עדיין רחוקה מהיסטוריה: נס ציונה ניצחה אך היא הקבוצה הגרועה בתולדות הליגה

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים
שחקני סקציה נס ציונה חוגגים | אודי ציטיאט

היא קטעה 60 שנות בצורת עם ה-1:2 על ב"ש אך אך ניצחה תשע פעמים בלבד ב-94 משחקים. ובצד השני של המתרס: 11 דקות, זה כל מה שצריך טננבאום כדי לשבור שיא בן 30 שנה. וגם: הקריסה של רעננה. מספרי המחזור של עמיקם

(גודל טקסט)

1. למען הסר ספק, שוער מכבי חיפה בעבר גיורא אנטמן מחזיק בשיא הלאומי למספר הדקות הרב ביותר ללא ספיגה בליגה הבכירה: 1,003 דקות. זה לא כולל את הניצחון הטכני שנקבע אז, במהלך הרצף, על הפועל ת"א שלא הופיעה למשחק הליגה שלה בקריית אליעזר.

הרצף החל בשער של אורי מלמיליאן מבית"ר ירושלים ב-7 בינואר 1989 והסתיים בשער של שבתאי לוי משמשון ת"א ב-6 במאי 1989. בסך הכל 119 ימים ללא ספיגת שער ליגה. אנטמן גם עצר שני פנדלים במהלך התקופה – של אהוד בן טובים מבני יהודה ושל יובל אוחנה מהפועל ב"ש – אבל ספג במסגרת הגביע שני שערים – ממשה גלאם ומאבי ארמה מבית שאן, שער שהדיח אז את חיפה מהגביע.

2. לדניאל טננבאום, שוער מכבי ת"א, חסרות בסך הכל 11 דקות ללא ספיגה במשחק הליגה הקרוב שיהיה ב-30 בנובמבר בקרית שמונה, כדי לקבוע שיא חדש. בכל מקרה, מאז ג'ורג' מנדג'ק בסמי עופר ב-19 במאי לא ספג טננבאום שער ליגה – לפחות 195 ימים ברציפות. יותר מחצי שנה. הוא כן ספג מאנתוני וארן ואורי מגבו בגמר גביע הטוטו שנערך ב-24 בספטמבר. את שיא האי ספיגה מפתיחת העונה, 900 דקות, הוא רק משפר, וכמובן השווה שיא עולמי של אספרנסה הטוניסאית.

טננבאום אחרי הניצחון האחרון. השווה שיא עולמי מפתיחת העונה (אריאל שלום)
טננבאום אחרי הניצחון האחרון. השווה שיא עולמי מפתיחת העונה (אריאל שלום)

3. רצף אחר נשבר השבוע עם ניצחונה ההיסטורי של סקציה נס ציונה: ניצחון ראשון בליגה הבכירה מאז 10 בפברואר 1968, אז ניצחה 1:2 את הפועל חיפה. מאז עברו 20 משחקי ליגה עד לניצחון השבוע, בהם הפסידה הקבוצה 16 משחקים, סיימה רק ארבעה בתיקו וספגה 69 שערים.

בשלוש עונות שונות מאז קום המדינה (הראשונה, ב-1950, הסתיימה ללא נקודות ועם 24 הפסדים – חלקם הלא מבוטל הפסדים טכניים), לא הגיעה נס ציונה עדיין לעשרה ניצחונות בליגה הבכירה, ויש לה רק תשעה ב-94 משחקים. אין קבוצה בהיסטוריה של הליגה הבכירה עם מאזן כל כך עלוב.

4. הפועל רעננה נחתה השבוע במקום האחרון בליגה, לראשונה מאז 4 בנובמבר 2017. זה כולל 66 משחקים בהם לא רק שרעננה לא הייתה במקום האחרון, היא גם לא הייתה מתחת לקו האדום.

שחקני הפועל רעננה. רואים את הקו האדום מלמטה אחרי שנתיים (אריאל שלום)
שחקני הפועל רעננה. רואים את הקו האדום מלמטה אחרי שנתיים (אריאל שלום)

5. ניקיטה רוקאביצה נכנס השבוע לרשימת 200 הכובשים הגדולים מאז קום המדינה, כשהוא מוציא מהרשימה הזו את משה עסיס, כוכב העבר של מכבי ת"א. רוקאביצה גם טיפס למקום ה-14 ברשימת כובשי השערים בין הזרים, כשהוא חולף על פני רומן פיליפצ'וק. האוקראיני-אוסטרלי, שהוא גם מלך שערי סמי עופר (22), הגיע כבר ל-29 שערים במדי מכבי חיפה והוא בדרכו הבטוחה אל בין 20 הכובשים הגדולים של הקבוצה בכל הזמנים.

6. דור מיכה הוא השחקן ה-327 מאז קום המדינה שהגיע ל-30 שערי ליגה, אבל הוא גם השחקן ה-30 בתולדות מכבי ת"א שהגיע ל-30 שערי ליגה, ובכך השתווה לברק יצחקי. בניצחון 0:3 על הפועל חיפה הגיע גם יונתן כהן ל-20 שערי ליגה והיה בכך לשחקן ה-478 מאז קום המדינה שמגיע לכמות כזו.

7. גם נייג'ל האסלבנק נכנס לרשימת 500 הכובשים הגדולים בכל הזמנים, כשהוא משאיר מחוץ לרשימה את קשר הפועל פ"ת משנות ה-60, חיים בכר.

רוקאביצה. בין 200 הגדולים (מאור אלקסלסי)
רוקאביצה. בין 200 הגדולים (מאור אלקסלסי)

8. למרות שאין עדיין נתונים רשמיים, מספר הצופים השבוע הוא הרביעי בגודלו במחזור ליגה אחד מאז קום המדינה. למען האמת, בלומפילד המשופץ עשה את שלו ומאז פתיחת העונה, אחרי עשרה מחזורים, שלוש מחמש כמויות הקהל הגדולות ביותר בהיסטוריה שייכות לעונה הנוכחית, ועוד היד נטויה.

9. במרוץ למלכות שערי שנת 2019 בעולם, נמצא כרגע ערן זהבי במקום הרביעי עם 40 שערים. מקדימים אותו המרוקאי עבדל ראזק חמדאללה (47), רוברט לבנדובסקי (46) וליאו מסי (42).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי