שטקוס עשוי לרדת לספסל, בן ביטון: "לא הולך לנו, גם חסר מזל"

ארנסטס שטקוס
ארנסטס שטקוס | דני מרון

ב"ש שוב נכנעה בטרנר למכבי חיפה וסגרה סיבוב עם ארבעה הפסדים בששת משחקיה האחרונים. השוער עלול לשלם את מחיר הטעויות, טאהא בספק לבית"ר לאחר שהערכת פציעתו התבררה כשגויה. המגן טען: "לא המשחק הכי גרוע שלי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אכזבה רבה בהפועל באר שבע בעקבות ההפסד הביתי למכבי חיפה בקרב הצמרת בין הקבוצות. בבאר שבע קיוו כי הניצחון במחזור הקודם מול הפועל כפר סבא יחזיר את הקבוצה למסלול הנכון, אולם ההפסד אתמול (שני) לחיפה הוריד את הקבוצה חזרה לקרקע המציאות. מדובר בהפסד ביתי שני ברציפות ונראה שאצטדיון טרנר, שעד לא מזמן נחשב לאצטדיון הביתי ביותר בליגת העל, איבד מכוח ההרתעה שלו, כאשר בסיום המשחק שוב ספגו שחקני באר שבע קריאות בוז מהאוהדים המתוסכלים ביציע.

למרות ששחקני באר שבע השקיעו מאמץ רב על הדשא, חוסר היעילות שלהם בחלק הקדמי בניגוד ליריבה מחיפה, היה זה שהכריע את המשחק. באר שבע שלטה כמעט פי שניים יותר בכדור (65% לעומת 35%) והגיעה לפי שלושה יותר מצבי הבקעה (12 לעומת 4), אבל שחקניו של מרקו בלבול היו אלה שיצאו בסופו של דבר עם ידם על העליונה.

קפטן הקבוצה, בן ביטון, ניסה בסיום להגן על יכולתו שלו ושל חבריו: "היה לי משחק פחות טוב, אבל זה לא היה המשחק הכי גרוע שלי העונה. מבחינה קבוצתית אנחנו מרגישים פספוס ותסכול. אני חושב שלא הגיע לנו להפסיד היום. היינו שווים גול והיה חסר לנו תכליתיות וחדות ברחבה וגם מזל. כדורגל זה גם עניין של מזל ומומנטום. אנחנו בתקופה פחות טובה. כשקבוצה נמצאת במומנטום פחות טוב, אז גם כאינדיבידואל אתה פחות טוב. המטרה כרגע היא להרים את עצמנו כי אין לנו יותר מדי זמן לשקוע עם זה. אנחנו נכנסו לתקופה פחות טובה. הדברים פחות מתחברים לנו. החבר'ה פה מאוד רוצים ומתאמצים, אבל הדברים לא הולכים. אין מה לעשות, זה חלק מהכדורגל". 


בן ביטון מתקשה מול ווילדסחוט. "הדברים פחות מתחברים לנו" (דני מרון)

מאמן הקבוצה ברק בכר התייחס בסיום בין השאר לחוסר היעילות של קבוצתו בחלק הקדמי: "ברוב המשחק שלטנו והגענו עם אנרגיות טובות. הצגנו משחק נכון עד לרחבת ה-16 של הקבוצה היריבה, שם היינו פחות תכליתיים לצערי. חבל שהגול בהתחלה קצת שינה את המומנטום, אבל עדיין הצלחנו להיכנס למשחק, היינו שווים 1:1 לדעתי. בחצי השני היינו קצת פחות תכליתיים. שחקנים מאוד נלחמו עד הדקה ה-90. הפסדנו לקבוצה איכותית שהייתה יותר יעילה והענישה אותנו".

השוער הליטאי, ארנסטס שטקוס, שברוב שלבי העונה דווקא הפגין יציבות, הציג אתמול משחק חלש ולא מן הנמנע כי במשחק הבא הוא יירד לספסל ומי שיפתח במקומו בין הקורות יהיה אוהד לויטה, שכבר הוכיח שאפשר לבנות עליו בהזדמנויות שקיבל בעבר. בבאר שבע העריכו כי הבלם לואי טאהא, שהוחלף לפני סיום המשחק הקודם מול הפועל כפר סבא, כשיר להתמודדות מול חיפה ומשום כך הוחלט לפתוח איתו בהרכב, אולם הערכה זו התבררה כשגויה וטאהא שסבל מכאבים במהלך המחצית הראשונה, הוחלף בהפסקה. לא ברור בשלב זה האם הוא יהיה כשיר למשחק במחזור הבא מול בית"ר ירושלים.


טאהא. הערכה שגויה והוא כעת גם בספק לבית"ר ירושלים (דני מרון)

אחת מנקודות האור הבודדות של באר שבע במשחק אתמול הייתה חזרתו של מאור מליקסון, שעלה לשחק כמחליף בדקה ה-63. כשמליקסון עלה על כר הדשא, האוהדים הריעו כאילו שהובקע שער. מליקסון הפיח רוח חדשה בקבוצה עם כניסתו והראה ניצוצות של כדורגל איכותי. עם זאת, הכרטיס הצהוב שספג הקשר הפורטוגלי, ז'וסואה, היה החמישי שלו העונה (בשמונה משחקים מאז שהגיע לקבוצה) ובשל כך, הפורטוגלי ייעדר ממשחק הגביע הקרוב מול מועדון ספורט אשדוד.

המשחק הזה, כידוע, סגר את הסיבוב הראשון שהתחיל בבאר שבע בצורה טובה. הקבוצה כזכור עוד הובילה את טבלת ליגת העל ערב המחזור ה-7 בו יצאה למשחק חוץ בבלומפילד מול מכבי תל אביב, אלא שמאז ספגה באר שבע ארבעה הפסדים בששת משחקי הליגה האחרונים. אם למישהו בבאר שבע היו עוד חלומות בטרם המשחק לחזור למאבק האליפות, הטבלה מראה שבסיום הסיבוב הראשון הפער בין באר שבע למוליכה מכבי תל אביב עומד כבר על עשר נקודות. בזכות הניצחון של חיפה בטרנר, היא הצליחה לפתוח פער של שבע נקודות מהאדומים ובמחזור הקרוב באר שבע יכולה להידרדר עד למקום הרביעי בטבלה, אם תפסיד לבית"ר ירושלים, שצמודה אליה עם 23 נקודות, אך נמצאת מתחתיה רק בגלל הפרש שערים.

בכר סיכם את הסיבוב מבחינת הקבוצה: "הסיבוב הסתיים מאוד לא טוב. התחלנו את הסיבוב מצוין, עד ההפסד בבלומפילד שקצת שינה לנו את המומנטום וחבל, כי עד אז הייתה הרגשה שיש כאן משהו טוב. זה אמנם יישמע קצת קלישאתי, אבל המועדון הזה עובר תהליך של הצערה בסגל. יש הרבה שחקנים צעירים וחדשים וזה תהליך שיהיו בו הרבה עליות וירידות. ברור שהשאיפות תמיד יהיו גבוהות וזה מאכזב להיות במצב כזה אחרי 13 משחקים, אבל אנחנו ממשיכים קדימה".


"ההפסד בבלומפילד שינה לנו את המומנטום". בכר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי