבוצות החזקות. אולם, ההפסד לא היה נושא השיחה העיקרי במועדון, כי אם הקריאות הגזעניות המכוערות של חלק מאוהדי מכבי חיפה כלפי אנטואן קונטה. במועדון הגיבו בחריפות לעניין, דרשו שהאירועים ייחקרו על ידי המנהלת וההתאחדות והגדיל לעשות הבעלים משה חוגג שפרסם פוסט ברשתות החברתיות הבוקר (שני).


חוגג כתב בפתח דברו: "איינשטיין אמר שדברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים. למכבי חיפה יש אוהדים טובים ולא יהיה נכון והוגן להכליל את כולם, אבל כמה מהם עברו את הגבול ואסור לנו לשתוק". חוגג העביר ביקורת על השלט בעל הניחוח הגזעני שתלו האוהדים בירוק נגד עלי מוחמד וציין כי "למען הסר ספק, שלט בסגנון הזה מעולם לא היה מאושר אצלנו"), והמשיך: "הערב המשיך עם נהמות של מספר אוהדים כלפי אנטואן קונטה".


הוא תקף את מכבי חיפה: "צר לי שמכבי חיפה הזדרזה להוציא הודעה רשמית וטענה שהקריאות לא היו, ובפועל קראה לאנטואן שקרן. חבל שצריך שהווידאו יוכיח את מה שלא צריך להוכיח, היה עדיף שהיו פשוט מתנצלים".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איינשטיין אמר "דברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים" . למכבי חיפה יש אוהדים טובים ולא יהיה נכון והוגן להכליל את כולם, אבל כמה מהם עברו אתמול את הגבול ואסור לנו לשתוק. זה התחיל בשלט עם ניחוח גזעני על עלי מוחמד (למען הסר ספק, שלט בסגנון הזה מעולם לא היה מאושר על ידנו כמועדון) והמשיך עם נהמות של מספר אוהדים ירוקים כלפי אנטואן קונטה. צר לי שמכבי מחיפה הזדרזה להוציא הודעה רשמית וטענה שהקריאות לא היו, ובפועל קראה לאנטואן שקרן. חבל שצריך שהווידאו יוכיח את מה שלא צריך להוכיח, היה עדיף שהיו פשוט מתנצלים. עכשיו שיש תיעוד מצולם חייבים לנהוג בחומרה כלפי אותם אוהדים, בדיוק כמו באנגליה, ההתאחדות חייבת להראות יד קשה ולהרחיק לתקופה ארוכה ואף לצמיתות מהמגרשים. אסור גם לוותר על הפגיעה במוניטין של הכדורגל הישראלי בכלל ושל מכבי חיפה בפרט שרוב אוהדיה נהדרים. מכעיס גם לראות את כלי התקשורת ששואלים היה או לא היה, גם אם לא היה וידאו שמתעד זו היתה בושה, קל וחומר כשיש. דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי אירועים שכאלו מתוקשרים בכל העולם ומותירים צלקת גם בכדורגל שלנו וגם בלבו של אנטואן. צלקת כמספר בלב. שוחחתי עם קונטה לאחר המשחק והבטחתי לו שנלחם כתף לצד כתף נגד הגזענות ואל מול כל מי שינהג בצורה הזאת, ללא שום קשר לצבע החולצה של אותו גזען. דווקא אצלנו, יותר מכולם, כעם שסבל מגזענות יותר מכל עם אחר, בשבוע שמציינים בו את ליל הבדולח, כעם שאת תורתו סיכם רבי עקיבא במשפט אחד: 'ואהבת לרעך כמוך', אסור שדברים כאלו יקרו. אם לא לשם הדת אז לשם המוסר, את המצווה הזו בואו נקיים. #notoracism

A post shared by Moshe Hogeg (@moshehogeg) on



לבעלי בית"ר אין ספק שחייבים להרחיק את האוהדים מהמגרשים והוא כעס גם על התקשורת: "עכשיו כשיש תיעוד מצולם חייבים לנהוג בחומרה כלפי אותם אוהדים, בדיוק כמו באנגליה, ההתאחדות חייבת להראות יד קשה ולהרחיק לתקופה ארוכה ואף לצמיתות מהמגרשים. אסור גם לוותר על הפגיעה במוניטין של הכדורגל הישראלי בכלל ושל מכבי חיפה בפרט שרוב אוהדיה נהדרים. מכעיס גם לראות את כלי התקשורת ששואלים היה או לא היה, גם אם לא היה וידאו שמתעד זו היתה בושה, קל וחומר כשיש. דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי אירועים שכאלו מתוקשרים בכל העולם ומותירים צלקת גם בכדורגל שלנו וגם בלבו של אנטואן. צלקת כמספר בלב".


לסיום התייחס לתחושות של השחקן עצמו: "שוחחתי עם קונטה לאחר המשחק והבטחתי לו שנלחם כתף לצד כתף נגד הגזענות ואל מול כל מי שינהג בצורה הזאת, ללא שום קשר לצבע החולצה של אותו גזען. דווקא אצלנו, יותר מכולם, כעם שסבל מגזענות יותר מכל עם אחר, בשבוע שמציינים בו את ליל הבדולח, כעם שאת תורתו סיכם רבי עקיבא במשפט אחד: 'ואהבת לרעך כמוך', אסור שדברים כאלו יקרו. אם לא לשם הדת אז לשם המוסר, את המצווה הזו בואו נקיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי