עובד חזר לבית הוריו: "מוקדם לשמוח, נחכה לראות אם יישאר"

ראובן עובד
ראובן עובד | מסך

אחרי שנדמה היה כי יצא לדרך חדשה, עובד נראה מקבץ נדבות בתחנה המרכזית ומשפחתו תנסה להכניסו מהר ככל הניתן למרכז גמילה. אוהד מכבי ת"א הציע לממן גמילה בחו"ל, אך שחקן העבר אינו רשאי לצאת מהארץ

(גודל טקסט)
ימים ספורים לאחר הראיון בחדשות 12 בו סיפר על התמכרות לסמים ולהימורים, מתברר שראובן עובד, שהיה נקי מסמים במשך תקופה, נטש לאחרונה את בית הוריו וחזר לקבץ נדבות ברחוב. מקורביו של כוכב מכבי תל אביב בעבר מספרים כי הוא הביע נכונות להיכנס פעם נוספת לגמילה, אך הבהיר כי אינו מוכן שיבואו לקחת אותו מהתחנה המרכזית בה הוא מסתובב ומאוחר יותר, ככל הנראה בעזרת הפרסומים השונים בתקשורת, הוא אכן שב לבית הוריו בכוחות עצמו.


בסביבתו של עובד סיפרו הערב (ראשון) לספורט1: "ראובן אכן חזר הביתה. אנחנו שמחים על כך מאוד, אבל עדיין מוקדם ונצטרך לראות שיישאר שם לפחות עד מחר. רק לאחר מכן, כשנראה שהוא יציב, ננסה לקחת אותו לבדיקות רפואיות ומשם למרכז גמילה". עוד נודע כי אחד מאוהדי מכבי תל אביב הציע לממן עבור עובד גמילה בחו"ל, אולם מסתבר כי לכדורגלן העבר יש צו עיכוב יציאה מארץ בעקבות מספר תיקים שמתנהלים נגדו בהוצאה לפועל ובעקבות כך האפשרות ירדה מסדר היום.


עובד, אחד השחקנים המוכשרים שידע הכדורגל הישראלי, תועד כזכור לפני מספר חודשים מקבץ נדבות ברחוב כשהוא מותש מההתמכרות להימורים ולסמים. בעקבות הסרטון שהופץ ברשת ואחרי גמילה שעבר בעזרת קבוצה של חברים מהימים במכבי תל אביב, הוא שב לבית הוריו ואף הצהיר כי "המטרות שלי הן לשמור כל יום על עוד יום נקי", אולם זמן קצר לאחר מכן הוא כאמור מצא את עצמו פעם נוספת ברחוב.


חלק מהאנשים שעטפו לאחרונה את עובד והשקיעו ממיטב זמנם על מנת לסייע לו להשתקם, התייאשו מהמצב. "צריך לקחת כל דבר בערבון מוגבל כרגע. לא מפריע לראובן שרואים אותו בסיטואציה הזו והוא אפילו מנצל אותה לטובתו, הוא גורם לאנשים להביא לו כסף וממשיך לקנות סמים. האנשים שנותנים לו 100 או 200 שקל חושבים שהם עוזרים לו, אך הם עושים לו נזק בלתי הפיך והם אפילו לא מבינים את זה", סיפרו בסביבתו.


לאחרונה החליט אביו של עובד להפנות לו עורף במטרה לזעזע אותו ולגרום לו לחזור לגמילה. "יש תחושה שכל מי שהיה שם עבורו הרים ידיים, אבל חשוב שראובן יידע שאף אחד לא כועס וכולם מבינים שהמחלה הזו חזקה ממנו וששום דבר לא נעשה בכוונה", אמר עורך דינו יוסי ויגדור, שמייצג אותו בהתנדבות מלאה, בשיחה עם ספורט1. "אנחנו פה בשבילו וחשוב שהוא יהיה מודע לזה. כשהוא ירצה לעזור לעצמו, אנחנו נהיה שם בשביל לתת לו יד אבל הוא צריך קודם כל לרצות".


לספורט1 נדע כי בפעם הקודמת שעובד נכנס לגמילה זה נעשה בתנאים שלו, כשמשפחתו וחבריו תמכו בצעד כי רצו להוציאו מן הרחוב במהירות האפשרית. הפעם, אם יחליט עובד כי הוא אכן רוצה להתנקות, השיקום ייעשה במקום בו תבחר משפחתו. "אני מאמין שראובן בסופו של דבר יחזור", סיפר אחד מחבריו אך מיהר להטיל ספק: "גם אם זה יקרה, השאלה היא האם למחרת הוא לא יתהפך שוב. יום אחד הוא ככה ולמחרת זה כבר בן אדם אחר. ברגע שהוא בקריז הכל משתנה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי