ההתאחדות לכדורגל: מכבי והפועל ת"א לדין בגין אירועי הדרבי

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | אריאל שלום

לאחר השריפות, האבוקות והחפצים שהושלכו לכר הדשא בבלומפילד, בית הדין פרסם את החלטותיו. הדיונים יתקיימו ביום רביעי הקרוב. קורצקי ודוס סנטוס יעמדו גם הם לאחר העימות בתום המפגש בין רעננה לבני יהודה

(גודל טקסט)

לאחר האירועים הסוערים שהתרחשו בשבוע שעבר בכדורגל הישראלי, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פרסם היום (ראשון) את החלטותיו, כאשר במוקד עמדו אירועי הדרבי התל אביבי, בו המשחק הופסק עקב שריפות ביציעי הפועל ומכבי תל אביב.

בהודעה רשמית נרשם תחילה: "תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ופגיעה ע"י אוהדים. הדיונים יתקיימו ב-11.12.19". 

על פי דוח המשקיף במשחק במשחק נכתב: "40 שניות לאחר פתיחת המשחק הודלקו מספר אבוקות ביציע הצפוני אשר אוכלס באוהדי קבוצת הפועל ת"א, ושלוש מהן הושלכו לכר הדשא. באותו זמן, הודלקו מספר אבוקות ביציע הדרומי שאוכלס על ידי אוהדי מכבי ת"א, ושתיים מהן הושלכו לכר הדשא. כתוצאה מהדלקת האבוקות, החלו להידלק מספר כיסאות וגרמו לשריפה אשר היוותה סכנה ממשית לאוהדים".

שריפות ביציעי בלומפילד (אריאל שלום)
שריפות ביציעי בלומפילד (אריאל שלום)

גם בדו"ח השופט של אוראל גרינפלד האירועים החמורים צוינו, כאשר בנוסף נכתב כי בדקה ה-47 הושלכו כוסות שתייה ומצתים מהיציע של אוהדי הפועל לכיוון כר הדשא, כאשר שני מצתים פגעו בשופט הרביעי.

מלבד האירועים ביציעים, תובע ההתאחדות החליט לנזוף בקשר יונתן כהן, שביצע תנועת שיסוף לעבר קהלו לאחר שכבש שער. "שחקן כדורגל, ודאי מי שנמנה באופן קבוע על סגל נבחרת ישראל הבוגרת, ראוי שיזכור את חובתו להתנהג בהתאם ויקפיד לשמור על איפוק ברגעים מוצלחים ופחות מוצלחים" נכתב על ידי רשף.

בעניין אחר, תובע ההתאחדות החליט להעמיד גם את בלמה של בני יהודה אליסון דוס סנטוס ומאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי, בגין התנהגות בלתי הולמת, זאת לאחר כי השניים התעמתו בסיום המשחק בין הקבוצות והחליפו ביניהם קללות. רק בעקבות התערבות של אני צוות וכוחות אבטחה נמנע עימות פיזי, והאירוע צוין בדו"ח השופט.


קורצקי. יעמוד לדין ביחד עם דוס סנטוס (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי