קלינגר: "זה שבוע מאתגר אך אפשר להתמודד עם כל קבוצה"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

מאמן הפועל ת"א דיבר לקראת בית"ר: "מחפשים יציבות מקצועית בתקווה שגם התוצאות ישתפרו, השחקנים קיבלו בוסט". על בלומפילד: "זה הבית, תהיה דחיפה אדירה". וגם: הקפטן

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב יצאה לפגרת הנבחרות בטעם טוב לאחר הניצחון 0:1 על עירוני קריית שמונה, וכעת היא מתכוננת במרץ לקראת השבוע הענק שמצפה לה – שני משחקי בית נגד היריבות הגדולות, תחילה נגד בית"ר ירושלים ביום ראשון וכעבור שלושה ימים הדרבי הגדול נגד מכבי ת"א. מאמן הקבוצה, ניר קלינגר, דיבר על העבודה הקשה במהלך הפגרה ועל האמונה שאפשר להשיג תוצאות טובות על אף לוח המשחקים המאתגר וכן התייחס למצבו של מאור בוזגלו וכן לסרט הקפטן. לצידו ישב השוער יואב ג'ראפי.

ניר קלינגר התייחס קודם כל לשבוע המאתגר:  "אני פה שלושה שבועות, בהחלט קיבלנו הגרלה מאוד מאתגרת מהרגע שהגעתי לכאן וחילקנו את זה למשימות ביניים פרטניות. הראשונה עברה בהצלחה ובק"ש השגנו את שלוש הנקודות החשובות. כשאנחנו מסתכלים קדימה אז באמת ההגרלה נותנת לנו תחושה שזה מאוד מאתגר, גם לוח המשחקים ראשון-רביעי-ראשון וגם היריבות עצמן. לפני שנתייחס למשחקים עצמם, מה שהצוות רוצה לייצר זו יציבות מקצועית ובזה אנחנו מתמקדים במהלך שלושת השבועות האלה בתקווה שזה גם בגרף עולה – זה מביא תוצאות, לא תמיד זה מיידי אבל זה מה שאנחנו רוצים לייצר ואת זה גם עשינו במהלך הפגרה ואני מקווה מאוד שבמשחק ביום ראשון זה יתחיל להביא לנו את הפירות.


העבודה הקשה מאז הגעתו ובזמן הפגרה
: "קודם כל נושא המוכנות הגופנית, אני חושב שהיינו בפער, זה ניכר במשחקים הקודמים, גם בפציעות. התמקדנו קודם כל בלהחזיר שחקנים מפציעות, לא יכול להיות שיהיו חמישה-שישה (כמו בק"ש) חסרים ויחזרו כמעט כולם לסגל וכמובן ביצירת יציבות מקצועית, הבנה שהקבוצה חייבת להיות אגרסיבית, לוחמת, מניעה כדור. כל הפרמטרים שקבוצת כדורגל זקוקה להם וגם בעניינים המנטאליים. השחקנים עבדו קשה מאוד, היו רציניים, הרגשתי שיש כאן תחושה מניסיון שלי – שינוי בגישה, יש הבנה של המצב ומגיע להם קרדיט גדול. אבל האתגרים הם לא פשוטים".


ניר קלינגר. "שבוע מאתגר" (עדי אבישי)

המחלה של מאור בוזגלו: "אני לא רופא אבל מניסיוני, וחוויתי כבר שחקנים שיש להם מחלה כזו – מאור התאמן לדעתי במשך לפחות חודש שזה היה ברקע,  אולי יותר, הוא התאמן טוב. זה תלוי בדרגת המחלה. הגוף שלו, לאחר האימונים המפרכים האלה, בשל מחלת הנשיקה זה באמת פגע בו והוא חש לא טוב במחנה האימונים ואז הרופא שלח אותו לבדיקות והבנו שזה הסיפור. אני לא חושב שמדובר בהיעדרות ארוכה. הוא בחור חזק, רציני, ינוח כמה ימים ובהתאם להרגשתו יחזור לעניינים. ביום ראשון הוא לא יכלל בסגל אך הלאה אני לא יודע".

מאזן הכוחות נגד בית"ר: "אני מעדיף להתייחס להפועל ת"א ולמה שאנחנו עושים אבל ברור שהיריבה שלנו, השאיפות שלהם הן ברורות, הושקעו כספים והיא רצתה להתמודד על אליפות, מטבע הדברים, היא גם בצמרת – זה משחק שנצטרך להיערך אליו מקצועית בצורה מאוד חכמה, טקטית ולעשות התאמות איפה שצריך. אנחנו יודעים להכין את הקבוצה גם בכל מה שקשור אלינו – איפה החוזקות ואיפה החולשות שלנו וזה משחק קשה מאוד אבל אני מאוד מאמין בשחקנים, אני מרגיש את הרצון שלהם שקיבל פתאום איזה בוסט, וזה טוב. יהיה קרב מעניין".

על כך שהוא פוגש את האקסית: "אני לא מתעסק בזה. הרי גם אימנתי את מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מ.ס אשדוד. יש לי הרבה אקסיות בכדורגל כמובן בחיים האישיים אין לי אף אקסית. זה נחמד, אבל בסה"כ כמו בכל מקום אני תמיד כשאני עובד – אני נותן את המאה אחוז וכשאני עוזב אני נשאר ביחסים טובים ללא משקעים, זה כדורגל וזה המקצוע. אני מאוד שמח שאני פה וזה מאתגר. זה לא יזיק בוודאי שאני מכיר חלק מהשחקנים ברמה האישית. אני מכיר את השחקנים בבית"ר אבל מדובר בדברים קטנים וזהו".


ניר קלינגר עם מאור בוזגלו (מאור אלקסלסי)

ההשפעה של אצטדיון מלא – טובה או רעה: "אנחנו משחקים בבלומפילד שהוא הבית שלנו, זה הקהל שלנו. תהיה דחיפה, אני בטוח שהשחקנים יתנו לקהל את התחושה שהם באים לעבוד קשה גם בשבילם ולהילחם על כל כדור ולתקוף ללא פחד ולתת תחושה לאוהדים שיש על מי לסמוך – ותהיה אווירה פנטסטית שתטריף את הקהל. אנחנו מדברים על זה ועובדים על זה – לעשות סוויץ' בפן המנטאלי, שכל אחד שעולה למגרש ייסחט את עצמו עד לטיפה האחרונה והם יודעים שאני לא אתפשר על זה".

על הדרבי: ניפגש פה בעוד ארבעה-חמישה ימים ונדבר על הדרבי. אני יכול להגיד בכלל שגם אם מקטלגים את בית"ר פייבוריטים במשחק הזה ויכול להיות שזה ככה גם בגלל התקציב הענק – אפשר לראות טקטיקה, לחימה, כדורגל חכם. אפשר להתמודד עם כל קבוצה וזה המסר שלי לשחקנים".

סרט הקפטן: "אענה בקצרה ונשים לזה סימן קריאה – מה שהיה – היה. לא הייתי פה ואני לא יודע. הרגשתי את הקבוצה כשנכנסתי. אוראל דגני צריך להיות אחד המנהיגים של הקבוצה וצריך לשכוח את מה שהיה בקיץ, זה לא מעניין. השלב הראשון היה לחלק את הסרט בינו לבין מאור שנקט יוזמה מבורכת ואמר את מה שהיה לו להגיד ובזה נגמר הסיפור".


אוראל דגני. "צריך להיות אחד המנהיגים" (עדי אבישי)

השוער יואב ג'ראפי נשאל על כך ששמר על שער נקי לראשונה מזה שמונה משחקים: "כן, ברור שבסוף אני כשוער נמדד בספיגות וכשאתה שומר על שער נקי זה כיף, אבל יותר חשוב מזה – שניצחנו. זה מה שנותן את הביטחון". על כך שבוזגלו ייעדר: "ברור שהוא יהיה חסר, דמות מאוד חיובית בחדר ההלבשה, חברותי, מצחיק, כולם אוהבים אותו, נקווה שיחזור כמה שיותר מהר".

על היריבות החזקות מאוד שיפגוש השבוע: "אין יריבות קלות בליגה, כל משחק הוא משחק קשה, ברור שיש עכשיו עומס של שלושה משחקים בשבוע וזה קשה פיזית ומנטאלית אבל אנחנו מוכנים לזה ורוצים לעשות תוצאות טובות. מה הכי חשוב לנצח את בית"ר?  הכי חשוב להיות מחויבים טקטית ולא לפחד מהמעמד, זה אחד המשחקים הכי גדולים שיש בליגה הזו. נצטרך לבוא לכל משחק בכל יריבה".

הבנה למה האוהדים לא מסתערים על הכרטיס: "אני לא יודע כמה קנו ומה היה עם הכרטיסים. אני מאמין שעם עוד ניצחון או שניים אז יגיעו יותר אוהדים, הם רוצים לראות כדורגל אטרקטיבי ונקווה לתת להם את זה על המגרש".

יואב ג'ראפי . "אסור לפחד" (אודי ציטיאט)

הקמפיין בנבחרת: "זה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת קודם כל ותמיד אשמח להיות חלק. הייתה ירידה במהלך הקמפיין, זה נכון. נחזור להתרכז בנבחרת לקראת מרץ, נקווה שנהיה במקום אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי