ספירובסקי אמור לפתוח, קלינגר: "המילה 'פחד' לא קיימת"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

המאמן שירשום דרבי ראשון באדום לא חושש ממכבי: "יש שיפור בהרבה פרמטרים, ההגנה טובה. מאמינים בגרעין". הקשר הצפון מקדוני התאמן כרגיל וישוב ל-11 וכמוהו אינברום, דמארי יהיה בסגל. דגני: "טוב להגיע כאנדרדוג"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הפועל תל אביב רשמה הפסד מאכזב ביום ראשון כשנכנעה 1:0 לבית"ר ירושלים באצטדיון בלומפילד והיא רחוקה רק שלוש נקודות מהקו האדום, אלא שלאדומים אין זמן רב להיות עצובים כשכבר מחר (רביעי) מחכה להם הדרבי הגדול נגד מכבי תל אביב. האדומים לא ניצחו את היריבה העירונית מאז עונת 2013/14 ואין דבר שהקהל רוצה יותר מזה. על אף פערי הרמות הברורים, כמאמר הקלישאה "לדרבי חוקים משלו". המאמן ניר קלינגר שעמד על הקווים בלא מעט משחקי דרבי מהצד הצהוב – ירשום דרבי ראשון באדום. המאמן אמר שהוא לומד בכל יום משהו חדש מהקבוצה ושיש לו תמונה בראש לגבי ההרכב. לצידו הגיע הקפטן אוראל דגני שטען שזה טוב להגיע כאנדרדוג.

ניר קלינגר פתח ואמר: "כל יום שאני פה אני מבין עוד משהו ולומד עוד משהו, מכיר את השחקנים יותר לעומק. זה נורא קל לחשוב שמאמן מגיע לקבוצה והכל ברור וידוע, זה לא עובד ככה. לכן בהחלט אני כמעט כל אימון וכל משחק מסיק מסקנות ובדרך כלל מה שקורה זה שמתקדמים עקב לצד אגודל לכיוון הדברים שאני רוצה. יש שיפור בהרבה פרמטרים לקבוצה ואמרתי את זה לשחקנים ויש גם ליקויים, לא מעט, בעיקר בהתקפה, שאנחנו צריכים עוד לעבוד עליהם ולשפר אותם. יש מסקנות ואנחנו מנסים גם להסיק וגם ליישם".


האם זה טוב להיות אנדרדוג בדרבי:
 "ברור שאפשר להסתכל על הטבלה, אנחנו לא מתיימרים להיות מה שאנחנו לא אבל זה טוב לתקשורת להגדיר הגדרות למשחק, אנחנו מתכוננים מקצועית, מתכוננים על פי הדרך שאנחנו מוצאים לנכון לפי הזמן הקצר בלוח המשחקים הצפוף הזה. אנחנו לא מתעסקים בתפל ובכל מי בכיות. זה המצב, אנחנו מתמודדים עם לוח המשחקים, השחקנים מודעים לזה. אנחנו רוצים 11 מוכנים פיזית ומנטאלית. ברור שזה משחק קשה, הכי קשה בליגה לכל הקבוצות אבל אנחנו באים להתמודד בגאווה, אמרתי את זה כבר ביום ראשון. המילה 'פחד' לא שזורה בלקסיקון של הקבוצה ושל השחקנים".



ניר קלינגר (אריאל שלום)

הכלים כדי להפתיע או להתמודד: "את זה נראה במשחק, כרגע ברור שכשיש שני משחקים כאלה תוך שלושה ימים ראשון-רביעי, הזמן מאוד קצר בהכנה. במשחק הראשון אתה מתעסק רק בו ולא רוצה לחשוב על השני ובמשחק השני הזמן הוא מאוד קצר. בשביל זה יש 25 שעות ביממה ואנחנו קמים שעה קודם".

הבעיות בהתקפה מול ההגנה הטובה בליגה: "על זה אנחנו שוברים את הראש ומנסים למצוא את הפתרונות. לטעמי משחק ההגנה של הפועל הוא טוב, יציב, התייצב, מהבחינה הזו אנחנו ממש בדרך הנכונה. אבל משחק המעבר הוא פחות טוב וגם ההתקפה לא השתפרה, אני לא מרוצה. כל מה שאני אומר פה – השחקנים שמעו ממני. צריכים להיות אינטנסיביים, החלטיים, יצירתיים, אנחנו מחפשים את השחקנים למשחק הספציפי הזה בתוך הסגל שאני ארגיש שהם באמת 'אש' ובעלי מוכנות מנטאלית ומקצועית כדי כן לנסות להבקיע ולנצח".

מישהו מהנהלת הפועל ת"א אמר שהם בוודאות יכבשו: "אני משתדל כמה שפחות לדבר, אני מכבד את החוקים והתקשורת ומוכן לדבר על העניינים המקצועיים, אני לא רוצה להתנבא ולהצהיר הצהרות, רוצה לעבוד בשקט כדי שהקבוצה תהיה מרוכזת במה שצריך. הייתה כל כך הרבה עבודה מאז שאני ומשה סיני הגענו הנה כך שדיבורים והצהרות והתגרויות זה לא אני, בטח לא ניר של היום, אני מבקש להישאר צנוע ושקט".



ניר קלינגר. "שוברים את הראש 25 שעות ביממה" (מאור אלקסלסי)

"איש מכבי" לשעבר והיום מאמן הפועל, הפיקנטריה: "מכיוון שאף אחד מכם לא עבר את זה. רק אני יודע מה התחושות במקרים האלה. אני ניסיתי לספור השבוע כי חיכיתי לשאלות האלה לקראת הדרבי, ניסיתי לספור כמה פעמים אימנתי נגד מכבי ת"א – המון, עשרות משחקים. כמאמן מכבי נגד הפועל הייתי שלוש שנים. אבל הייתי בכל כך הרבה קבוצות, שיחקתי נגדם בגביע ובליגה. אני כאן, נהנה, יש לי תחושה של אמביציה מטורפת לשנות, אנחנו רוצים לשנות את הכיוון של המועדון. אנחנו מדברים ובונים בראש דברים כי צריך לשנות דברים. אני מקווה שתהיה את הסבלנות ואורח הרוח לקבל את העבודה הסיזיפית הזו על אף שזה לא קל. אנחנו מאמינים בגרעין עצמו שהוא טוב רק צריך לעשות החלפות קלות.

מצב הפצועים: מקווה מאוד שספירובסקי ודמארי יהיו בסגל, נקבל החלטה סופית. לגבי ההרכב כמובן שלא אגיד לכם, יש לי תמונה בראש, כיוון. למרות הזמן הקצר נלך עם זה עד הסוף".

הקפטן אוראל דגני דיבר על ההכנות של השחקנים: "יש תחושות טובות, מאמינים בעצמנו, אווירה של דרבי היא כיפית אנחנו השחקנים רק מחכים למשחקים כאלה ורוצים להוכיח מה אנחנו שווים". זה סוג המשחקים שאני פחות צריך לדבר ולא צריך להגיד, כולם מצפים למשחק הזה, רוצים להוכיח למה הם מסוגלים, כל המדינה צופה בו. כל שחקן מגיע לרמת מוכנות גבוהה גם אם היה משחק קשה לפני יומיים. נהיה מוכנים פיזית ומנטאלית. רוצים להוכיח למועדון, לקהל ולכולם". הבלם אמר בחיוך: "מה עושים? צריך לא לספוג וכן להבקיע" ואז הוסיף: "אם לא הייתי מאמין לא הייתי מגיע למגרש. ניצחון יכול להוות נקודת מפנה".


עומר דמארי. טרם ברור האם יכלל בסגל (אריאל שלום)

אכזבה נגד בית"ר: "ברור, כן, במחצית הראשונה שיחקנו פחות טוב אבל במחצית השנייה הראנו למה אנחנו מסוגלים הגענו למצבים ויכולנו להבקיע, זה לא צלח ומקווים שהפעם כן".

מאזן הכוחות ועל כך שמאז שהגיע להפועל הם תמיד אנדרדוג: "ברור שאנחנו כרגע במצב הנוכחי פחות טובים מהם, אנחנו מגיעים כאנדרדוג, אבל זה טוב לנו במשחק הזה. זה מצב שאנחנו השחקנים לאו דווקא יכולים לשלוט בו, זה המצב הנוכחי, בשנים הקודמות שהייתי פה אני לא חושב שתמיד היינו אנדרדוג למשל עם רן בן שמעון. ניצחנו משחקים".


אוראל דגני. "טוב להגיע כאנדרדוג" (אריאל שלום)


האדומים קיימו את האימון המסכם במתחם חודרוב והמאמן ניר קלינגר תירגל מספר אפשרויות להרכב מחר. מסתמן שסטפן ספירובסקי יהיה כשיר למשחק ויחליף את רז כהן. אור אינברום שעלה מהספסל ביום ראשון יחליף את פרנסיס קיירמה. עומר דמארי יחזור לסגל.


ההרכב המשוער: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, שי אייזן, סטפן ספירובסקי, אור אינברום, עומרי אלטמן, דמבה קמארה
 

עוד באותו נושא: ניר קלינגר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי