מכבי ת"א הגישה ערעור: "פגיעה אנושה בעקרון הספורטיביות"

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

בעקבות העונש הכבד שספגו לאחר אירועי הדרבי, הצהובים הציגו ראיות לפיהן הם פעלו נגד אותם מתפרעים: "הרדיוס חלף מהעולם, אבסורד. החלטה חסרת היגיון"

(גודל טקסט)
בעקבות העונש הכבד שספגה לאחר התפרעות אוהדיה בדרבי, מכבי תל אביב הגישה היום (שני) ערעור על ההחלטה בבית הדין העליון. כזכור, הצהובים ספגו קנס בגובה 25 אלף ש"ח כמו גם משחק רדיוס וסגירת יציעים 10-11 במשחק שייערך לאחר מכן באצטדיון בבלומפילד.

במכבי תל אביב מקווים שבעקבות הערעור יקל בית הדין בעונשה של הקבוצה ויבטל את משחק הרדיוס שנגזר עליה. במהלך הדיון העבירו אנשי המועדון חומרי חקירה סודיים ובין השאר גם מסרו למשטרת ישראל את פרטיהם של חלק מאותם אוהדים שהתפרעו במהלך המשחק.

"עניינו של ערעור זה בענישה קשה ביותר, חסרת היגיון ותכלית, אשר מוטלת על הקבוצה וקהלה הגדול (עשרות אלפים), ללא כל אבחנה, תוך התעלמות מוחלטת מכך שמדובר במעשה של בודדים (ארבעה עבריינים) שנתפסו על ידי המערערת על אף שהיה זה משחק חוץ שלה והורחקו ממשחקיה. ההחלטה מתעלמת, לחלוטין, מהפועלות חסרות התקדים שנעשות על ידי המערערת למיגור אלימות וגזענות ושהוצגו בפירוט רב בפני ביה”ד קמא הנכבד. מדובר בענישה הפוגעת פגיעה אנושה בעקרון הספורטיביות, תוך הישענות על תיאוריות בגין אחריות שילוחית המנותקות מהמציאות, חסרות בסיס משפטי ועובדתי", נכתב בין היתר בערעור.

עוד נכתב: “לשיא האבסורד הגיע ביה”ד כשהחליט על השתת עונש רדיוס, עונש אשר חלף מעולם הכדורגל (מלבד ישראל) לפני שנים רבות ואשר אין לו כל תכלית המשרתת את מטרות הענישה. עונש זה פוגע בקהל הטוב, ציבור רחב וגדול שמהווה את הרוב, אשר כולנו רוצים שיבוא למשחקי הכדורגל וימשיך לרכוש מנויים, על לא עוול בכפו. אין זה הגיוני לשלוח 30 אלף אוהדי כדורגל מת”א לחיפה בשעת לילה, כשהעבריינים נתפסו ונענשו חמורות. גם סגירת שערים 10-11 משוללת כל הגיון לגבי המערערת מאחר והיא הייתה הקבוצה האורחת, אשר אוהדיה ישבו ביציעים אלו הורכבו מהקהלים של כל שערי הקבוצה במשחקי הבית שלה”.


יציע אוהדי מכבי תל אביב במהלך המשחק המדובר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי