מכבי ת"א צפויה לעמוד לדין, ריקן: "חששתי שלא אחזור, מתרגש"

אבי ריקן
אבי ריקן | אריאל שלום

הצהובים יזומנו לבית הדין עקב התנהגות האוהדים בדרבי. הקשר, ששב מפציעה בעינו וכבש: "מסכים שלא נראינו טוב, אך לא נתנצל". עטר מתוסכל ממעמדו, אמאדור בספק לנתניה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב צפויה לקבל היום (חמישי) זימון לבית הדין המשמעתי. תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף, צפוי להעמיד את הקבוצה לדין בעקבות התנהגות אוהדיה, שהדליקו אבוקות ורימוני עשן במהלך הדרבי נגד הפועל תל אביב. המשחק, שהסתיים בניצחון 0:3 גדול של הצהובים, נפתח עם לא מעט רגעי חרדה, כאשר מופעי הפירוטכניקה של שני מחנות האוהדים גלשו לפסים לא נעימים ואף גרמו לשתי שריפות בתוך יציע 11 של אוהדי האלופה וביציע 5 של המחנה האדום.

אחד מרימוני העשן שנזרק מיציע 11 פגע בראשו של צלם הפועל תל אביב שמוליק דוידפור, שנפגע בראשו ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. הקבוצה עשויה לספוג עונש כבד בדיון צפוי להיערך בשבוע הבא, וכמובן לא ישפיע על משחק הבית הקרוב נגד מכבי נתניה, בשבת הקרובה בבלומפילד.

בפן המקצועי, העיר תל אביב שוב נצבעה בצהוב, אחרי אחד הדרבים הסוערים שראינו כאן בשנים האחרונות ובסיומו ניצחה כאמור מכבי תל אביב, שאף התבשרה בסיום על איבוד הנקודות של מכבי חיפה ובעקבותיו גדילת הפער בראש הטבלה לחמש נקודות. האלופה הצליחה לשמור שוב על רשת נקייה, זה המשחק 12 ברציפות, ויחס השערים שלה עומד כעת על 0:20. אגב, ההפסד האחרון של הצהובים בדרבי היה לפני יותר מחמש שנים, ב-26/4/14, ומאז רשמה הקבוצה מאזן של 13 משחקים ללא הפסד בקרב על טהרת העיר, מתוכם תשעה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.

צלם הפועל ת
צלם הפועל ת"א שנפגע מרימון עשן (אריאל שלום)

מכבי תל אביב לא היטיבה לשחק ולמשך דקות רבות דווקא היריבה שלטה במשחק, כאשר היא אף סיימה אותו עם יתרון מפתיע של 39:61 באחוזי החזקת הכדור. בשורה התחתונה ולמרות היכולת הלא מזהירה, יכול המאמן ולדימיר איביץ' לסמן לעצמו וי גדול על המשחק הזה, שכן הוא הצליח בו בכל המטרות שסימן לעצמו לפני שריקת הפתיחה. האלופה ניצחה דרבי יוקרתי, שוב לא ספגה ועל הדרך המאמן ביצע רוטציה בהרכב ונתן מנוחה למספר שחקנים לקראת המשחק בשבת. גם שחקני הספסל שקיבלו את חולצת ההרכב, תרמו באופן ישיר לניצחון.

השער הראשון, בדקה ה-15, נבנה כולו משלושה שחקנים שהחלימו מפציעות ארוכות ופתחו לראשונה העונה בהרכב: ארון שוינפלד חטף כדור מהגנת הפועל והעביר לעומר אצילי, שבמסירה חכמה בישל לאבי ריקן, לו זה היה שער בכורה העונה. איתי שכטר, שנכנס כמחליף, סחט את הפנדל שאותו כבש יונתן כהן ואפילו אילון אלמוג הצעיר, שלא היה בסגל בששת המשחקים האחרונים, כבש שער בכורה חלומי במדי מכבי תל אביב בדקה ה-95, אחרי שעלה מהספסל. עומר אצילי שותף למשך מחצית אחת ואייל גולסה, שלא פתח, החליף אותו בחצי השני, כך ששניהם חלקו דקות ויהיו מוכנים גם לשבת.

איביץ' יכול לסמן וי גדול על הדרבי (אריאל שלום)
איביץ' יכול לסמן וי גדול על הדרבי (אריאל שלום)

בנוסף לפצועים צ'יקו אופואדו, ניק בלקמן, אורוש ניקוליץ' ושרן ייני, חסר אמש איביץ' גם את הבלם ז'איר אמאדור, שלא נכלל בסגל בעקבות בעיה אישית-משפחתית שמטרידה אותו בימים האחרונים. נכון להיום, לא ברור אם אמאדור יחזור לסגל נגד נתניה בשבת או שיקבל עוד מספר ימי מנוחה מהצוות המקצועי, עד שיסדיר את ענייניו הפרטיים. גם מתן חוזז, שפתח בכל ארבעת המשחקים הקודמים, קיבל מנוחה ולא התלבש למשחק.

הסיפור הגדול מבחינת הסגל הוא החלוץ אלירן עטר, שנשאר בחוץ משחק שישי ברציפות ונכון לעכשיו נראה שהמאמן מחק אותו לגמרי מהרוטציה. עטר, שהחלים לחלוטין מהפציעה שהייתה לו, ערך אימונים מלאים עם הקבוצה, כך שהסיבה לאי הכללתו בסגל אינה ברורה. למרות שהוא מתוסכל מאוד מהמצב, אין לחלוץ שום כוונה לעזוב את הקבוצה ומבחינתו הכל ממשיך כרגיל. לעטר יש חוזה במכבי עד לסיום העונה ומוקדם בשלב הזה לקבוע מה יקרה אחריה.

מתוסכל ממעמדו. אלירן עטר (דני מרון)
מתוסכל ממעמדו. אלירן עטר (דני מרון)

"ברור שיכולנו לשחק טוב יותר אבל זה ניצחון גדול, תוצאה נפלאה וזה הכדורגל, לפעמים אתה מנצח בתוצאה שלא משקפת את מהלך המשחק", סיכם איביץ' בסיום. "היינו הקבוצה הטובה יותר וכבשנו שלושה שערים שעשו את ההבדל. הפועל עשתה משחק טוב ובחלקים מסוימים הייתה דומיננטית ולחצה גבוה. איבדנו ביטחון בחלקים מסוימים וזה גרם ליריבה להיות טובה יותר ולצבור ביטחון מהטעויות שלנו".

על האווירה בפתיחת הדרבי: "זה בהחלט הזכיר לי את הדרבי ביוון וזו פעם ראשונה שאני רואה את זה כאן. אף אחד לא אוהב לראות אש ביציע ולא רצינו שאף אוהד יהיה בסכנה. אנחנו כאן בשביל הספורט והרבה ילדים צופים בנו, כך שאנחנו אחראים על מה שקורה על הדשא והאוהדים אחראים על מה שקורה ביציעים".

כובש השער הראשון, אבי ריקן, סיכם בסיום: "כיף גדול לכבוש בדרבי, בייחוד אחרי שהייתי קצת פצוע בתקופה האחרונה ולא הייתי כל כך שותף במשחקים. שמח שפתחתי ככה את המשחק ועוד יותר שמח עם איך שהוא הסתיים. אם ננתח את המשחק מקצועית, יכולנו להיראות יותר טוב, אבל דרבי חשוב לנצח בשביל כל המערכת והאוהדים ואני שמח שסיימנו עם שלושה שערים וכמובן עם עוד משחק בלי לספוג".


"יכולנו להיראות יותר טוב". שחקני מכבי ת"א חוגגים (אריאל שלום)


תוצאת הסיום למרות היכולת הפחות טובה
: "אני חושב שהיינו יעילים. בחצי הראשון לא היינו מספיק חדים ולא עשינו בחירות נכונות. בסוף הפועל התעייפה והצלחנו להכריע את המשחק. אני חושב שיש פה גם משהו חיובי, אם אחרי תוצאה של 0:3 אנחנו באים ואומרים שאפשר לשחק טוב יותר. אנחנו יודעים שזה אפשרי ולא נכון לעשות השוואות לעונה שעברה, כי דברים קצת השתנו והשנה הכל הרבה יותר קשה. מסכים שאנחנו לא נראים טוב, אבל אנחנו לא מתנצלים על זה. אנחנו יכולים לשחק טוב יותר, גם כבודדים וגם כקבוצה".

הפגיעה בעינו, ממנה סבל בחודש האחרון: "היה לי משהו לא נעים וזה היה אפילו על סף סכנת איבוד הראייה, משהו שהצריך ממני לא לשחק ולא להתאמן בשבועות האחרונים, אבל עברתי את זה וחזרתי. הייתה איזושהי חרדה לא לחזור לשחק, אבל גם המשפחה וגם המועדון היו בתמיכה בלתי פוסקת וכשאתה במשבר, הסביבה שלך נמדדת וגם אתה נמדד ואני שמח שעברתי את זה כמו גדול. לא הבנתי בהתחלה את חומרת הפגיעה, הייתה תקופה לא נעימה ועכשיו אני כבר אחרי זה. אני כבר הרבה זמן בכדורגל, אני לא ילד, אבל אני מתרגש כי עברתי תקופה לא נעימה. החברים בקבוצה תמכו בי ולמרות שאנחנו נלחמים אחד בשני, על תפקידים ומקום בהרכב, כולם תמכו ללא הפסקה".


"מסכים שלא נראינו טוב, אך לא מתנצלים על זה". ריקן מקבל חיבוקים אחרי השער (אריאל שלום)

החוזק של הקבוצה למרות השינויים בהרכב: "זה נשמע כמו קלישאה, אבל גם אלה שמשחקים פחות מתאמנים מאוד קשה ומאמינים באמונה שלמה, אחרי שנה וקצת עם המאמן הזה, שבכל רגע נתון אתה יכול לקבל את הדקות ולשחק ואז אתה צריך להיות שם וגם המאמן נותן לך את ההרגשה שהוא מאמין בך, למרות שאתה לא בעניינים, הוא יצטרך אותך והקבוצה צריכה אותך. יש כאן משהו מיוחד בסגל הזה, שכולם דרוכים וזה משהו שהמאמן הכניס בנו וכולם יודעים מה הדרישות ואף אחד לא מופתע. גם מי של בסגל, לא נכנס למרה שחורה או נעלם, כי הוא יודע שכשיגיע הזמן יצטרכו אותו, אבל אני לא רוצה לפתוח פה (אמר בחיוך), כדי שלא יוציאו אותי בשבת מהסגל".

12 משחקים ללא ספיגה: "אנחנו עובדים מאוד קשה בשביל זה, משתדלים להתעסק עם זה כמה שפחות. אני בנאדם מאמין, אז כמו שאומרים, מעדיף לא לפתוח פה. זה גם אתגר בשבילנו. ברור שלא נסיים עונה בלי לספוג שער, אבל אני מקווה שזה יגיע כמה שיותר רחוק ונעבוד קשה כדי שזה לא יקרה בקרוב".

הקשר יונתן כהן התייחס גם הוא למשחק: "בדרבי אף פעם אין משחקים קלים, המשחק יותר אגרסיבי וזה לא פשוט. באנו לפה לנצח והשגנו את המטרה בצורה משכנעת. זה שמהלך המשחק לא היה טוב, את זה צריך לשפר, אבל זה לא משנה כי לקחנו את שלוש הנקודות ועכשיו ממשיכים הלאה".

כבש בדרבי והגשים חלום. יונתן כהן חוגג עם חבריו (אריאל שלום)
כבש בדרבי והגשים חלום. יונתן כהן חוגג עם חבריו (אריאל שלום)

איביץ' לא מרוצה מהיכולת: "דבר ראשון, הוא צודק. הוא המאמן ואנחנו צריכים להקשיב למה שהוא אומר. אנחנו נשמח היום ומחר נבוא לאימון ונתקן את מה שצריך לשפר, אבל אני לוקח את שלוש הנקודות והניצחון בדרבי. זה הכי חשוב".

תחושת ההבקעה בדרבי: "קודם כל אני רוצה לתת מילה טובה לקהל שלנו, זה אמנם משחק חוץ, אבל הרגשנו בבית. ה-8,000/7,000 שהגיעו הרגישו כמו 20 אלף. אני מקדיש להם את השער הזה וגם למשפחה שלי. חלמתי תמיד להבקיע בדרבי. אני שמח שניצחנו ושמח ששוב לא ספגנו וממשיכים בדרך שלנו. בדרבי קשה לדעת מה יהיה לפני המשחק. לא היה לנו קל, הפועל עשו לנו חיים קשים. ציפינו למשחק אגרסיבי, באנו מוכנים ולא נפלנו מהם בשום דבר באגרסיביות. התוצאה לא משקרת, לדעתי".

אוהדי מכבי תל אביב. העיר נצבעה בצהוב (אריאל שלום)
אוהדי מכבי תל אביב. העיר נצבעה בצהוב (אריאל שלום)

על כך שהפך לשחקן הרכב קבוע אצל איביץ': "לא יודע אם אני באנקר בהרכב. אני עובד מאוד קשה כל הזמן. קיבלתי סוג של סטירה מהמאמן במחזור הרביעי והוא החזיר אותי למסלול שלי. אני שמח משבוע לשבוע להתקדם ולהשתפר, ולעזור לקבוצה".

הפער בפסגת הטבלה גדל: "מוקדם מדי, אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ולא על שום קבוצה אחרת. כבר בשבת יש משחק, אז אין זמן להסתכל על הטבלה. משחק קשה נגד נתניה, שחזרה לעצמה ואנחנו מצפים לנצח כל משחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי