צפו בתקציר: פלומיין העניק 0:1 לבית"ר ירושלים על הפועל ת"א

שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים | אריאל שלום

הצרפתי חזר ל-11 של לוי והשיב את קבוצתו למקום הרביעי עם גול אדיר מהאוויר. קלינגר ספג הפסד ראשון באדום מול האקסית וקבוצתו הראתה יכולת מדאיגה לקראת הדרבי התל אביבי

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 של ליגת העל ננעל הערב (ראשון) עם אחת היריבויות הגדולות של הכדורגל הישראלי – בית"ר ירושלים חזרה לבלומפילד ופגשה את הפועל תל אביב. על אף ששתי הקבוצות הגיעו במומנטומים הפוכים, האורחת הראתה העליונות ושבה למסלול הניצחונות עם 0:1 קטן, אבל כזה שייתן ביטחון להמשך הדרך.

בנוסף לשלוש הנקודות, המשחק בתל אביב ייזכר בתור הקאמבק של פרדי פלומיין בעונת 2019/20, הצרפתי ששב להרכב של רוני לוי לראשונה מאז חודש ספטמבר, הצטיין בשורות בית"ר וכבש את שער הניצחון בדקה ה-24, אחרי שניצל טעות בהגנת הפועל תל אביב והכניע את ניצן עם גול אדיר מהאוויר.


פרדי פלומיין חוגג (אריאל שלום)

מה עם הפועל תל אביב? האדומים שניצחו את קריית שמונה במשחק הבכורה של קלינגר, לא הופיעו למשחק במחצית הראשונה ולמרות שיפור קל במחצית השנייה, הם יצאו ללא נקודות, שלושה ימים לפני הדרבי נגד האלופה מכבי תל אביב ואם הם ירצו לצאת עם נקודות מול הצהובים, או לפחות לכבוש שער ראשון לדניאל טננבאום, הם יצטרכו להראות שיפור ניכר ביכולת.

בעקבות הניצחון, בית"ר ירושלים חלפה מעל בני יהודה למקום הרביעי וצמצמה את הפער מבאר שבע השלישית לנקודה בלבד. במחזור הבא תארח הקבוצה מהבירה את הפועל חדרה (רביעי, 19:45, ישיר בספורט3), שלאחר פיטוריו של אורי גוטמן ספגה הפסד כואב של 3:0 למכבי חיפה. הפועל תל אביב מנגד, ירדה למקום ה-11.


אוהדי הפועל תל אביב (אריאל שלום)


אוהדי בית"ר ירושלים (אריאל שלום)

הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, רז כהן (אור אינברום 60), עמנואל בואטנג (מוטי ברשצקי 84), שי אייזן,  פרנסיס קיירמה (עלי כנאנה 74), עומרי אלטמן, דמבה קמארה.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, מקס גרצ'קין, דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה (שלום אדרי 65), פרדי פלומיין, ליוואי גרסיה (אופיר קריאף 87), שלומי אזולאי (אנתוני וארן 73).

מקס גרצ'קין (אריאל שלום)

מהלך המשחק
הזדמנות ראשונה לבית"ר ירושלים, בדקה ה-13 מקס גרצ'קין העביר רוחב לאזולאי שבעט מקרוב ונבלם בדרך על ידי שחקן אדום. בדקה ה-16 ורדסקה ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה מרחוק שלא הייתה רחוקה מלפגוש את שערו של ג'ראפי. מצב מצוין של הפורטוגלי. בדקה ה-22 קונטה בעט מצד ימין, הכדור עלה מעל המשקוף.

בדקה ה-24 הגיע שער היתרון של בית"ר, הגבהה מצד שמאל נעצרה על ידי הגנת הפועל תל אביב, פלומיין ששב להרכב עצר את הכדור בחזה והכניע את ג'ראפי עם בעיטה אדירה מהאוויר, 0:1 לבית"ר ירושלים. פלומיין כמעט השלים צמד בדקה ה-37, גדי קינדה מצא את הצרפתי ברחבה ושחקן ההתקפה שלח פצצה ברגל שמאל לעברו של ג'ראפי שהדף לקרן.


חזר ובגדול. פרדי פלומיין (אריאל שלום)

סוף סוף איום ראשון של הפועל תל אביב בדקה ה-40. פירסמן חטף את הכדור ובעט מ-30 מטרים למרכז השער. ניצן היה במקום והדף לקרן. הפועל תל אביב פתחה את המחצית השנייה בסערה וכמעט כבשה את שוויון בדקה ה-47, קמארה ניצל טעות חמורה של בן חיים, עבר בקלות על ורדסקה ובעט ממרכז הרחבה, אך לצערו הכדור נעצר דווקא על ידי קיירמה שמנע את ה-1:1.

צירוף מסירות פשוט מושלם של בית"ר ירושלים בדקה ה-49 הגיע שוב לשחקן החם של הערב פלומיין שבעט מקצה הרחבה למשקוף. בדקה ה-60 איאד אבו עביד הפריע לאיתמר ניצן להתחיל התקפה, והשוער שלח לעברו נגיעה קלה. הבלם השתטח על כר הדשא ולייבוביץ' שלף לניצן כרטיס צהוב. בדקה ה-90 כמעט הגיע השוויון של הפועל תל אביב, קמארה מסר לאלטמן ברחבה ושחקן ההתקפה עבר שחקן בדרך ובעט מקרוב, אך נעצר על ידי טל בן חיים לקרן.

רז כהן עם גדי קינדה (אריאל שלום)


מרווין פירסמן, דן איינבינדר, עלי מוחמד וליוואי גרסיה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי