מחמאות לז'וסואה, בכר על שהר: "הבן אדם האחרון שינסה לפגוע"

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

בהפועל ב"ש השיגו 1:2 דרמטי על אשדוד והמאמן הודה: "היה לחץ והיה משבר, המטרה הייתה לצאת ממנו". הפורטוגלי לקח מנהיגות, האסלביינק צפוי לשוב להרכב נגד הפועל ת"א על חשבון החלוץ שהורחק

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

11 דקות הפרידו בין הפועל באר שבע להפסד ליגה רביעי ברציפות באצטדיון טרנר, זאת למרות שליטה מוחלטת ואין ספור מצבי הבקעה של שחקני באר שבע. לחלק מהאוהדים המתוסכלים ביציע כבר נגמרה הסבלנות ושחקניו של ברק בכר נאלצו גם להתמודד עם שריקות בוז, אך בדקה ה-79 הצליח ז'וסואה הפורטוגלי בבישול גאוני למצוא את ניב זריהן סמוך לקו השער של אשדוד, והאחרון מצא את הרשת מול האקסית שבוע שני ברציפות. נייג'ל האסלביינק, שעלה כמחליף, הצליח לסגור עניין עם שער בדקה ה-88 ובכך באר שבע ניצחה 1:2 וסימנה וי על השבוע האחרון עם שלושה ניצחונות, שניים מתוכם על אותה היריבה.

על הניצחון העיבה הרחקה שנויה במחלוקת של בן שהר בתוספת הזמן על ידי השופט ארז פפיר, שקיבל את ההחלטה לאחר צפויה ב-VAR. בעקבות ההרחקה שהר יחמיץ את משחק הליגה הקרוב מול הפועל תל אביב ומי שצפוי להחליפו בהרכב הוא כובש שער הניצחון, האסלבניינק.

מאמן הקבוצה, ברק בכר אמר בסיום: "אני לא זוכר כבר הרבה זמן משחק שבחצי הראשון היינו כל כך מסוכנים ובסוף אתה יוצא בפיגור. אמרנו לשחקנים במחצית שימשיכו ככה כי אשדוד בסוף יתעייפו מהלחץ והאינטנסיביות שהפעלנו. נכון שבחצי השני היו פחות מצבים ופחות איכות, אבל היה הרבה אופי. זה לא פשוט להיות בפיגור כל כך הרבה דקות אבל השחקנים הציגו אופי ועמדו בלחץ וצריך להצדיע להם".

בכר גם התייחס לכך שהניצחון למעשה שם מאחור את המשבר: "היה פה לחץ והיה פה משבר אחרי ההפסד האחרון. המטרה הייתה לצאת ממנו. אני לא יכול להגיד שיצאנו ממנו כי יש עוד הרבה עבודה אבל עשינו שלושה ניצחונות מאוד קשים ומאוד דרמטיים. זה מראה על עוצמה של השחקנים מפני שזה לא פשוט לתפקד תחת לחץ כזה. חשוב שלא נוריד את הרגל מהגז ונמשיך את המומנטום".


"חשוב להמשיך את המומנטום" (דני מרון)

רצף ההפסדים הביתיים ככל הנראה עשה את שלו ואתמול הגיעו לצפות במשחק רק 9,218 צופים. ייקח עוד זמן ככל הנראה עד ששחקני הפועל באר שבע יחזירו את אמון האוהדים בקבוצה כדי שאלה יחזרו למלא את יציעי אצטדיון טרנר. בכר התייחס לכמות הקטנה יחסית של האוהדים כשאמר: "אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לקהל. לשחק בבית מול קבוצת תחתית ולהביא עשרת אלפים אוהדים, אני חושב שזה יפה מאוד".

מי שתפס מנהיגות היה ז'וסואה הפורטוגלי שניהל את המשחק של באר שבע, הפעיל את שאר חבריו עם מסירות אמן מדייקות וגם איים על השער, אך מצא את רועי משפתי דרוך בין הקורות. אין ספק כי שער הניצחון שכבש במחזור הקודם מול חדרה, הוסיף הרבה ביטחון לפורטוגלי. בכר פרגן בסיום לשחקנו הפורטוגלי כשאמר: "הוא לקח על עצמו היום הרבה. ייצר הרבה מצבים לקבוצה. גם בהרמות וגם ניסה בעצמו לבעוט לשער. הוא גם בישל את שער השוויון. הוא שיחק היום באזורים קצת יותר קדמיים שציפיתי ממנו לשחק".


ז'וסואה. בישול גאוני בדרך למהפך (דני מרון)

באשר לכרטיס האדום שספג בן שהר, ציין בכר: "זה לא אדום שצריך לבוא בטענות לבן. ראיתי את זה. לא הייתה לו שום כוונה לפגוע בשחקן של אשדוד. יכול להיות שזה נחשב לאדום אצל השופטים, אבל בן זה האדם האחרון שינסה לעשות כניסה כדי לפגוע בשחקן יריב. היה שם איזשהו תאקל וחוסר מזל שהוא דרך לשחקן של אשדוד על העקב".

קפטן הקבוצה, בן ביטון, שמצא עצמו עקב מצוקת הבלמים ושינוי השיטה בגנה משחק כבלם, הוסיף: "נוצר מצב שהיו לנו המון פצועים וכל אחד מאיתנו היה צריך לתת יותר מעצמו וגם לשחק בתפקידים שאנחנו פחות מכירים. עשינו מה שצריך ולשמחתי זה הורגש. עשינו שבוע טוב עם שלושה ניצחונות, אבל יש לנו עוד מה לשפר לקראת המשחק מול הפועל תל אביב".

מי שלא ראה דקה בניצחון אתמול הוא הקשר הקוסטה ריקני הצעיר, ג'ימי מרין, שמעמדו רק ילך ויפחת עם הצטרפותו של הקשר-חלוץ הברזילאי, פאולניו. ככל הנראה, מרין ימצא את עצמו מושאל עד לסיום העונה לקבוצה אחרת, זאת על מנת לשחק בצורה סדירה ולצבור דקות משחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי