בעקבות אירועי הדרבי: עונשים קשים להפועל ומכבי תל אביב

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | אריאל שלום

ההתפרעות ביציעים עלתה לאדומים בקנס 50 אלף ש"ח, שלושה משחקי רדיוס וסגירת יציעים 4-5 בבלומפילד, בעוד הצהובים ישלמו חצי מהסכום של היריבה, יארחו משחק אחד ללא קהל ויסגרו את יציעים 10-11

(גודל טקסט)

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל פרסם היום (רביעי) את גזר הדין בגין אירועי הדרבי התל אביבי, שבו אוהדי הפועל ומכבי תל אביב הדליקו והשליכו 21 אבוקות ורימוני עשן ביציעים לפני פתיחת המשחק, כשאחד מאותם רימונים, שנדלק בשערים 10-11 של מכבי ת"א, פגע בראשו של צלם הפועל תל אביב והביא לפינויו המיידי לבית החולים, בעוד אוהדת נוספת נזקקה לטיפול בעקבות שאיפת עשן, לאחר שה"אולטראס" משני המחנות הציתו מדורות ביציעים. במהלך המשחק נזרקו גם מצתים וכוסות מצד הקהל.

שתי הקבוצות ספגו עונשים כבדים על התפרעות הקהלים שלהן: האדומים נקנסו ב-50 אלף שקלים ובשלושה משחקי רדיוס, בנוסף לסגירת יציעים 4 ו-5 באצטדיון בלומפילד בשני המשחקים הראשונים אחרי שהקבוצה תשוב למגרשה הביתי. העונש יחול על הקבוצה החל ממשחק הבית נגד הפועל באר שבע, שייערך בעוד כשבוע חצי.

באשר לצהובים, הקנס שהוטל עליהם קטן בחצי מזה של היריבה ועומד על 25 אלף שקלים, כאשר גם האלופה תיאלץ לארח משחק הבית מחוץ לבלומפילד וברגע שתחזור אליו, יציעים 10 ו-11 יישארו סגורים למשחק נוסף. למעשה מכבי תל אביב תרצה תחילה את עונשה במשחק נגד בית"ר ירושלים, שצפוי להתקיים באצטדיון סמי עופר לאור היות האצטדיון היחיד שיכול לאכלס את כמות המנויים של המועדון, כאשר האפשרות להחלפת ביתיות בין הקבוצות לא קיימת ועל כן לצהובים אסור לארח את בית"ר בטדי, מגרשם הביתי.

שריפה ביציע אוהדי הפועל ת
שריפה ביציע אוהדי הפועל ת"א בדרבי (אריאל שלום)
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א בדרבי (אריאל שלום)

עו"ד יעל מרגלית, שייצגה את מכבי תל אביב בדיון, טענה כי "אנחנו עושים מאמצים ללא אח ורע להתמודד עם התופעה. המועדון שלנו יודע לטפל באירועים מסוג זה ומדובר באירוע חריג שלא קרה ביציעי מכבי בשנים האחרונות. התהליך שעשינו הוצג בפני בית הדין והוא תהליך שאנו מאמינים שיניב תוצאות בעתיד. זה היה משחק חוץ וחרף כך הגנו עם שש מצלמות שלנו, למרות שהאחריות האבטחתית אינה מוטלת עלינו. זו פעם ראשונה מזה שלוש שנים שנדלקות אבוקות ביציע שלנו ונבקש להסתפק בעונש מינימלי. אנו סבורים שבית הדין יודע לתת רוח רבית למועדון כפי שאנו פועלים. כידוע הוגשו תביעות אזרחיות כנגד מתפרעים ונבקש כי ביה"ד יראה כי הוא מגבה את הפעילות שלנו".

הדיין הראשי, עורך הדין ישראל שמעוני, הדגיש "בניגוד לאופן שבו הפועל תל אביב התמודדה עם האירועים, נציגי מכבי תל אביב הציגו בפניי אמצעים ותוצאות של חקירה וחיפוש אשר הובילו לאיתור חלק מאוהדיה שנטלו חלק באירועים העבריינים, פרטיהם של הללו נמסרו למשטרה להמשך טיפול במישור הפלילי ובד בבד החלה הקבוצה בנקיטת צעדים נגד אותם אוהדים". הדיין בירך על התנהלות זו והוסיף כי החלטתו נלקחה ברוח מדיניות בית הדין לעידוד ההתמודדות הישירה של הקבוצות עם אוהדיהן העבריינים, ולאור עברו המשמעתי של המועדון.

צלם הפועל ת
צלם הפועל ת"א שנפגע בראשו מרימון עשן (אריאל שלום)

מנגד, בנוגע להפועל ת"א, הדיין עו"ד שמעוני הדגיש כי נציגי המועדון ציינו בפניו שטרם המשחק המועדון פנה אל גורמים בהתאחדות ובמנהלת על מנת שינחו אותם כיצד להיערך כדי לסכל אירוע מסוג זה וטען כי "פנייה זו מלמדת כי הקבוצה הייתה מודעת לפוטנציאל 'הנפיץ' של המשחק חייבה נקיטת צעדים כפולים ומכופלים וכי במכתבים אין די. איני רואה בפניות אלה כפוטרת או אפילו גורעת מאחריות הקבוצה להתנהגות אוהדיה. אני ער לכך כי מזה תקופה הנהלת הפועל ת"א עשתה שינוי והחלה לפעול באופן משמעותי על מנת להתמודד עם בעיות אלה של עבירות אוהדים, אלא שבמישור התוצאותי במקרה דנן עסקינן בכישלון רבתי של הקבוצה להתמודד עם התנהגות אוהדיה ודומני כי רק בנס לא הסתיים המשחק עם מספר גדול יותר של נפגעים בנפש ועם פציעות חמורות יותר".

עוד טען שמעוני כי העונש קשה לאור העובדה ש"משמעות כישלון זו הייתה יכולה להיות פחות חמורה לו היה ברשות הפועל ת"א להציע פעולות כנגד האוהדים הפורעים בדיעבד, אך בפועל הפועל ת"א לא יכולה להציג ולו הישג צנוע של זיהוי ונקיטת צעדים כנגד מי מהפורעים. ההצלחה של מכבי ת"א בהקשר זה רק מעצימה את המסקנה לפיה על הפועל ת"א עוד לעבוד 'כברת דרך' נכבדה בטרם תוכל לטעון כי עשתה כל שניתן ולצפות מבית הדין להקלה משמעותית בעונש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי