אין מנצחים: כך התפוצץ הרומן בין ירדן שועה למכבי חיפה

ירדן שועה , יעקב שחר , מרקו בלבול
ירדן שועה , יעקב שחר , מרקו בלבול | ספורט1

שנה אחרי עסקת הענק, הקדנציה של 'היהלום משכונת התקווה' בכרמל עומדת להיגמר. בלבול המליץ אך לא הצליח להתמודד, שחר ניסה לגשר. האם הפרידה באמת בלתי נמנעת? מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

ב-09/01/2019, בשעת ערב מאוחרת מכבי חיפה הודיעה במפתיע על אחת העסקאות המרתקות בשנים האחרונות – עם החתמת מלך השערים של הליגה באותה תקופה, ירדן שועה בן ה-20 מבני יהודה. 

הירוקים כלל לא היו במאבק על התואר ואף דשדשו בתחתית, אך נשיא מכבי חיפה במהלך נועז החליט לחזור למאבק בצמרת ורכש 60% מכרטיסו של הכישרון הגדול תמורת 1.4 מיליון יורו בחוזה לארבע וחצי שנים. פחות משנה מאוחר יותר נראה כי הצדדים בדרך לפרידה. הסיבה: אי התאמה עם מאמנו מרקו בלבול, ובעיקר הרצון של החלוץ לעזוב בעקבות מחסור בדקות המשחק. 

כבר במעמד החתימה, התחושה הייתה כי מדובר במבחן גדול עבור שני הצדדים. ירדן שועה, שקיבל הזדמנות של פעם בקריירה, ומכבי חיפה, שנכשלה בהתנהלות עם כוכבים בשנים האחרונים. במועדון הירוק מספרים היום (שני), כי אחד הגורמים שדחפו לעסקה היה לא אחר מאשר מרקו בלבול: "הוא מאוד אהב את ירדן ועקב אחריו עוד כאשר אימן בנבחרת הצעירה. כבר בשיחות הראשונות דובר על כך שהוא יהיה הדבר הגדול הבא בכרמל". מספרים.

אז כיצד החלוץ המוכשר ביותר בישראל היום לא הצליח למצוא את מקומו דווקא בעונה הטובה ביותר של מכבי חיפה בשמונה השנים האחרונות?



ירדן שועה חוגג בבני יהודה. ידע ימים יפים יותר (דני מרון)

זה התחיל כבר בעונה שעברה, כאשר החלוץ עבר מספר פציעות טורדניות ולכן איבד את מקומו בהרכב לשון וייסמן, שניצל את ההזדמנות ופרח מחדש. היכולת של חלוץ וולפסברגר כיום הבטיחה את מקומו בהרכב, והדבר גרם לתסכול רב אצל שועה הצעיר.

האירוע המשמעותי הראשון היה בניצחון 1:3 על הפועל באר שבע בסמי עופר היה נקודת התפנית בקדנציה שלו בכרמל, כאשר למרות הניצחון של הירוקים, שועה השליך את חולצתו וירד לחדר ההלבשה בזעם. השחקן הצעיר הושעה לאחר שיחה עם המאמן ואף התנצל בין האוהדים.

במקביל, הירוקים הזעיקו את שחקן החלוץ ג'ובאני רוסו לשמור על הכישרון משכונת התקווה, וקיוו שהנוכחות של הקרואטי תאזן אותו. במשחק הסיום של העונה שעברה, שועה כבש שער מרהיב מבעיטה חופשית בתוספת הזמן והקפיץ את האוהדים הירוקים והבעלים כאחד, והיה נראה שסיפור האהבה חזר למסלול.

אך לאחר קיץ ארוך, העונה הנוכחית לא נפתח בדרך שלה ציפו הצדדים, לפחות מבחינתו של שועה. הירוקים הצליחו במוקדמות הליגה האירופית ושועה אף כבש נגד שטרסבורג, אך בחדר ההלבשה נקלע למספר עימותים, אחד אפילו לנגד עיניו של הבעלים. הצוות המקצועי לא הצליח להשתלט על הכישרון הצעיר.


ירדן שועה חוגג נגד נתניה. (מאור אלקסלסי)

לפני המשחק נגד מכבי תל אביב, הירוקים עברו אימון סוער במיוחד שכלל מספר עבירות משמעת. מוחמד עוואד איחר, שי בן דוד ודולב חזיזה הגיעו לעימות פיזי ובלבול צרח על יאניק ווילדסחוט. גם שועה לא הצליח לשמור על איפוק והתעמת עם איעד חבשי. בלבול הרוקה לשניים להתאמן בצד, שועה הרגיש שנטפלו אליו וירד בהפגנתיות מכר הדשא.

סיינסבורי ניסה להרגיע אך שועה לא רצה להקשיב, שרי ניסה להתנהג בקשיחות וגם זה לא עבד. בלבול בחר להבליג, נתן לו לפתוח בבלומפילד אך הוחלף בדקה ה-60 והירוקים הפסידו בפעם הראשונה העונה. 

ואז הגיע האירוע החמור ערב לפני המשחק נגד מכבי חיפה. השחקן בילה במסעדה והודח מיידית מהסגל, עמד בפני ועדת משמעת ובחיפה קיוו כי זהו סוף הסיפור, אך מאז המצב רק הלך ודעך. הציוות של ווילדסחוט ורוקאביצה הצליח, הירוקים המשיכו לדהור בצמרת ואפילו מוחמד עוואד הועדף על פני החלוץ הצעיר. 

אחרי הניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים, בו שועה התחמם מהמחצית ולא שותף, החלוץ נכנס לשיחה עם מאמנו ואמר לו: "אם אתה לא רוצה אותי, שחרר אותי". המאמן מצידו הסביר כי ההחלטות שלו מקצועיות בלבד, אבל באימון ביום שלמחרת נתן לו להתאמן בצד. הכעס המשיך להצטבר.


ירדן שועה ובלבול. לא הצליחו להסתדר (אודי צטיאט)


בחיפה קיוו כי פגרת הנבחרות והשזרוע יביאו לרגיעה, הפציעה של מוחמד עוואד סללה את דרכו של שועה חזרה להרכב, השינוי שהביא בניצחון על הפועל תל אביב והשער שכבש נגד חדרה עוררו תקוות בחלוץ שהשתוקק לדקות משחק, אך כשהבין שלא יפתח מול אשדוד התקשה להסתיר את האכזבה.

אמש, כשתורגל ההרכב למשחק הגורלי בטוטו טרנר, הוא הבין כי אינו צפוי לפתוח וזעם. בזמן שה-11 של בלבול פתחו לשער, החלוץ הצעיר ניגש אליהם ורצה להשתתף בבעיטות. בלבול אמר לו לגשת הצידה. שועה התפוצץ. הוא החל לקלל, בעט כדורים לכל עבר וצרח כל הדרך לחדר ההלבשה כשהסובבים מנסים להרגיע. המועדון הגיב בצורה חד משמעית: "ירדן שועה הושעה מהסגל עקב עבירת משמעת והתנהגות לא נאותה".

מערכת היחסים כעת על צומת דרכים. את התסכול של האוהדים ברשתות החברתיות וברחוב הספורטיבי קשה להסתיר. הרצון הגדול של יענקה'לה שחר לראות את הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי נוצץ בקבוצתו, דומה לרצון של כל אוהד ירוק, אך הפרידה שנראית בלתי נמנעת תהיה קשה ביותר. בסביבתו של החלוץ טוענים כי גורמים ישירים במכבי חיפה לא רוצים בהצלחת ה'ילד', ואביו אף האשים את אברהם גרנט כאחראי לכך. 


אברהם גרנט ויעקב שחר ביציע בסמי עופר. האשמות קצת מצד מוטי שועה (מאור אלקסלסי)



החלוץ עצמו הבהיר אתמול לחלק מהשחקנים ואנשי המועדון שמבחינתו זה נגמר. תקופתו בחיפה הסתיימה, ולכל הצדדים ברור: רק החלטה דרמטית תמנע את הכישלון של אחת העסקאות הגדולות של השנים האחרונות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי