שביט אלימלך: "אם אין שחקן שיכול להבקיע, מה זה משנה מי המאמן?"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

שוער העבר של הפועל תל אביב ניתח את ההפסד לבית"ר ירושלים: "הבלמים עושים עבודה נהדרת, אבל הקישור לא מייצר מצבים ואין סיומת. לשחקנים האלה אין מקום בקבוצות גדולות". על בית"ר: "אין עוד שחקנים כאלה בארץ"

(גודל טקסט)

ניר קלינגר עומד על מאזן של 50% הצלחה בהפועל תל אביב, לאחר ההפסד אתמול (ראשון) 1:0 לבית"ר ירושלים. עדיין לא ברור האם האדומים ייאבקו בסיום העונה על הירידה, אבל אין ספק שיש הרבה מה להגיד על המועדון שלפני עשור היה בצמרת הכדורגל הישראלי. שוער העבר של הקבוצה שביט אלימלך התראיין היום לתוכנית הספורט של רדיו 103FM וניסה להסביר את המשחק של הפועל ת"א.

"כמה סבלתי מהמשחק? מ-1 עד 10 הייתי אומר 5", אמר אלימלך, והסביר: "המחצית הראשונה היתה איומה, בשנייה היתה השתפרות. הקבוצה נראתה הרבה יותר טוב. לא מצפה מיד להבריק, קודם כל צריך לא לרדת ליגה, אבל יש תחושה קצת יותר טובה מלפני חודש. העניינים מתחילים לקבל קצת יותר צורה, הקבוצה נראית כאילו היא יודעת מה היא רוצה מעצמה. אבל זה לא משנה מי המאמן, יש יכולות שחסרות ועכשיו צריך להוציא יש מאין".

נקודות לשיפור: "בהגנה אני חייב לציין, שני הבלמים עושים עבודה נהדרת. הליקויים הם במגנים. הם פחות טובים. הקישור לא מייצר מצבים, בקטע הדפנסיבי אני סומך על קלינגר שהראה שהוא יודע להוציא מהם לחימה. אבל אני לא רואה שחקן שיודע להוציא פס לגול. וגם הסיומת, אין שם כלום".

אלימלך בימיו כשוער בהפועל ת
אלימלך בימיו כשוער בהפועל ת"א. "בקבוצות קטנות קל לבוא כאנדרדוג, במועדון הזה זה בעיה" (Gary M. Prior/Getty Images)

סגל השחקנים: "בקבוצות הגדולות, לשחקנים האלה אין מקום. אני לא רואה שחקן שיכול להתברג בקבוצה שרוצה לרוץ לאליפות. גם הזרים לא מוכיחים יותר מדי. אולי נתוני לחימה, אבל זה לא מביא נקודות. אפשר לגמור ב-0:0 במקרה הטוב".

על בית"ר ירושלים: "כיף לראות את בית"ר. אין שחקנים כאלה באף קבוצה בארץ שהייתי משלם רק כדי לראות אותם. ליוואי גרסיה ומוחמד וקינדה וקונטה ועוד. לא יודע אם הם מסוגלים לסיים בין שלוש הראשונות, אבל עם עוד חיזוק בחוד ואולי בהגנה עם בלם, יהיה אפשר לדבר".

הבעיה בבית"ר: "הם לא המשיכו ללחוץ על הדוושה. בית"ר יכולה לדרוס הרבה קבוצות בליגה אם היא משחקת כדורגל רק כדי לכבוש שערים. קינדה לא מפסיק לרוץ, מוחמד לא מפסיק לרוץ, אני לא מסכים שאין להם כושר. אבל כן, מהדקה ה-60 הם מורידים את הרגל מהגז. אלה שחקנים שגם נגד מכבי חיפה לא ברור מה קורה איתם".

קינדה.
קינדה. "לא מפסיק לרוץ" (אריאל שלום)

ההבדלים ברמות בליגה: "הליגה שוויונית. הבעיה היא שיש פה מחסור בחלוצים, מחסור בשחקנים שיודעים לייצר שערים. כשאתה מביא את השחקנים האלה להפועל תל אביב, הם פחות בראש מבחינה פסיכולוגית. בקבוצות קטנות קל לבוא כאנדרדוג. בהפועל תל אביב זאת בעיה כי זה מועדון גדול, והוא משחק בבלומפילד. קשה לבוא מהנקודה הזאת כשאתה מגיע להפועל תל אביב".

השינוי בעמדת המאמן יעזור לאדומים: "לא משנה את מי תביא, קשה להוציא מהשחקנים האלה משהו. הפועל ת"א הגיעה למצבים במחצית השנייה, אבל אם אין שחקן שיכול להביא גול – מה מאמן יכול לעשות פה"?

תישאר בליגה או לא: "אני רואה אותם נשארים בליגה. המחצית השנייה היתה הכי טובה של הפועל העונה. הם עלו קבוצה אחרת. אני לפני חודש פחדתי שהם לא יישארו, אבל כשאני רואה את היריבות אין לי ספק שהם יישארו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי